מפעל חדש לסלטי צבר בקריית גת

בחמש השנים האחרונות הכפילה "סלטי צבר" את מכירות מוצרי הסלטים מ-10,000 ללמעלה מ-20,000 טון בשנה. לכן החליטה קבוצת אסם להקים מפעל חדש שיצעיד את "סלטי צבר" להמשך הובלת שוק הסלטים בכלל והחומוס בפרט, ולפריצת דרך בחו"ל

קבוצת אסם חנכה את המפעל החדש של "סלטי צבר" הממוקם באזור התעשייה של קריית-גת, שנבנה בהשקעה של כ-100 מיליון ₪.

דן פרופר, יו"ר מועצת המנהלים של "סלטי צבר", אמר: "החלטת הקבוצה להקים את המפעל החדש בקריית גת מחברת את הישראליות והאותנטיות של "סלטי צבר" עם מדיניות קבוצת אסם להמשיך ולפתח תעשייה באזורים אשר הוגדרו כיעדים לאומיים לתמיכה ופיתוח, וכן מבליטה את האמונה והביטחון ביכולתה של "סלטי צבר" להמשיך ולהוביל את שוק הסלטים עוד שנים רבות, ולהביא את בשורת החומוס למדינות נוספות ברחבי העולם".

נתח השוק של חב' "סלטי צבר" בשלושת החודשים האחרונים נובמבר 2006- ינואר 2007 הינו 45% בקטגוריית הסלטים בכלל, ובקטגוריית החומוס 55%.

המפעל החדש כולל ציוד, טכנולוגיות ותהליכים ייחודיים להמשך שיפור איכות הסלטים בכלל והחומוס בפרט.
המפעל משתרע על שטח של 36 דונם, מתוכם המפעל הבנוי משתרע על שטח של כ-10 דונם.

בהקמת המפעל החדש החלו באוגוסט 2004, כאשר הבחירה להקים את המפעל בקריית-גת נעשתה לאור בקשת גורמי ממשלה לעזור ולסייע לתעסוקה באזור.
המעבר למפעל החדש נמשך מספר חודשים, במהלכם עבדו שני המפעלים במקביל למרות העלויות הכבדות, וזאת במטרה להבטיח את איכות מוצרי "סלטי צבר". מעבר קווי הייצור בוצע רק לאחר שנעשו נסיונות רבים ומבחני טעימה שהבטיחו כי איכות המוצרים זהה ואף עולה על זו של המוצרים שיוצרו עד כה במפעל "סלטי צבר" באזור התעשייה באזור.

"סלטי צבר" הייתה גם חלוצת ייצוא סלטי החומוס לשווקי אירופה, ולא רק בשווקים המתמחים באוכל כשר, אלא בעיקר בערוצי מכירה המיועדים לציבור הצרכנים הכללי. החברה מייצאת למספר מדינות באירופה, ביניהן אנגליה, צרפת, הולנד, בלגיה ועוד.

"סלטי צבר" הוקמה בשנת 1982 ע"י משפחת ינקו, שעסקה בתחום הסלטים שנים קודם לכן והייתה מהחלוצות בארץ בתחום זה. עיקר המכירות של החברה בשנים הראשונות היו לשוק המעדניות, ומאוחר יותר הורחבה פעילותה גם לרשתות המזון לשוק הפרטי.
בשנת 1995 ייצאה לראשונה "סלטי צבר" לאירופה.
בשנת 1997 רכשה "אסם" באמצעות "טבעול" 51% ממניות "סלטי צבר", ובשנת 2000 השלימה אסם את רכישת מלוא הבעלות של
החברה והציבה לעצמה יעד מאתגר במיוחד: נטילת המובילות בשוק הסלטים שהיה אז בשליטת שטראוס.

בשנת 2000 פיתחה "סלטי צבר" קטגוריה חדשה: חומוס מיוחד עם תוספות. ב- 2003 פיתחה סדרה חדשה של חומוסים אותנטיים כמו בחומוסיות אמיתיות. בזכות סדרת "מלך החומוס" ומהלכים נוספים שבוצעו באותה תקופה, מובילה "סלטי צבר" את שוק הסלטים כולו.
באוגוסט 2003 יזמה החברה את פסטיבל החומוס הראשון בישראל – "פסטיבל ניגובים", במהלכו ביקרו בשנה זו למעלה מ-8,000 איש במהלך יומיים של הפסטיבל, ונאכלו כ-25 טון חומוס. בשנת 2005 ביקרו בפסטיבל החומוס למעלה מ-120 אלף איש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר