נימוסי שולחן – אמנות, תיאטרון וקולינריה בגלריה האוניברסיטאית

צויושי אוזוואה – נשק ירקות מרק קציצות דג מקרל טוקיו 2001
בתערוכה מוצגות עשרות עבודות של אמנים ישראלים ובינלאומיים, כמו סינדי שרמן, פול מקארתי, דורון רבינא, יעל פרנק, ג'ניפר בר-לב. חלק מן העבודות נוצרו במיוחד לאירוע, וחלקן אף אכילות כדוגמת פסלי הגבינה של זוהר גוטסמן או עבודת "חייל של שוקולד" של מיכה לורי

"נימוסי שולחן" הוא פרויקט ייחודי בגלריה האוניברסיטאית שמשלב אמנות, תיאטרון וקולינריה, עוסק בנושא האוכל ומקומו בתרבות ומציג יצירות היסטוריות ועכשוויות, המשקפות התנהגות אנושית חברתית דרך אחת מהפעולות היומיומיות הבסיסיות ביותר.  המארגנים אומרים כי התערוכה וההצגה מציפות את המתח בין היצריות והגופניות הקשורים באוכל לבין צורות העידון, העיצוב והאסתטיזציה של מזון. בפער הזה נחשפים יצרים אנושיים, חשק, תשוקה, הנאה, תסכול ואף ביטויי אלימות הנקשרים בהכנת מזון ובצריכתו.

מיה בלוך – טורפות 2008
מיה בלוך – טורפות 2008

פרויקט "נימוסי שולחן" – 9.3.18 – 31.7.18, שהתאפשר הודות לתמיכת "יוליוס בר" משוויץ,  הינו שיתוף פעולה בין החוג לתולדות האמנות והחוג לאמנות התיאטרון של הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב. אוצריו הראשיים הם ראש החוג לתולדות האמנות ד"ר ספי הנדלר וראשת החוג לאמנות התיאטרון ד"ר שרון אהרונסון-להבי. הפרויקט כולל תערוכה של אמנים ישראליים ובינלאומיים עכשוויים באוצרות נירית נלסון, הצגת תיאטרון של שניים ממחזותיה הקולינריים של המחזאית הצרפתייה ז'אנין וורמס, אירועים קולינריים באוצרות רונית ורד וסדרת הרצאות, הקרנות סרטים, סיורים ומפגשים עם חוקרים ומומחים בנושאי אוכל, חברה ותרבות.

זוהר גוטסמן – פסלי גבינה 2013-2018
זוהר גוטסמן – פסלי גבינה 2013-2018

בתערוכה מוצגות עשרות עבודות של אמנים ישראלים ובינלאומיים, כמו  סינדי שרמן, פול מקארתי, דורון רבינא, יעל פרנק, ג'ניפר בר-לב. חלק מן העבודות נוצרו במיוחד לאירוע, וחלקן אף אכילות כדוגמת פסלי הגבינה של זוהר גוטסמן או עבודת "חייל של שוקולד" של מיכה לורי. בכניסה לגלריה מוצב מיצג של האמן הרומני מירצ'ה קנטור שולחן עצום ועליו כיכרות לחם ומלח שיקדמו את פני המבקרים.

מירצ'אה קנטור סטרניירי – 49 באגטים סכינים ומלח על שולחן עץ 2007-2016
מירצ'אה קנטור סטרניירי – 49 באגטים סכינים ומלח על שולחן עץ 2007-2016

בגלריה תעלה הצגה הכוללת שניים מהמחזות הקולינריים של המחזאית ז׳אנין וורמס Jeannine Worms)) ״המתכון״ (La Recette 1983)  ו״קפה ועוגה״ (Le Goûter 1971).  וורמס, מהמקוריות במחזאים הצרפתים של המאה ה-20, כתבה מחזות העוסקים באוכל כמגדיר מגדר, מעמד ויחסים בינאישיים וזו ההפקה הבימתית הראשונה המלאה של מחזותיה אלו בישראל. הקהל מוזמן בתום ההצגה, לטעימות של דברי מאפה יחד עם השחקניות. כל המידע באתר.

הגלריה האוניברסיטאית – כיכר אנטין, רח' חיים לבנון פינת איינשטיין רמת אביב, תל אביב.  03-6408860, פתוח: ימים א׳-ה׳, 19:00-11:00 יום ו׳, 14:00-11:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר