סירה 2007 של יקב צ'ילאג – אורנה בלי בגדים

נראה שאורנה צ'ילאג הצליחה לפשוט את כל בגדיה כשעשתה את הסירה הזה, וגרמה לענבי הסירה המשובחים שלה להיות במערומיהם, ולא לקבל שום תחפושת של פרי כזה או אחר. נטו ענבים. יופי של יין

המילה 'סירה' מאוד חביבה עלי. היא ישר זורקת אותי לצמח שאני אוהב בשם "סירה יותם ביקב צ'ילאגקוצנית".
אף על פי שמה הקוצני, הקוצים לא באמת ממש דוקרים, וזהו צמח כל כך ישראלי בעיניי, המשמש לחומר בעירה, כצמח מרפא, ואפילו למילוי של מזרונים – בעיקר בשדה.

אז למה אני מדבר על סירה קוצנית, כשמדובר בכלל ביין הסירה של יקב צ'ילאג מבציר 2007? העניין הוא שרוב עושי הסירה בארץ מיצרים יין בסגנון מסוים, ולכולם פחות או יותר יש אותו אופי: עוצמתיים, עתירי ריחות, ולא תמיד בעלי אמירה ייחודית של יינן – הענבים די סוליסטים.

בטעימת הסירה של אורנה צ'ילאג שערכתי השבוע ביקב שלה ביהוד, טעמתי משהו אורנה צ'ילאגאחר. היין תוקפני יותר, בעל אמירה מאוד חזקה של טעמי עשבי תיבול טריים: מרווה, אורגאנו, זעתר, מעט ציפורן מתגלה, ושפע של תבלינים ישראלים בקעו מן הבקבוק.
בטעימה היין מאוד עגול וחמאתי. הפה מתמלא בעפיצות נעימה וקלילה, אך בד בבד היין בעל אפטר טייסט מאוד תוקפני, שמחזיר עפיצות מורגשת יותר, ושוב ממלא את חלל הפה בטעמי פרי משובח.

לא מצאתי ביין פירות יער אדומים, לא מצאתי אזכור של דובדבנים בשלים, ואפילו לא של פלפל שחור שמאוד אופייני לזן הזה.
יש פה סירה שמוציא טעמים של ענבים. מה לעשות.

נראה שאורנה צ'ילאג הצליחה לפשוט את כל בגדיה כשעשתה את הסירה הזה, וגרמה לענבי הסירה המשובחים שלה להיות במערומיהם, ולא לקבל שום תחפושת של פרי כזה או אחר. נטו ענבים. יופי של יין.
מחיר היין: 85 ₪

יקב צ'ילאג
רח' שבזי 12 אזור תעשיה יהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר