ניפוץ מיתוסים בכל הקשור לצריכת מוצרי חלב

לקראת חג השבועות הגיע הזמן לעשות סדר בסל הביכורים, ולנפץ מיתוסים ידועים מתחום החלב:

הישראלי צורך בממוצע רק כמחצית מכמות הסידן היומית המומלצת
נכון. לפי סקר מב"ת של משרד הבריאות, צריכת הסידן בקרב מבוגרים הינה כמחצית מכמות הסידן היומית המומלצת.

חלב גורם לליחה
לא נכון. כל המחקרים המדעיים שנעשו בנושא זה שוללים קשר זה באופן מוחלט. בקרב ילדים מערביים, אין כל קשר בין צריכת חלב לבין נזלת, ליחה ודלקות אוזניים או גרון.

הרבה תינוקות אלרגיים לחלב
לא נכון. האלרגיה לחלב אצל תינוקות קיימת רק אצל % 1-3 מהתינוקות, וברוב המקרים (80%) היא חולפת עד גיל 3 .

אלרגיה לחלב כמעט ואינה קיימת במבוגרים
נכון. רק 4 מתוך 10,000 מבוגרים אלרגים לחלב.

קל להשיג צריכת הסידן היומית המומלצת גם ללא מוצרי חלב
לא נכון. אנחנו מקבלים כ- 3/4 מהצריכה היומית של סידן מחלב ומוצריו.

הסידן במוצרי חלב נספג טוב יותר
נכון. למוצרי חלב יתרון משמעותי בספיגת סידן על פני מקורות אחרים, שכן הם מכילים מספר גורמים המגבירים את הספיגה.

הסידן נספג גם ממוצרי חלב דלי שומן
נכון. אחת הסיבות לכך היא שספיגת הסידן נעשית גם באופן פסיבי..

כדי לקבל מספיק סידן ממוצרי חלב, צריך לצרוך המון מוצרים
לא נכון. 3-4 מנות מוצרי חלב ביום, מספקות יחד עם שאר התפריט את כמות הסידן המומלצת.

ויטמין B-12 נמצא רק בבשר
לא נכון. למעשה, מוצרי חלב משמשים מקור חשוב לויטמין B12, ושתיית כוס חלב מכילה כ-60% מההמלצה לB12 לילדים. B12 מסייע לחשיבה ותפקוד שכלי תקינים.
אם אתם צמחוניים, חשוב שתקפידו כפליים על אכילת מוצרי חלב.

מוצרי חלב מקטינים את הסיכון לעששת
נכון. יש כיום הרבה הוכחות שמוצרי חלב , בעיקר גבינות, יכולים להגן נגד עששת – גם כאשר מזונות מתוקים נאכלו. רופאי שיניים מייעצים על קוביית גבינה קטנה בסוף ארוחה, ואפילו כנשנוש לאחר אכילת ממתקים.

כשיש הפרעות בעיכול- יש להימנע ממוצרי חלב
לא נכון. יש מוצרי חלב שפותחו במיוחד לשמירה על תפקוד תקין של מערכת העיכול. הם מועשרים בסיבים תזונתיים, דלים בלקטוז, ומכילים חיידקיים פרוביוטים.

גבינה צהובה מכילה הרבה כולסטרול
לא נכון. 100 גר' גבינה צהובה מכילים פחות כולסטרול מהכמות שיש ב- 100 גר' עוף או בדגים

גבינה צהובה משמינה
גבינה צהובה לייט 9% מכילה רק כ- 60 קלוריות לפרוסה, ומתאימה אפילו כנשנוש בריא בין הארוחות.

לרגישים ללקטוז – אסור לאכול מוצרי חלב
לא נכון. מרבית הסובלים מאי סבילות ללקטוז ,מסוגלים לצרוך מוצרי חלב – בעיקר אם הם נאכלים בכמויות קטנות ו/או יחד עם מזון אחר.

סידן ממשקאות חלב אינו נספג בגוף
לא נכון. הקקאו אינו מפריע לספיגת הסידן כפי שמקובל לחשוב. רק 3 מ"ג סידן מתוך 100 מ"ג סידן לא יספגו.

רותי אבירי היא דיאטנית ראשית בתשלובת החלב של תנובה






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה