fbpx

מתכונים להכנת מאכלים בריאים וטעימים עם הילדים בסוכה

לקראת חג הסוכות מציעה אוסנת בוברוב, דיאטנית קלינית של חוות הבריאות מצפה הימים, טיפים, עצות ומתכונים בריאים וטעימים להכנה עם הילדים בסוכה: תאנים ותמרים ממולאים, עוגיות טחינה בריאות, הנבטת מש, וייבוש עלים לתה
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

לקראת חג הסוכות, לפניכם טיפים, עצות ומתכונים בריאים וטעימים להכנה עם הילדים בסוכה.
אחת הדרכים המוצלחות ביותר להעשרת התפריט, היא שיתוף הילדים בהכנה עצמה.
טיפ נוסף: כשמדובר במאכל חדש שאינו מוכר לילד, מוטב להציעו בתחילה בכמויות קטנות.

עוגיות טחינה מועשרות בסידן
חומרים:
300 גרם טחינה גולמית משומשום מלא
200 גרם חמאה
200 גרם סוכר
350 גרם קמח לבן
אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
מערבבים את כל החומרים לעיסה אחידה.
יוצרים כדורים קטנים, משטחים אותם ומניחים בתבנית במרווח של כשלושה ס"מ ביניהם.
אופים כ-15 דקות עד שהעוגיות מתחילות להזהיב (אם נעשות כהות טעמן נפגע).

הנבטת מש
המש הינו חטיף טבעי ובריא במיוחד, עשיר בחלבון, ויטמינים ומינראלים וגם בסיבים תזונתיים ופחמימה מורכבת (בכדי להנביט את המש יש לקנות אותו שלם. לרב תמצאו אותו בין מדפי המוצרים האורגניים).
חומרים:
100 גרם מש (כדי להנביט את המש יש לקנות מש שלם שלא טופל בהקרנה או בייבוש. מומלץ להתחיל בכמות קטנה יחסית, של 100 גרם, ולהגדיל בהתאם לצורך).
אופן ההכנה:
מניחים את זרעי המש במסננת רשת צפופה ושוטפים במשך כמה דקות.
מניחים את המסננת עם המש בתוך קערה עם מים, כך שהמים מגיעים עד למחצית גובה המש.
לאחר יומיים המש יונבט ויהיה מוכן לאכילה (בקיץ עשוי לנבוט לאחר יום אחד).

תאנים ממולאות בגבינת ריקוטה
חומרים:
תאנים טריות או מיובשות
גבינת ריקוטה (הגבינה עשירה בסידן טבעי)
אופן ההכנה:
חורצים את התאנים בעומק שני שליש.
חותכים מהגבינה קוביות וממלאים את התאנים בגבינה.

תמרים ממולאים בחלבה ביתית
חומרים:
תמרים טריים (מג'הול או אמרי)
טחינה גולמית משומשום מלא (עשירה בסידן)
דבש
אופן ההכנה:
מערבבים את הטחינה הגולמית עם הדבש לקבלת חלבה ביתית ללא תוספת סוכר.
מגלענים את התמרים ומוסיפים חצי כפית חלבה לכל תמר.

ייבוש עלים לתה לחורף
כיוון שצמחי התה לסוגיו – הלואיזה, עשב הלימון, מליסה, מנטה, נענע, מוריקים במזג אווי חם, ניתן לקטוף, לטפל בהם ולשמרם – עד שיגיע החורף הקר, אז צריכים אותם יותר מכל.
אופן ההכנה:
יש לגזור את הצמחים, לשטוף ולייבש.
(את הלואיזה והמליסה או בעלי העלים הגדולים כדאי להפשיט מן הגבעול עוד לפני הייבוש. דרך טובה לעשות זאת היא בניגוד לכיוון הצמיחה, מהעלים הצעירים והקטנים עד לגדולים שבבסיס הגבעול הקטוף) .
יש להניח את העלים על סלסיות מאווררות במקום מוצל (כך הם לא ישחירו).
לאחסן בצנצנת אטומה ולחכות לחורף.

אוסנת בוברוב היא דיאטנית קלינית של חוות הבריאות מצפה הימים
04-6994555,
www.mizpe-hayamim.com
חוות הבריאות מצפה הימים הינה משק אורגני, בה התוצרת גדלה במקום, ללא ריסוס. החקלאות והגידולים נעשים ברובם בדרכים מסורתיות, בעזרת עבודת ידיים.
בחווה: עצי פרי הדר – אשכוליות, תפוזים, קלמנטינות, לימונים, עצי תאנה, אגוזים למיניהם, גויאבות, תפוחים, אגסים, משמשים ושזיפים, ירקות רבים, ביניהם 8 סוגים של חסה, חצילים, עשבי תיבול, ירקות שורש, פרחי מאכל, קישוט ועוד. כאשר תפריטי המסעדות במקום נערך בהתאם ליבול המשק על פי עונות השנה. הירקות נקטפים כל יום ומגיעים טריים למטבח.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה