מסכמים שנה – רק היין מדבר

חודש דצמבר אוטוטו בסופו, וזו הזדמנות טובה להתחיל לסכם את השנה. איך אפשר לזהות יין טוב? התשובה מבחינת אלון גונן מאוד פשוטה: יין טוב הוא יין שנעים לכם לשתות אותו, בלי קשר למחירו. יין טוב זה יין שמעלה לכם חיוך קטן ולא מודע על הפנים, אחד כזה שמרגיע אתכם ואתכן אחרי יום קשה. הפעם ללא VFM וללא מחיר. רק היין מדבר

חודש דצמבר אוטוטו בסופו, וזו הזדמנות טובה להתחיל לסכם את השנה.
הרבה שואלים אותי איך אפשר לזהות יין טוב, והתשובה מבחינתי מאוד פשוטה. לא, לא המחיר, ובטח לא עיצוב התווית, ובוודאי לא כאלה שקיבלתם בסלסלת השי מתנה לפסח.
יין טוב הוא יין שנעים לכם לשתות אותו, בלי קשר למחירו. יין טוב זה יין שמעלה לכם חיוך קטן ולא מודע על הפנים, אחד כזה שמרגיע אתכם ואתכן אחרי יום קשה. אחד כזה ששולפים מהמקרר וחולצים לו את הפקק, או מבריגים ימינה ושומעים את הצליל של המזיגה, רואים את הצבע המדהים והבוהק, מריחים ניקיון והאסוציאציות מתחילות לעלות בראש, ואז המגע הזה עם השפתיים וערסול הלשון שמגלה אין ספור טעמים שמתפוצצים בפה. ואז, רק אז, אתם חושקים בסטייק עסיסי מדמם שנטרף בהנאה מטורפת ליד הנוזל הלבן או האדום הזה, שמעניק לנו בסך הכל כמה דקות של הנאה. ככה מזהים יין טוב – הפעם ללא VFM וללא מחיר. רק היין מדבר.

יקב אמפורה: מקורה 2008 – ייננים ארקדי פפיקיאן ומישל רולאן
קברנה סוביניון, מרלו וסירה ששהו להם 36 חודשים בחבית.
מדובר בשנת שמיטה, אז יד אלוהים לא נגעה ביין הזה, רק ידיהם של ארקדי ורולאן, והתוצאה מדהימה . מדובר ביין משובח, עוצמתי, עשיר בטעמים, לעיס ומלא שירה.


יקב מונטפיורי: כרם משה 2011 – יינן סם סורוקה
קברנה סוביניון, פטי ורדו וסירה.יין הדגל של יקב מונטפיורי, ואכן מדובר בבלנד משובח ומדויק. עוצמת קברנה סוביניון מאוד מורגשת, עם עידון של הסירה והתיבול של הקברנה פרנק. שיקול דעת מבריק של היינן בבחירת זני הענבים בבלנד הנוכחי, מוכיח כי סם סורוקה הוא יינן עם תעוזה ומעוף. שאפו.

יקב טוליפ: ESPERO 2012 – יינן דוד בר אילן
סירה, מרלו וקברנה פרנק. היין לא מתיימר, וזו גדולתו. יש פה יין עם ריחות נפלאים, טעמי פרי חדים ונקיים, המון תיבול. יין שמתאים כמו כפפה ליד לאוכל ישראלי: על האש, פסטות, דגים בגריל ומטוגנים, וגבינות קשות. יופי של יין.

יקב טפרברג: ברוט 2012 – ייננים שיקי ראוכברגר ואוליביה פרתי
בלנד של שרדונה ופרנץ" קלומבר. מבעבע קליל ומקסים, שעונה על כל הדרישות של ברוט ישראלי במחיר שפוי. מתאים לאוכל קל, קינוחים וגבינות צאן. יופי. כרגיל, שני הייננים מעניקים לנו חוויות בבקבוקים שלהם כל השנה.

 

יקב לוריא: גרנד ויטאל 2008 – יינן גידי סיידא
קברנה סוביניון, שיראז ומרלו. 20 חודשי חבית. יין הדגל של היקב. עוצמתי ובעל נוכחות מרשימה. פרי בשל עם איזון מצוין של חמיצות וטעמי חבית. בפה יש אין ספור טעמים שכל הזמן עובדים. סיומת חמאתית. יופי של יין.

 

יקב לוריא: מיכאל רזרב  2012- יינן גידי סיידא עם אהובית ודוד מיכאל
שיראז וקברנה סוביניון.14 חודשי חבית, 14% אלכוהול.
מהיין הזה בוקבקה חבית אחת בלבד, ובהכנתו השתתפו אהובית ודוד מיכאל.
השיראז מאוד דומיננטי ביין, ואכן נמצא בו תיבול אופייני – ובגדול. הקברנה הבשל העניק גוף חסון ושומר על השיראז. באף יש ריחות נקיים של פרי צעיר עם אלכוהול מינורי, והחבית מורגשת רק בקצוות. בפה יש התפוצצות של פרי צעיר תוקפני, שלאט לאט נרגע ומתאזן עם בשלות הקברנה. אפטר טייסט רגוע ומענג. אפשר לטעום, להביע דעה ולרכוש את היין הזה במרתף היין של אהובית, 054-4861128. 

 

יקב יתיר: סירה 2009 – יינן ערן גולדווסר
מעט ענבי ויונייה הוכנסו לענבי הסירה. 12 חודשים בחבית, 14.5% אלכוהול.
יין שחור ועסיסי, מלוטש מאוד עם טאנינים חזקים. לעיס מאוד, המון פטל שחור, דובדבן ופלפל לבן.
אפטר טייסט מדהים עם המון לבנדר וטיפונת עץ. מדובר ביין מדהים. גולדווסר – וכל מילה מיותרת.

יקב רמת הגולן: בלאן דה בלאן 2007 – יינן ראשי ויקטור שונפלד
המבעבע הישראלי. איזון טוב של פרי וחמיצות. חמאתיות משובחת, אפטר טייסט מענג במיוחד.יופי של מבעבע. כבוד.

יקב כרמל: קאיומי ריזלינג 2013 – יינן ראשי ליאור לקסר
באף יש ריחות מצוינים של אפרסק מתוק ולימון,.יין מינרלי עדין ומאוזן נפלא עם חומציות הענבים. היין מענג ביותר, פריכות ועסיסיות פרי מדהימות.

Touch by Fusion: פינו גרי 2012 – יינן דורון יצחקי (אלזס, צרפת)
זה פינו גרי עם ניחוחות של דבש, לימון ותפוחים בשלים,.מעט ניחוחות טרופיים בקצוות, שמעבירים היישר לטעמים הטרופיים שהיין משחרר בפה. יין מרוכז נפלא, ומאוד מלטף את הפה ללא עקצוצים מיותרים. חמאתיות באפטר טייסט. יין מענג ומושלם למבחר גדול של סוגי אוכל, מגבינות ואפילו תבשילים. יופי של יין.

 

Touch by Fusion: ריזלינג 2011 – יינן דורון יצחקי (גרמניה)
יין עשיר בארומות של ורדים ומשמש עסיסי בפה היין מינרלי מאוד, עם טעמי אפרסק מדהים.חומציות נפלאה ומורכבות של פרי, חריפות מענגת באפטר טייסט. שאפו.

יקב גוש עציון: פינו נואר 2012 – יינן שרגא רוזנברג
הענבים נבצרו באזור גוש עציון. 21 חודשי חבית. שליטה טוטאלית של דובדבן אדום עמוק עם פטל עסיסי – גם באף וגם בפה. באפטר טייסט בוקעים להם השזיפים השחורים עם נגיעות של פלפל, קפה ושוקולד, שמאזנים נפלא את טעמי הפרי. טאנינים בשלים ורכים, גוף מוצק ואפטר טייסט מענג.
מדובר בפינו נואר שונה בנוף הפינו הישראלי. האזור והאקלים עושים את ההבדל. הפינו נואר הזה מתחרה בקלות מול כל פינו צרפתי קלאסי. מדהים עכשיו, ולדעתי בעוד שנתיים שלוש יהיה במיטבו . אספני הפינו – סמנו את היקב הזה.

יקב בזלת הגולן: שרדונה בלנד 2013 – יינן יואב לוי
70% מענבי השרדונה נבצרו ברמת הגולן, ו- 30% נבצרו במצפה רמון – מסע מהצפון הקר לדרום הקר. להבדיל מהשרדונה רזרב של היקב, השרדונה ה"בלנדי" הזה מתפאר בפקק הברגה שדגל ישראל מוטבע עליו. זהו שרדונה קליל, נגיש, עם ארומות פרי מצוינות, מעט מתקתקות, שמעלות חיוך על הפנים. בפה היין מעניק טעמי פרי בשל וחומציות טובה. יין שקל לשתות ומאוד מהנה לשתות אותו. גבינות, פיצות, בשר קר, ואתם מסודרים. אין יותר גאווה מלשלוח את היין הזה לחברים בחו"ל.

יקב בזלת הגולן – קברנה סוביניון ברונזה 2012 – יינן יואב לוי
ושוב מעניק לנו יואב לוי יין קברנה סוביניון שאפשר לפתוח, לשתות, וליהנות מפרי צעיר עמוס ניחוחות וטעמים נפלאים וצעירים.
היקב מאופיין ביינות מתיישנים כבדים שצריך לתת להם זמן, והוצאת היינות הצעירים והקלילים הללו לשוק, כדוגמת בלנד שרדונה וקברנה ברונזה, מגלה עוד פנים שהיקב מעניק לנו. היכולת לשווק יינות קלילים ולא כבדים בתוך סל היינות של היקב הייתה מתבקשת, ויפה שהיקב עשה זאת. שאפו.

 

יקב דלתון: עלמה 2010 – ייננית נעמה סורסקי
שיראז, מורבדר, ויונייה. 12 חודשי חבית. 15.5% אלכוהול. יין מאוד ארומטי. פרחוניות בשיאה עם המון פלפל שחור. בפה העפיצות קצת משתוללת, נותנת עקצוץ ואז נרגעת. משעשע משהו. יין שמשחרר המון עשבי תיבול טריים עם פרי טוב. בלנד מהנה, וחרף היותו בעל אחוזי אלכוהול גבוהים, זה לא מפריע לפרי להיות דומיננטי.

יקב רמת נגב: סדרת נווה מדבר אדום 2011 – יינן יוגב צדוק
בלנד של קברנה סוביניון, פטי ורדו ומרלו. צבע היין סגול בוהק ומרשים. באף יש עושר של ריחות פרי אדום צעיר עם עץ קלוי, קפה ושוקולד. בפה היין מעניק טעמים נפלאים של פרי נקי, עם מרירות שמזמינה לאוכל ועכשיו. פלפל ירוק באפטר טייסט. יין מצוין.

יקב ספרה: שרדונה 2013 – יינן דורון רב הון
13% אלכוהול כולל עץ אלון, והיין הפתיע אותי. אם ציפיתי לשרדונה חד, קר ומינרלי מאוד, קיבלתי גם באף וגם בפה יין מחבק יותק. הטרופיות נמצאת בצורה מאוד עדינה ביין ולא משתלטת, וזה כשלעצמו גאוני. יש פה יין מאוד מאוזן בטעמים – גם של הפרי וגם של העץ המינורי. עסיסיות מתפרצת בכל לגימה, חומציות מעוררת תאבון ואפטר טייסט מינרלי. שאפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר