נשיא המדינה העניק את "אות הנשיא למתנדב" לארגון לקט ישראל

האות הוענק עבור שיתוף פעולה יוצא דופן עם חברות קייטרינג, גני אירועים ואולמות אירועים, המאפשר להציל בשנה 730 אלף ארוחות לחלוקה לנזקקים ברחבי ישראל

נשיא המדינה שמעון פרס, העניק את "אות הנשיא למתנדב" ל-12 ארגונים ויחידים, ביניהם לג'וזף גיטלר, מייסד ויו"ר ארגון לקט ישראל. זאת לאחר שועדת היגוי מטעם נשיא המדינה בחנה את הפעילויות וההישגים של ארגון לקט ישראל, והחליטה להעניק לו את האות כהוקרה והערכה עבור מגוון פעילויות ארציות של הצלת עודפי מזון למען נזקקים ועל עשייה בלתי פוסקת למען ניצול נכון של מזון עודף והעברתו לנזקקים.

רחלי פפר, מנהלת מחלקת "איסוף משולחן לשולחן" בארגון לקט ישראל, אומרת: "מאות אולמות, גני אירועים, חברות קייטרינג, בתי מלון, חדרי אוכל מוסדיים, מסעדות ומאפיות, תורמים ללקט ישראל עודפי מזון בכל יום, ומאפשרים לנו להציל בשנה כ-730 אלף ארוחות לרווחת נזקקים ברחבי ישראל. בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן זה הגענו למעמד החגיגי של קבלת אות הנשיא למתנדב".

רחלי פפר מוסיפה: " בסוף המשמרת או האירוע, מתנדבי הארגון מגיעים לבתי העסק השונים שמשתפים עימנו פעולה, על מנת לאסוף עודפי מזון איכותיים שהיו נזרקים לפח ללא התערבותנו. אני מודה להם על הנכונות וההשקעה ושמחה יחד איתם על ההכרה המיוחדת הזו בפעילות לקט ישראל למען החברה בישראל".

לקט ישראל תומך בעשרות אלפי אנשים מדי יום באמצעות למעלה מ– 290 עמותות. הארגון מקיים מגוון פעילויות ארציות המבוססות על ניצול עודפי מזון, החל מקטיף בשדות חקלאיים ואיסוף מזון מבושל ואפוי, דרך רכישות מזון מרוכזות, ועד לתמיכה מקצועית בתחום בטיחות המזון ותזונה נבונה. כל זאת תוך דאגה לשמירה על איכות הסביבה.

בישראל חיים למעלה מ- 1.8 מיליון אנשים שאינם זוכים לתזונה מספקת, ביניהם יותר מ- 750 אלף ילדים. לקט ישראל שם לו למטרה לספק מזון, תשתיות ותמיכה מקצועית לעמותות לנזקקים .הארגון הוקם כמיזוג של שתי עמותות המזון המובילות "משולחן לשולחן" ו"לקט בנק מזון", והוכר ע"י רשת בנקי המזון הגלובלית GFN, ארגון הפועל לחיזוק עמותות מזון ברחבי העולם, כבנק המזון הלאומי של ישראל.

בתמונה: נשיא המדינה שמעון פרס מעניק את "אות הנשיא למתנדב" למייסד ויו"ר עמותת לקט ישראל – ג'וזף גיטל
צילום: נטלי מרקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר