ממשלת בריטניה יוצאת כנגד כיתוב על אריזות הגורם לבזבוז של מזון

מדובר בשני מונחים: "להשתמש עד" (use-by) שהוא 'פג תוקף' לאחר התאריך המצוין, לעומת המונח "טוב לפני" (best before) המייצג אפשרות לשינויים במרקם שאינם מסוכנים לבריאות

ממשלת בריטניה מציעה לערוך שינוי מהותי בכל מה שקשור למסרים המוצגים על גבי אריזות מזון, זאת כדי שניתן יהיה להקטין משמעותית את הסכום האסטרונומי של 10 מיליארד ליש"ט שהוא ערכו של המזון  המושלך לאשפה בכל שנה. על כך פורסם בידיעון האחרון של מכון האריזה והעיצוב הישראלי, ומדווח ב- TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.

הקונסורציום הבריטי לקמעונאות (BRC) דחה את היוזמה של שר הסביבה היליארי בן, שטען כי מסרים לא ברורים וסותרים על גבי  אריזות המזון, בעיקר אלה המציינות "טוב לשימוש לפני" אחראים לכשליש מכל מוצרי המזון המושלכים לאשפה.

הממשלה הבריטית מאמינה כי שורת האמצעים שהיא עומדת לנקוט בהם, תפחית משמעותית ממה שמוכנה על ידה כ"ההר הבריטי של מזון מבוזבז" שהוא בהיקף של 630,000 טונה לשנה, מזה כמחצית מושלך לאשפה על ידי צרכנים שאינם מבינים את הטקסטים שעל גבי האריזות.

הוויכוח בין BRC לבין הממשלה הוא על שני מונחים: "להשתמש עד" (use-by) המיועד למנוע מצרכנים לאכול מזון שעלול להתקלקל אחרי התאריך המצוין, לעומת המונח "טוב לפני" (best before), שצריכת המזון מעבר לתאריך המצוין בו אינה מהווה סכנה לבריאות, אלא במקרה הקיצוני עלולה להפחית בטעם ובמרקם של המזון.

פרשנות עורך TRENDS, שמחה סיגן: המונח "טוב לפני" מבוסס על ככל הנראה על אסטרטגיה שנועדה ליצור סבב מהיר יותר של מוצרי המזון, שכן מוצר מזון שהכיתוב בו יוצר את הרושם כי צריכה שלו לאחר התאריך מסכנת את בריאותו של הצרכן, יגרום או להשלכתו או לצריכה מוקדמת שלו.
הנתונים על ההיקף העצום של מוצרי מזון שמושלכים לאשפה, מדברים בעד עצמם.

מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר