ניקיון בענף המזון חשוב – אך מה קורה עם הסביבה?

לאחרונה הולך נושא זיהום האוויר וצובר תאוצה בתחומים שונים, כשרשויות מקומיות מרחיבות את אכיפת הנושא בקרב בעלי העסקים השונים. ענף המזון הוא אחד הענפים בהם הנושא רחב במיוחד, עם הצורך במערכות נידוף, אוורור ושאיבה

לאחרונה הולך נושא זיהום האוויר וצובר תאוצה בתחומים שונים, כשרשויות מקומיות מרחיבות את אכיפת הנושא בקרב בעלי העסקים השונים.
ענף המזון הוא אחד הענפים בהם הנושא רחב במיוחד, עם הצורך במערכות נידוף, אוורור ושאיבה.
בכתבה הבאה עולים פרטים חיוניים בנוגע למוצרים ושירותים הרלוונטיים באופן משמעותי לכל בעל עסק בתחום המזון.

הקמת חדרי קירור והקפאה, תכנון, התקנה, שירות למערכות מיזוג אוויר, מערכות מנדפים ונידוף, עם כל סוגי המסננים (פחם פעיל, אלקטרוסטאטי ועוד). אלו הם  חלק מהשירותים שארמה את בנט מעניקה ללקוחותיה הפזורים ברחבי הארץ.
החברה מתמקדת במערכות אוורור וסינון לכל עסק באשר הוא, החל ממסעדות בענף המזון וכלה במפעלי תעשייה שונים,
באופן כללי אנחנו עוסקים בכל דבר שאפשר לסנן. אנחנו עוסקים באוורור, סינון או שאיבה כשהמטרה הסופית היא להוציא החוצה אוויר נקי, על מנת שלא לזהם ולשמור על איכות הסביבה.

חלק מהרשויות המקומיות בארץ, ביניהן גם ירושלים, תל אביב ופתח תקווה, אוכפות את התקנים לסינון, אוורור ושאיבת האוויר למניעת זיהום אוויר וסביבה. 
הדרישות אומרות שמסעדה, למשל, חייבת להיות מצוידת באבזור תקני, שכולל קולט אדים (מנדף), בתוכו מסנני שומן, עם 200 מסננים, שכוללים מסננים ראשוניים, מסנני פחם לספיחת הריחות. זאת בנוסף למשקע אלקטרוסטאטי שמפרק את העשן.
המערכת כוללת גם מפוח ששואב את הכל החוצה, ומוציא אוויר נקי שלא מזהם את הסביבה.

כיצד מתבצע תהליך ההתקנה בפועל
ברגע שבית עסק עומד בפני שיפוץ, או שרשות מקומית אוכפת את התקנת המערכת על בית העסק, פונים אלינו עם תוכניות. רוב העבודות נעשות בשלב בו משפצים את המקום ממילא, ואז המקום נפתח עם כל הציודים שצריך.
אם המקום נמצא בתקופת פעילות, אנחנו מגיעים עם צוות מתוגבר, בשעות הלילה או בשעות הבוקר המוקדמות, כדי לא לפגוע בפעילות של המקום ולבצע את העבודה כמה שיותר מהר. ב-90 אחוז מהמקרים התקנת מנדף נמשכת בין 9 ל-12 שעות, כשכל העבודה מסתיימת ביום אחד. 

דרישה לשדרוג מערכות
אנחנו מבצעים שדרוגים כמעט בכל יום. במקרים כמו למשל מסעדה חלבית בה יש צורך למסננים ספציפיים במקום, כשביום המחרת הבעלים החליט שהיא תתחיל לפעול כמסעדה בשרית, ואז עולה צורך במסננים מסוג אחר.

המוצרים בהם משתמשים
מדובר במוצרים שלנו, או כאלה שאנחנו מייבאים מגרמניה בעיקר. המוצרים שמיוצרים אצלנו נבנים עם חומרי גלם מתוצרת הארץ.
בארמה את בנט מבצעים התקנת מערכות אוורור ונידוף גם במפעלים גדולים כמו למשל, מפעל מעדנות שבבעלות תנובה. בימים אלה אנחנו נותנים הצעה למעדנות כיצד לסנן את כל הקמח, וכיצד לסנן את סוגי השמנים שהם מוסיפים לבצקים, כך שמדובר בתחום רחב במיוחד.

מיקומה של ישראל בתחום ביחס למדינות אחרות בעולם
אחרי שביקרתי במוסקבה, ברומניה ובאירלנד, הבנתי שאנחנו נמצאים בין הראשונים בעולם גם ברמת התקנים וגם ברמת הביצוע.
ראיתי באירופה מסעדות רבות שאין להן סינון בכלל. הנושא תמיד היה קיים בארץ, אבל רוב בעלי העסקים שעומדים לפני פתיחת עסק משתדלים לחסוך, אלא אם מכריחים אותם להתקין את המערכות. בשנים האחרונות הרשויות המקומיות אוכפות את הנושא ברמה של מתן רישיונות עסק.

עמידה בקצב ההתפתחות
חוץ מלהתעדכן באופן שוטף, אנחנו ממציאים פה דברים חדשים ומתקדמים, ועושים פיילוטים רבים. הפיילוט האחרון, שעומד בעיצומו הוא מנדף נייד ללא תעלות. מדובר במנדף שעומד במסעדה ומתנהל על גלגלים, ויכול לזוז לכל מקום, לסנן את הכל, ולהגיע לרמות סינון של 99 אחוז.
הרעיון נחשב לייחודי ברמה ארצית. אמנם ראינו מנדפים בגודל קטן שמסננים דברים פשוטים, אבל אנחנו רוצים להגיע לרמת הסינון המרבית והמסובכת ביותר. אנחנו כל הזמן מפתחים דברים חדשים, ממציאים תאי סינון יותר טובים, יותר עמידים, ומסננים יותר חזקים. 

כיווני התפתחות נוספים לעתיד
אנחנו עובדים על המצאה של מערכת סינון ביתית, שתאפשר סינון של האוויר המזוהם בבתים, כך שיהיה אוויר ברמה שאינה מזוהמת כלל.
זה העתיד. כשנכון להיום הפרויקט נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים. אני מאמין שבעוד כשנה וחצי יהיה מוצר מוגמר.
ברמת החברה, כיום הסניף הראשי בירושלים, ובקרוב מאוד אנחנו מתקדמים לכיוון המרכז ופותחים סניף נוסף בתל אביב, כשבעתיד ייפתח גם סניף בצפון הארץ.
באופן כללי, השמים הם הגבול, ואפשר לסנן כל דבר.

שי ארמה הוא הבעלים יחד עם לוק בנט של חברת ארמה את בנט הנדסה
www.arama-benet.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר