מפגש טעמים, אסכולות וייננים ביינות סופרייר

כשפניתי לכמה מחברי חובבי היין לבוא ולהצטרף אלי לאירוע, הם דחו את הצעתי. השיקול שלהם היה שילוב של עייפות אחר יום עבודה, שמקפלת בתוכה מזג אוויר קר, וגם היינות שהובטח כי יוטעמו, כך אמרו, לא עשו להם את זה. מצטער, אני לא קונה זה. ההזדמנות להיחשף ליינות חדשים וליקבים שלא כל כך זכו לשם ולפרסום, בתוספת מפגש עם ייננים, מצריכה לדעתי כבוד למארגנים ולמארחים

ידיעה שהתפרסמה באתרי היין באינטרנט, מטעם חנות היין החדשה יחסית בראשון לציון מערב – "יינות סופרייר" – הזמינה לערב שעל פניו נראה מעניין ומפתה, בו יוטעמו מיינות היקבים בן שושן, סומק, רד פואטרי, ומישר; וגם תינתן ההזדמנות לפגוש באופן בלתי אמצעי את הייננים, במה שחנות היין כינתה "מפגש פסגה".

כשאירועי יין הופכים תכופים ורודפים אחד את השני, וכשמזג האוויר החורפי בחוץ משתולל בגשמים, סופות, שלוליות ופקקי ענק, אתה חייב לשים לעצמך סולם עדיפויות, ולהחליט האם בכלל לצאת לאירוע שכזה.
כשפניתי לכמה מחברי חובבי היין לבוא ולהצטרף אלי לאירוע, הם דחו את הצעתי. השיקול שלהם היה שילוב של עייפות אחר יום עבודה, שמקפלת בתוכה מזג אוויר קר, וגם היינות שהובטח כי יוטעמו, כך אמרו, לא עשו להם את זה.

מצטער, אני לא קונה זה. ההזדמנות להיחשף ליינות חדשים וליקבים שלא כל כך זכו לשם ולפרסום, בתוספת מפגש עם ייננים, מצריכה לדעתי כבוד למארגנים ולמארחים, והתייחסות.

כשהגעתי לחנות סופרייר בראשון לציון מערב בשעת פתיחת האירוע, נכחה בחנות קבוצה קטנה של אנשים. גם כשעזבתי את החנות כשעה ומחצה מאוחר יותר, לא עלתה הקבוצה כולה על 25 איש, ולפיכך התירוץ של חברי שלא להגיע מסיבותיהם הם, היה דומה כנראה גם אצל האחרים. על כך יש רק להצטער, שכן ברוך כהן, מנהל החנות, קידם את הבאים בחום ולבביות.

החנות שלו יפה, מוארת, מזמינה, והכיבוד שהוא והעזר כנגדו הכינו, היה טרי צבעוני וטעים, וכלל גבינות, סלטים, צלוחיות שמן זית, לחם כפרי כהה מלא, וירקות.

בחנות היה יובל בן שושן, היינן של יקב בן שושן מקיבוץ ברור חיל.
יובל הטעים טעימת חבית של מרלו 2005 וקברנה סוביניון 2005. הכרמים נמצאים בהר הנגב, וניתן לחוש בהשפעת המדבר על הפרי. יינות החבית עדיין צעירים, עפיצים, ומעידים על הכיוון. אהבתי מהשניים את המרלו מבחינת הפוטנציאל המסתמן. כמו כן הוטעמו יינות בן שושן המוכרים יותר: עבדת מרלו 2004 עם ארומה טובה המזכירה דובדבן ושוקולד ברקע, הטאנינים לא רכים. והקברנה סוביניון עבדת 2004 – יין מאוזן היטב, צבעו ארגמני כהה באף, ובטעם שזיף ופרי כהה שחור רמז למתיקות מדומה. יין שאהבתי. 84 ₪ .

יקב מישר של חיה וזאב סמילנסקי, שלא הגיעו לצערי למפגש הייננים כדי לייצג את יינותיהם, הציע לטעימה את ה-#41 מבציר 2004 – מיין עם ניחוחות יער, טבק וקפה, טאנינים רכים, סיומת ארוכה ומאוזנת. 66 ₪.
ה- 730 קברנה סוביניון 2004 – צבע אדום כהה עם שוליים ארגמניים. באף ובפה שילוב של ריבת שזיפים פרי אדום ושחור. זהו יין מורכב ומעניין עם סיומת ארוכה. אישית התחברתי יותר לטעם הזכור לי מהעבר של ה-730 של 2001, שהיה לטעמי מאוזן יותר ונתן יותר מה-2004. 99 ₪.

יקב רד פואטרי של אורנה ודובי טל, שכיבדו שניהם את הנוכחים, ומייצרים יין ביקב בוטיק משפחתי מענבים הגדלים מכרמים הממוקמים על המדרונות המערביים של תל גזר הקדום. השניים הטעימו את המרלו 2003, עם צבע ארגמני עמוק, אף עשיר ופרחוני, עם גוף עוצמתי ומאוזן. 72 ₪.
ארליך 2004 – יין מצוין למסעדות. יש בטעמיו ובמבנה היין משהו שיתחבר מצוין לכל ארוחה. היין אלגנטי, מאוזן, עם הרבה ניחוחות של פרי. הסיומת ארוכה ומתמשכת. 72 ₪.

יקב סומק הינו יקב משפחתי חדש של ברק דהאן עם הייננית הילה בן גרא, המייצרים יין מכרמים באזור זיכרון יעקב. הערב נועד לחשוף את יינותייהם לראשונה.
טעמתי את השרדונה 2004 – יין ששהה 12 חודש בחביות. צבעו זהב עשיר ויפה, הריח מרוכז ומורכב, ארומת פרי הדר ופרחים, הטעם עשיר ועגול, והוא מאוזן היטב. הסיומת מרעננת.70 ₪.
הסירה 2004 שהה 12 חודשים בחבית. גוף בינוני, צבע סגלגל אופייני לסירה, וטעמי עשן. העץ קצת מאפיל על טעמי הפרי, ולדעתי גם נותן קצת מרירות לא נעימה בסיומת. 70 ₪.
המרלו 2003 היה בעל גוף מאוזן עם טאנינים רכים, ו-20 החודשים בחבית ריכזו את טעמיו. 73 ₪.
קריניאן 2003 – הענבים ליין מגיעים מכרמים באזור זיכרון יעקב, שמרביתם נעקרו לפני שנים רבות. אלו האחרונים מפיקים פרי לא רע. היין היה מפתיע, מעניין, צבעו כהה אטום. 20 חודשים שהה היין בחביות, שנתנו את התחושה שארומות ביין מגיעות מהעץ, ומתערבבות בטעמי תיבול ומתיקות מדומה. 82 ₪.

על החגיגה כולה ניצח זוהר גולדברג מחברת השיווק טרואר, שמייצגת ומשווקת את היקבים שאירחו הערב.


יינות סופרייר
רחוב האצ"ל 1 פינת זלמן בסקינד
ראשון לציון מערב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר