מסעדת בתיה – אוכל משמח

מסעדת בתיה נפתחה בשנת 1941 ע"י בתיה יום-טוב ברחוב דיזינגוף 197 פינת ארלוזורוב, ופעלה כמסעדת פועלים בסגנון יהודי מזרחי אירופי, ששירתה את עובדי קואופרטיב דן שמשרדיו והמוסך המרכזי שלו שכנו במקום

מסעדת בתיה נפתחה בשנת 1941 ע"י בתיה יום-טוב ברחוב דיזינגוף 197 פינת ארלוזורוב, ופעלה כמסעדת פועלים בסגנון יהודי מזרחי אירופי, ששירתה את עובדי קואופרטיב דן שמשרדיו והמוסך המרכזי שלו שכנו במקום.

בתיה הלכה לא מכבר לעולמה, ואת המסעדה שעברה קצת לפני כן לרחוב החשמונאים, מנהלת הבת מירי חכם, יחד עם נכדותיה של סבתא בתיה.

מזל שהקדמנו קצת. כשהגענו למסעדה הייתה שעת צהריים מוקדמת, ובינינו לבין עצמנו ביכינו את גורלו של עולם יהודי הולך ונעלם כי המסעדה הייתה ריקה. אבל כמו שעון מדויק – בשעה אחת בצהרים נהרו לכאן הסועדים. תוך דקות הייתה המסעדה מלאה, כולל אנשי עסקים ובנקאות שלא חשודים במזרח אירופאיות, ולא נותר כיסא פנוי. הלחץ נמשך, דרך אגב, לכל משך ארוחתנו.

תכל'ס, התפריט כאן לא השתנה כל השנים, אם כי המראה הכללי חדיש יותר. תמצאו כאן רגל קרושה, כבד קצוץ, גפילטע פיש, בשר מבושל, קציצות, חמין וקישקע, ותוספות כמו כוסמת ותפוחי אדמה, סלט ביצים, כרוב, ולפתן פירות יבשים. השטעטל המזרח אירופאי במיטבו.

לשולחן הגיעו לחם לבן כמו פעם, עם חזרת אדומה ולבנה, קערית עם כרוב ומלפפונים עם בצל. ביום ראשון בצהריים לא היו גפילטע פיש, אך התנחמנו בשמחה בדג מלוח, ואיתו הגיעו לשולחן הגיעו גם כבד קצוץ ורגל קרושה. אוכל יהודי משמח. אמנם עם קאווה צוננת ולא וודקה.
האמת שנסחפתי: אני ורגל קרושה? אף פעם, אבל היום כן. נשארתי בחיים, אבל לא אוכל כל יום רגל קרושה
הקישקעס נשארו משבת והיו שווים כל ביס – שמנמנים, מפולפלים וטעימים טעימים. גם הקרפלעך שימחו את הלב והבטן.

חברי אמנון, שלא רק אוכל מעת לעת בבתיה, אלא גם לוקח טייק אוויי לאמו שמתגוררת בקרבת מקום, נשבע בשניצל של בתיה שהגיע חם, טרי וענקי,  ואכל אותו בהנאה רבה עם הפירה שהגיע לצדו.
אני הלכתי על הברווז (או בר-אוז, כפי שנקרא בתפריט ישן של המסעדה המודפס על המפית השולחנית)בתפוזים, ולצדו כוסמת כמו שסבא בני היה מכין (הוא גם הכין צואר ממולא – אלזלה, עם תפירת קצה העור הממולא בחוט ומחט. את זה לא ראיתי אצל בתיה), וקצת הצטערתי. זה לא האוכל של טוביה החולב ושל שלום עליכם, אלא של הגביר מיהופיץ. בפעם הבאה רק הקלאסיקות הכבדות..
.
אם מתחשק לכם ליהנות מהטוב הזה בבית, עכשיו מסעדת בתיה מציעה להגיע אליכם הביתה, עם שירות שליחויות בגוש דן. תפריט המשלוחים כולל את כל מנות הדגל של המסעדה, ביניהן גפילטע פיש, כבד קצוץ, מרק קרפעלך, מרק קניידלך, גולש, בשר צלוי, טשולנט, צימעס, ממולאים. לכו על זה.

מסעדת בתיה
רח' החשמונאים 95 ת"א
טל. 03-5221335

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר