מעבדת בקטוכם פיתחה שיטה חדשה לזיהוי זיופי שמן זית

ייחודה של שיטת הבדיקה שהיא מאפשרת איתור מהילה של שמן זר בתוך שמן הזית ברמה של כ-5%, ולכן ניתן להשתמש בה לאיתור זיופים שעד כה לא היו מתגלים בשיטות הבדיקה הרגילות

מעבדת בקטוכם בנס ציונה פיתחה שיטה חדשה לזיהוי זיופי שמן זית. ייחודה של שיטת הבדיקה שהיא מאפשרת איתור מהילה של שמן סויה או שמן אחר בתוך שמן הזית אפילו ברמה של כ-5%, ולכן ניתן להשתמש בה לאיתור זיופים שעד כה לא היו מתגלים בשיטות הבדיקה הרגילות.

משה הלר, שפיתח את שיטת הבדיקה החדשנית בבקטוכם, מסר שהיא מתבססת על זיהוי חומצת השומן שייחודית לכל סוג של שמן. הבדיקה מגלה את אחוז הסיגמא סטרול שאמורה להיות מצויה בשמן זית בכמות אפסית. אם שיעור חומצת השומן גבוה, הדבר מעיד על כך שבשמן זית עורבב שמן סויה או שמן פשוט אחר.

שמן הזית הוא אחד המוצרים שסובלים משיעור זיופים ומהילות גבוה, המוערך על ידי גורמים שונים בכ-40%. הסיבה לכך היא פערי המחיר בין שמן זית אמיתי לשמנים אחרים, והקלות היחסית שבה ניתן היה להסוות עד כה את הזיוף. שיטת הבדיקה החדשנית תאפשר לוודא בביטחון רב יותר שהצרכן מקבל מוצר אמיתי, איכותי ונקי.

מעבדת בקטוכם עוסקת בבדיקות של מזון, תוצרת חקלאית, מים, שפכים, גזים ומוצרים כימיים. למעבדה סניפי שירות בצפון ובאילת ופריסה של 12 דוגמים ברחבי הארץ.
מידע על פעילות המעבדה באתר: www.bactochem.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר