מסעדת אסתר ביהוד – פנינה בלב אזור תעשייה

החצר היפה של אסתר היא אחת מנקודות המשיכה של המסעדה המסתתרת באזור תעשייה ממש לא מרשים בלשון המעטה. צילום מאתר מפה
תפריט העסקיות של אסתר כולל מנה ראשונה, ומנה עיקרית שקובעת את מחיר הארוחה בארבע מדרגות מחיר – 75, 85, 95 ו- 105 ₪

בבית ערבי משופץ בחצר נסתרת ברחוב העצמאות ביהוד – אזור תעשייה ומוסכים לכל דבר – שוכנת לה מסעדת אסתר, או בשמה המדויק: אסתר בית אוכל ומעדנים. לא הייתי קודם במסעדה אך שמעתי עליה מילים רבות וטובות מחבר וותיק שעבד בסמוך, ואסתר הייתה  מהמסעדות שהיה פוקד לעתים קרובות – נחזור אליו בהמשך.

כרוב ממולא בשר ואורז עם צימוקים אוזבקים - טעים למעט מתיקות מעט מוגזמת
כרוב ממולא בשר ואורז עם צימוקים אוזבקים – טעים למעט מתיקות מעט מוגזמת

מי שהתקשר ואמר לי: בוא נאכל באסתר, היה חבר אחר שאיתו אני אוכל צהרים מדי מספר חודשים. הוא קרא כתבה על מסעדות שף בפריפריה, ומאחר שמסתבר כי השף של אסתר היה בעבר השף של מסעדת קלודין אותה אהב מאוד, הזמין אותי להצטרף אליו ועשיתי זאת ברצון. מאחר שהקדמתי והגעתי לפני חברי ביום חורף אביבי לגמרי, ישבתי בחצר היפה ועיינתי בתפריט העסקיות הכולל מנה ראשונה, ומנה עיקרית שקובעת את מחיר הארוחה בארבע מדרגות מחיר – 75, 85, 95 ו- 105 ₪.

לא יכולתי שלא להיזכר בחברי שנהג לאכול באסתר; טיפוס משונה שכאן ובכל מקום אחר אוכל למנה עיקרית רק דג סלמון – זהו, לא שום דבר אחר. משונה. בכל אופן, הוא לא הסתפק באיכות הדג של הסלמון הצרוב Black Sange עם תרד מאודה (105 ₪) שמופיע בתפריט, ושלח את בעל המסעדה ל'צפרה' בתל אביב, כדי שיבדוק עם השף אבי קונפורטי היכן הוא קונה את הסלמון שלו, ויחליף את הספק ואת הדגים שהוא קונה ממנו, וכך היה. איני יודע אם בעל המסעדה עושה זאת עד היום, מכל מקום – אני לא אוכל סלמון אם לא מכריחים אותי, אז לא ניסיתי.

 

מחבת שרימפס פפריקה מרוקאית – מנה נאה ומוצלחת עם עודף שמן
מחבת שרימפס פפריקה מרוקאית – מנה נאה ומוצלחת עם עודף שמן

בעקבות העיון בתפריט החלטתי להזמין מחבת שרימפס פפריקה מרוקאית (95 ₪). מכיוון שחששתי שזו תהיה מנה חריפה מאוד, החלטתי שהגיבוי לחריפות יתר יהיה להזמין אוכף טלה צלוי על העצם (105 ₪), אך המלצר הרגיע אותי ואכן בחרתי במחבת השרימפס. כמנה ראשונה קיבלתי כרוב ממולא בשר ואורז עם צימוקים אוזבקים. נתח כרוב דשן וטעים,  למעט מתיקות מעט מוגזמת שלדעתי לא מגיעה רק מאותם צימוקים שעלו מאוזבקיסטן.

בשר שהתפרק בבישול ארוך עם פסטה בעבודת יד
בשר שהתפרק בבישול ארוך עם פסטה בעבודת יד

חברי שהודיע כי הוא בדיאטה, הזמין לפתיחה סל שוק של סוריאנו (הירקן השכן) עם שמן זית ומלח ים, ולמנה עיקרית בשר שהתפרק בבישול ארוך עם פסטה בעבודת יד (95 ₪). השרימפס שקיבלתי במחבת הצטיינו במספרם, בטריותם ובטעמם. השעועית הירוקה לצדם טובה גם היא. הבעיה שלי הייתה בעלת נופך גזעני כלשהו. כאמור, שם המנה הוא: 'מחבת שרימפס פפריקה מרוקאית', והיא הזכירה לי את הבדיחה על כך שכל מתכון לאוכל מרוקאי מתחיל ב"קחי בקבוק שמן". השרימפס נחו להם על רוטב עתיר שמן – המון שמן, למה?

לקינוח קרפ סוזט שובר דיאטה
לקינוח קרפ סוזט שובר דיאטה

חברי נהנה מאוד מהפסטה שלו עם הבשר המפורק בבישול ארוך – שבירת דיאטה מס' 1 (הרי הוא התחיל עם סלט והצהרת דיאטה). אבל שיא הפרת כל דיאטה היה כשהכריז: "אמרו לי שאסור לצאת מאסתר בלי לאכול את הקרפ סוזט שלהם לקינוח", ומיד הודיע שהוא החליט להיעזר בתזונאית. לא טעמתי מהקרפ סוזט, אבל הברק בעיניו  וצקצוקי הלשון שלו העידו על שביעות רצון עילאית.

ליווינו את הארוחה באסתר בבקבוק פריייה גדול, ובסך הכל שילמנו (כולל טיפ של 15%) 290 ₪ – מחיר סביר לארוחה טובה, שבמהלכה ראיתי את התנועה הערה של הנכנסים והיוצאים מהמסעדה, והבנתי שהם עושים כאן משהו נכון.

אסתר בית אוכל ומעדנים, העצמאות 8 יהוד, 03-6325852

מיכל כהן הגיבה

פנינה?? מלצרים מתנשאים, תודעת שירות אפסית. אוכל מגיע קר. מחירים מופקעים. פשוט אכזבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר