מרק ארטישוק ירושלמי

חומרים:25 גרם חמאה2 ק"ג ארטישוק ירושלמי קלופים וחתוכים גסחצי ק"ג תפוח אדמה לבן1 בצל לבןשני שיני שום קצוצות1 שורש סלרי2 ליטר מים1 מיכל שמנת מתוקה מלח + פלפל לבן אופן ההכנה: מאדים את הבצל הסלרי והשום עם החמאה עד לשקיפות.חותכים לחתיכות בינוניות את תפוח האדמה והארטישוק הירושלמי ומוסיפים לסיר. ממשיכים לאדות עוד 2-3 דקות.מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה.מנמיכים את האש ומבשלים כחצי שעה עד לריכוך מוחלט של הבטטה. מוציאים מהסיר מעט מהבטטות לשם דקורציה.את השאר טוחנים למחית חלקה.מוסיפים את השמנת ומבשלים עוד כ- 2-4 דקות . מתבלים במלח ובפלפל לבן.  במידה והמרק סמיך מדי, ניתן לדלל עם מים עד לקבלת הסמיכות הרצויה. השף קונדיטור ברוך דבח, בעלים של בית קפה קונדיטוריה ממבו – מסעדת שף כשרה המגישה תפריט חלבי וממוקמת בכניסה הראשית ליקנעם על כביש 70. ברוך דבח הוא בוגר בית ספר תדמור, שבמשך 15 השנים בהן הוא עוסק בתחום הקונדיטוריה הפך לאומן. מורה במכללת השף, ובעלים של מסעדת "ממבו". www.mambo100.co.il

חומרים:
25 גרם חמאה
2 ק"ג ארטישוק ירושלמי קלופים וחתוכים גס
חצי ק"ג תפוח אדמה לבן
1 בצל לבן
שני שיני שום קצוצות
1 שורש סלרי
2 ליטר מים
1 מיכל שמנת מתוקה
מלח + פלפל לבן

אופן ההכנה:
מאדים את הבצל הסלרי והשום עם החמאה עד לשקיפות.
חותכים לחתיכות בינוניות את תפוח האדמה והארטישוק הירושלמי ומוסיפים לסיר. ממשיכים לאדות עוד 2-3 דקות.
מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה.
מנמיכים את האש ומבשלים כחצי שעה עד לריכוך מוחלט של הבטטה.
מוציאים מהסיר מעט מהבטטות לשם דקורציה.
את השאר טוחנים למחית חלקה.
מוסיפים את השמנת ומבשלים עוד כ- 2-4 דקות .
מתבלים במלח ובפלפל לבן. 
במידה והמרק סמיך מדי, ניתן לדלל עם מים עד לקבלת הסמיכות הרצויה.

השף קונדיטור ברוך דבח, בעלים של בית קפה קונדיטוריה ממבו – מסעדת שף כשרה המגישה תפריט חלבי וממוקמת בכניסה הראשית ליקנעם על כביש 70.
ברוך דבח הוא בוגר בית ספר תדמור, שבמשך 15 השנים בהן הוא עוסק בתחום הקונדיטוריה הפך לאומן. מורה במכללת השף, ובעלים של מסעדת "ממבו". 
www.mambo100.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר