סדרת רכסים של יקבי סגל – הכייף הגדול

בציר 2003 התאפיין בחורף קר וגשום, שבעקבותיו אביב חם שהוביל להתעוררות מוקדמת של הגפנים. סדרת רכסים חוגגת את המושג טרואר. כך סבור היינן אבי פלדשטיין, האומר כי יש הרבה ויכוחים בעולם היין על הגורמים המשפיעים על היין יותר מכל

אפתח ואספר שהיה לי כייף גדול באירוע ההשקה לסדרת רכסים של יינות סגל מבית יקבי ברקן.

כייף, משום שאת הערב המהנה פתחתי בלגימה קלילה של יין רוזה שאמנם לא היה הסיבה למסיבה, אבל הפיוז'ן רוזה 2006 של סגל שבה את לבי, כי זה יין שאבי פלדשטיין היינן עשה בכדי שלטועם היין תהיה חוויה של רעננות, חומציות, עדינות. אבל יותר מכל: צבע מדהים ומתיקות מדומה של פרי המזכיר סוכריה אדומה מתוקה, בטעמים של תות המשלב דובדבן ואוכמניות, שנותנים יחד טעם אותו מכנה אבי "טוטי פרוטי". זהו רוזה המיוצר בטכנולוגיה של יין לבן, המשמרת טעם וארומה, והצבע האדום משפר ומקבע את הארומות. היין פירותי מודגש, מבושם, משעשע ומענג. לגמתי אותו בפני עצמו כשהוא קריר וצונן, אך לא קר יותר מדי. פריכותו הרעננה בגוף קל-בינוני וחומציותו המאוזנת, בצד ניחוחותיו, עשו לי את פתיחת הערב להקדמה מרשימה לקראת הבאות.

במתחם השף ניר צוק ביפו, במסעדת קורדליה, בחרו שמואל בוקסר ויאיר לרנר, מנכ"לים משותפים של יקבי ברקן; ויוסי הראל, מנכ"ל יינות סגל עם חתן השמחה היינן אבי פלדשטיין, לקיים אירוע ששילב חנוכת יינות חדשים, ארוחת ערב מהנה מהתפריט העשיר של קורדליה, לצד הודעה רשמית של הנהלת יקבי ברקן על תחילת השיווק בישראל של סדרת כוסות יין איכותית ביותר ויוקרתית העשויות קריסטל תוצרת חברת אייש – EISCH – מגרמניה, כשמילת המפתח בכוסות אלה היא שכוס היין מחליפה את פעולת הדקנטר – החידרור.

"הכוס הנושמת" מגיעה לישראל
סדרת הקריסטל הייחודית של כוסות היין היא סדרה ממותגת בינלאומית, שיש האומרים עליה שהיא הדבר הבא. מדובר במושג חדש בעולם כוסות היין, הנקרא "כוס נושמת".
מהי כוס נושמת? זו כוס זכוכית קריסטל המיוצרת ומעוצבת באופן מיוחד, המעניק ליין יכולת לנשום ולהתאוורר בכוס במהירות – פעולה שפותחת את ארומות היין בתוך מספר דקות, מרככת יינות צעירים בעלי חומציות גבוהה, ומגבירה את טעמי היין.
תוך כדי תהליך ייצור עוברות הכוסות "טיפול" של חימצון, ובסוף פעולת הייצור מוסיפים לחול שממנו מופקת זכוכית הקריסטל, חומר מיוחד שיוצר תכונה שהופכת את הכוס לפטנט רשום ייחודי ושומרת את תכונותיה של הכוס לתמיד.
יקבי ברקן הם היבואנים של הכוסות וגם דיקנטרים NO DROP ייחודיים, שאינם מאפשרים ליין הנמזג לטפטף ולאבד אף טיפה על השולחן. מערך השיווק וההפצה לחנויות היין נמסר לידיה של חברת "אנוטקה".

ונעבור לגיבורי הערב: יינות סדרת רכסים 2003
אולי איננו זוכרים, אבל בציר 2003 התאפיין בחורף קר וגשום, שבעקבותיו אביב חם שהוביל להתעוררות מוקדמת של הגפנים. סדרת רכסים חוגגת את המושג טרואר. כך סבור היינן אבי פלדשטיין, האומר כי יש הרבה ויכוחים בעולם היין על הגורמים המשפיעים על היין יותר מכל.
פלדשטיין סבור שטרואר ויין הינם תוצר של שילוב בין עשייה לאמנות, והטרואר מביא לידי ביטוי את המקומיות של היין. הקיץ הקריר יחסית אפשר לגפנים של יקבי סגל להבשיל באופן קצוב. רגע הבציר היה אופטימלי עם פוטנציאל סוכרי, במקביל להבשלה פנולית שהעשירה את הטעם והצבע של היינות.

רכסים דובב מרלו 2003 – עשוי 100% ענבי מרלו המגיעים מכרם דובב שבמרום הגליל. אבי פלדשטיין מאמין שדווקא מרום הגליל, ולא רמת הגולן, הוא הדבר הבא בהיבט של טרואר. זגי הענב הושרו ל-28 יום. היין עבר יישון בחביות למשך 19 חודש – 70% בחביות עץ אלון צרפתי, 30% עץ אלון אמריקאי.
במחיר של 85 ₪ תקבלו מרלו עם ארומת וניל עשירה המגיעה מעץ החביות, אך לא כזו המשתלטת על היין אלא משתלבת היטב בארומות בריאות וטובות של פרי עוצמתי. צבע היין כהה, נוטה לשחור. באף פרי שחור ואדום, שזיף ודובדבן, ברקע עשן וטבק. הטאנינים מוצקים והסיומת ארוכה ומפתה. במרלו של סגל בסדרת רכסים, הענבים ליין נבצרו בשלים, ועברו השריית קליפה ארוכה ורמונטאג'ים שמפיקים את המיטב מהכרם.

רכסים דישון קברנה סוביניון 2003 – עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון המגיעים מכרם דישון. היין נעשה בסגנון שניתן לזהות בן את המגע של אבי פלדשטיין, ואת אלמנט כרמי הגליל העליון. היין עבר השריית מיץ וקליפות כמעט 40 יום, ולאחר מכן יישון ארוך של 20 חודש בחביות עץ אלון צרפתי – 90% חביות עץ אמריקאי, 5% חביות ממרכז אירופה, ו- 5% צרפתיות. סוגי החביות העניקו ליין מקורות עץ מגוונים, הוסיפו עניין לטעמיו ומורכבות, ותורמים ליכולתו של היין להשתמר ולהאריך בשנים ולהתפתח.
היין בצבע אדום בגוןן כהה, נוטה לשחור. באף פרי שחור ואדום, קסיס, שזיף ודובדבן. מתיקות מסוימת ונדיבות פרי בתוספת תיבול. ברקע מנטה, טבק וקפה. היין אלגנטי, עמוס בטאנינים. בתחילה היין סוער ומבקש להירגע ולהיפתח בכוס – גם אם זו כוס נושמת. בטעימה מאוחרת יותר היה היין מאוזן, והעניק סיומת ארוכה ומושכת עם קשת רחבה של טעמים. מחירו 88 ₪.

עם היינות האדומים של סדרת רכסים הוגשו בקורדליה למנה הראשונה דפי פילה בקר על מצע של חיטה עם רוטב סילן בתיבול זעתר – מנה מדהימה.
למנה העיקרית הוגש צוואר טלה צעיר עשוי היטב בבישול ארוך ביין אדום וירקות שורש – מנה למופת ממטבחו של ניר צוק. לקינוח הוגשו מיני פטיפורים מתוקים ומפתים, ולצידם פיסות פירות טרופיים לצד גבינות חריפות, שעמדו בניגוד מוחלט, אך בהתאמה מלאה, ליין הקינוח מרום גליל סינגל, מוסקט 2005 של סגל.
זהו יין אלכוהולי ועשיר, המוגש קר וצונן עם מתיקות מודגשת, ניחוח דבש הדרים, ופרחוניות מתובלת. ליין חומציות תומכת והוא מענג ומלטף כאחד.
מרום גליל סינגל, מוסקט 2005 עשוי 85% ענבי מוסקט אלכסנדרוני מבציר 2005, בתוספת 15% ענבים מבציר 2002 המגיעים מכרמים בדובב, הר גודרים, וכרם חולדה.
היין עבר יישון במשך 14 חודש בחבית עץ ענקית של אלון יוגוסלבי ישן בנפח 8,000 ליטר, ואחר כך 48 חודש בחביות פורט 500 ליטר עשויות עץ אלון פורטוגזי ישן. ב- 29 ₪ לבקבוק של יין קינוח מושקע, תקבלו גם אנחת הנאה ולגימה מהנה.

התחלנו בכייף, ונסיים בכייף: נהנינו מיופי של אירוע עם אנשים מקסימים מיקבי סגל וברקן, אוכל מעולה של ניר צוק וצוות קורדליה, ויינות רכסים החדשים עם הטאץ' של פלדשטיין – יינן-משורר שאוהב את היין שלו, וזה מורגש היטב.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר