סוכר – לא מה שחשבתם

לפני כשנה הכריזה מישל אובמה, רעייתו של נשיא ארה"ב, כי היא לא נותנת ממתיק מזון מסוג פרוקטוז לבנותיה מסיבות בריאותיות. הצהרה זו היתה ביטוי למגמה הקיימת בשנים האחרונות בארה"ב, של חזרה ל"סוכר טבעי"

בשנה החולפת התפרסמו מספר רב של מחקרים בארה"ב, התוקפים את השימוש בפרוקטוזה במזון ובשתייה.
לפני כשנה הכריזה מישל אובמה, רעייתו של נשיא ארה"ב, כי היא לא נותנת ממתיק מזון מסוג פרוקטוז לבנותיה מסיבות בריאותיות. הצהרה זו היתה ביטוי למגמה הקיימת בשנים האחרונות בארה"ב, של חזרה ל"סוכר טבעי" – natural sugar בעקבות גילוי הקשר בין ממתיקי מסוג פרוקטוז, השמנה ועלייה בלחץ הדם.

החל משנת 1980 נרשמה בארה"ב עליה בצריכה השנתית של ממתיקי מזון ובראשם פרוקטוז, שהגיעה לשיאה בסוף שנות ה-90. אחת התעשיות המרכזיות בהן משתמשים בפרוקטוזה העשויה תירס היא תעשיית המשקאות הקלים.
אלא שמאז, בעקבות גילוי הקשר הישיר בין צריכת ממתיקי-מזון למגיפת ההשמנה בעולם המערבי, בייחוד בקרב ילדים וצעירים, ולאחר מלחמתה של אובמה בפרוקטוז – משתנה המגמה וקיימת מגמה של חזרה לסוכר.

מגמה זו צוברת תאוצה בעקבות הגילויים האחרונים בתחום, המצביעים כי שימוש מוגבר בפרוקטוז מעלה גם את לחץ הדם. המחקר האחרון בנושא לחץ הדם, התפרסם בכתב העת הנחשב journal of the American society of nephrology.

מחקר זה הינו אחד מתוך מחקרים רבים שהתפרסמו בשנה החולפת, ואשר תקפו את השימוש בפרוקטוז במזון ובשתייה.
בעקבות מחקרים אלה, יצרניות מזון רבות חוזרות לשימוש בסוכר: דר' פפר סנפל גרופ, תוציא בקרוב סדרת משקאות של דר' פפרתחת הכותרת: made with real sugar. גם חברת פפסיקו קופצת על העגלה, מוציאה את הפרוקטוז מסדרת sierra mist ומשנה את שמה ל- sierra mist natural.

כמי שעוקב אחרי הטרנד החדש יותר משנה,אני מאמין שזו התחלה של מגמה של חזרה לסוכר, מתחליפי הסוכר למיניהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר