סיור הפיצה של סקוט בספיישל מעורר תיאבון של YES דוקו

הסרטים בסדרת דוקו שף 2018 עוסקים בתחומים שונים של העולם הקולינרי. החל מ-11.3 עד 17.3 תחכה למנויים חגיגה קולינרית ב-YES דוקו וגם ב- VOD

פיצה טובה ואיכותית היא אחד המאכלים שמשמחים אותי ביותר. לעומת זאת, אחד המאכלים המעציבים אותי ביותר זו פיצה עייפה, תפלה ולא טעימה. מה יכול לקלוע בול יותר מסרט שעשוי טוב על פיצה טובה – זו שמחה גדולה באמת. YES דוקו משיקה בימים אלה את רצועת הסרטים החדשה ספיישל דוקו-שף 2018 – סדרת סרטים מעוררי תיאבון, הכוללת שבוע של מיטב הסרטים הדוקומנטריים המדוברים בעולם, שעוסקים בתופעות ובאנשים שמובילים את עולם הקולינריה ובסיפורים המעניינים העומדים מאחוריהם, כך שהחל מ-11.3 עד 17.3 תחכה למנויים חגיגה קולינרית ב-YES דוקו וגם ב- VOD.

שף ליאון אלקלעי איש טוני ווספה הביא לארץ לפני 12 שנה קונספט שונה של פיצה. צילום איריס לוי

שף ליאון אלקלעי איש טוני ווספה הביא לארץ לפני 12 שנה קונספט שונה של פיצה. צילום איריס לויכדי לפתוח את בלוטות הטעם, ערב השקת הסדרה נפתח במפגש עם השף ליאון אלקלעי, איש טוני ווספה, שהביא לארץ לפני 12 שנה קונספט שונה: פיצה טאליו; משמע פיצה גזורה לפי מידה או במשקל, ולא בסלייס/משולש כפי שהיינו מורגלים לאכול בעבר. מדובר בפיצה הנאפית במגשי ענק מלבניים בדרך שונה מזו העגולה. ההבדל בצורת ההגשה גוזר אחריו שינויים גדולים בדרך ההכנה של הפיצה שמקורה ברומא, שם נהוג לאכול פיצה דומה. משך אפייה ארוך יותר, בחום נמוך יותר, מייצרים בסיס של פיצה קריספי מאוד, עם אזור תוספות – טופינגס, רך וכייפי.

טעמנו פיצות מפיצות שונות ואז הגענו למנה העיקרית: צפייה בסרט הראשון בסדרה שיוקרן בבכורה ב 13.3.18 ב- YES דוקו, ואחר כך יהיה ב- VOD:  'סיורי הפיצה של סקוט' – סרט תיעודי על בחור ניו יורקי צעיר בשם סקוט ווינגר המגדיר עצמו כ"פיציולוג", שלקח את האהבה הגדולה שלו לפיצה, ויש שיאמרו את האובססיה שלו לפיצה, צעד אחד קדימה.

שיא גינס עם אוסף של 1,300 קופסאות פיצה מרחבי העולם
שיא גינס עם אוסף של 1,300 קופסאות פיצה מרחבי העולם

במסירות, ובלא מעט מודעות עסקית ואהבת אדם, הפך סקוט את האובססיה לבצק האפוי הדקיק עם הרוטב מעל, למוקד חייו ולמומחיות בעלת שם עולמי לפיצות. הוא יודע עליהן הכול, אוכל אותן מדי יום, שופט בתחרויות פיצה, כותב טור חודשי במגזין "Pizza Today" , ומחזיק בשיא גינס עם אוסף של 1,300 קופסאות פיצה מרחבי העולם.

הסרט עוקב אחרי סקוט בבניית הקונספט של סיורי הפיצה שלו ברחבי ניו יורק, שהפכו כבר מזמן לשם דבר ובהם השתתפו נכון לזמן צילום הסרט מעל ל- 5,000 איש. הסרט מציג את המחשבות, מפגיש את הצופה עם משפחתו של סקוט, חבריו, וגם עם בעלי הפיצריות בהן מבקר סקוט לאורך הסיור. הסרט מכניס אותנו לפיצריות האותנטיות של ניו יורק, מספק הסברים על ההיסטוריה של הפיצה בעולם, טיפים איך אוכלים פיצה בלי לשרוף את הלשון, וגם משתף איפה הכי מומלץ לאכול פיצה בניו יורק.

הסרט מעורר השראה, משעשע ומסקרן, והשאיר אותי עם הרבה התפעלות והערכה לבחור צעיר וכריזמטי שלקח את אהבתו הגדולה מאוד רחוק, מה שגרם לי לרוץ ולנגוס עוד משולש דשן וחמים של פיצה טובה.

"המשוגעים על ראמן" מתמקד בתשוקה של היפנים למרק הבשר העשיר - גם הוא מעורר תאבון במיוחד
"המשוגעים על ראמן" מתמקד בתשוקה של היפנים למרק הבשר העשיר – גם הוא מעורר תאבון במיוחד

הסרטים בסדרת דוקו שף 2018 עוסקים בתחומים שונים של העולם הקולינרי, כמו "המשוגעים על ראמן" שיוקרן ביום שני 12.3, המתמקד בתשוקה של היפנים למרק הבשר העשיר  – גם הוא מעורר תאבון במיוחד. לאוהבי הבשר והאוכל הדרומי מניו אורלינס, אני ממליצה לצפות בסרט "אלה בראנר – מפקחת השולחן", שמספר את סיפורה של אישה שעוד בצעירותה בניו אורלינס הייתה מאוהבת בעולם המסעדות, והפכה לסיפור הצלחה בתחום האוכל הדרומי בעולם הקולינרי של ימינו.

הכותבת איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, היא שפית. 054-4944205. גם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר