סל הקניות של שחר 807

סל הקניות של שחר 976
לסל שלנו הכנסנו השבוע נתחי ברווז – מומלצים, טחינה גולמית – ראויה, טונה בשמן זית – יקר ושווה, מיצים על בסיס בננה – תוספת מרעננת, ממרח מיונז – יש בונוס, עוגיית שוקו במילוי קרם אגוזים – גיוון, בירה בלגית – לנסות

ברווזים של משק לוין נפתלי

אנו רגילים לאכול עוף ובשר בקר. בעבר, לפני שהבנו למה זה גורם, אכלנו גם כבד אווז. ברווז, לעומת זאת, הוא בעל חיים שאיננו מורגלים באכילתו, ובפעמים שכן אכלנו אותו – בעיקר חזה ברווז – הוא התגלה כבעל טעם דומיננטי מדי עבורנו. האפשרות להזמין בשר ברווז מהמשק החקלאי הישראלי התגלתה לנו רק לאחרונה, והחלטנו לשים בצד את החוויות הקודמות ולהתמסר לבחינה המחודשת. המשק הזה, חשוב לדעת, מתמחה בגידול ללא אנטיביוטיקה וללא חומרים מזרזי גדילה, והברווזים שגדלים שם הם מזן פקין, הנחשב לאיכותי.

המשק מחזיק בחנות מקוונת, בה ניתן לרכוש את בשר הברווז בווריאציות שונות, כולל כנפי ברווז, כבד ברווז, ברווז שלם, חזה ברווז ועוד. הברווז השלם שהגיע אלינו היה מוכן להכנה, ושמחנו על חוברת המתכונים הקטנה שצורפה אליו. אחרי הכנתו בתנור הביתי הוא התגלה כמעדן, עם טעם מיוחד, מעודן יותר מכפי שטעמנו בעבר, ויחד עם הרוטב המיוחד שהכנו, הוא הפך לטעים במיוחד. גם כבדי האווז, שיש להם כמתבקש טעם דומיננטי יותר, הפתיעו לטובה. המחיר 45 שקלים לק"ג ברווז שלם, 19 שקלים לק"ג כנפיים, 28 שקלים לק"ג כבד. להזמנות, www.barvazim.com, 052-8331286.

בשורה התחתונה: מומלץ לארוחות שישי, ארוחות חג ואירועים מיוחדים נוספים.

 טחינה גולמית של הררית

תהליך הטחינה הסופי נעשה באבני ריחיים מסורתיות ומתקבלת טחינה חלקה בהירה עם טעמים מעודנים. צילום יפית בשבקין
צילום יפית בשבקין

מותג ישראלי חדש בקטגוריית הטחינה, אשר מנסה לעשות את הבלתי אפשרי – לייצר טחינה משומשום אתיופי, שהוא הזן האיכותי והיקר יותר, במחיר משתלם במיוחד, ולעשות זאת בייצור תעשייתי שישמור על האיכות של ייצור ביתי. בכל הקשור להיבט הראשון, נדמה שהם מצליחים. אם המחיר לא יעלה בעתיד הנראה לעין, זו ברכה של ממש. בכל הקשור לאיכות, זו ללא ספק טחינה טובה, עם מרקם מצוין וטעם מוצלח. קשה לנו לומר שהיא מזכירה טחינה שנעשתה בייצור בייתי, אבל בין התעשייתיות היא אחת הטובות. המחיר עד 9.9 שקלים ל-500 גרם. להשיג ברשתות המזון ובחנויות מובילות.
בשורה התחתונה: במחיר זה היא ראויה למקום של כבוד בבית שלכם.

טונה בשמן זית של StarKist

צילום ניר עצמון
צילום ניר עצמון

לצערנו, כמעט ואין בישראל טונה בשמן זית. אפשר למצוא בקלות טונה בשמן צמחי או בשמן קנולה, אך כזו העשויה בשמן זית – חומר גלם יקר יותר – היא מוצר נדיר. לכן שמחנו שהחברה השיקה את הטונה הזו, שכשלעצמה היא מהטובות שקיימות בשוק, והעובדה שהיא באה בשמן זית מאפשרת להוסיף את הטונה כמות שהיא אל קערת סלט, וכך להשתמש בשמן לתיבול. מה עוד ששמן הזית מספק טעם מיוחד, מוצלח יותר, לטעם הטונה. המחיר עד 29.6 שקלים לרביעייה, 140 גרם כל קופסה. להשיג ברשתות השיווק ובחנויות פרטיות.

בשורה התחתונה: המחיר גבוה יותר אך שווה את ההשקעה.

ספרינג בננהmix של יפאורה

צילום סטודיו יפאורה
צילום סטודיו יפאורה

החברה השיקה שני מיצים חדשים על בסיס בננה – האחד משלב קוקוס והשני משלב מנגו. ללא ספק, שילובים קיציים קלאסיים, מהסוג שגורם לנו להתגעגע לארצות רחוקות עם חופי ים מושלמים. שתיית המיצים הללו בישראל לא מזכירה את החופשה המושלמת ההיא, אבל הם בהחלט מרעננים וגם טעימים. המחיר עד 6.5 שקלים ל-1.5 ליטר. להשיג ברשתות השיווק.

בשורה התחתונה: תוספת מרעננת ומומלצת למדף המשקאות הקלים.

ממרח מיונז במרקם קרמי של היינץ

החברה השיקה מחדש את הגרסה שלה למיונז, הפעם ללא חומרים משמרים. המיונז החדש נמכר בצנצנת זכוכית ובבקבוק לחיץ, גם בגרסה רגילה וגם בגרסת לייט. הטעם של הממרח לא שונה כמעט בכלל מטעמו של המיונז הוותיק יותר, ורק המרקם מרגיש מעט שומני יותר מהרגיל. המחיר עד 12.9 שקלים ל-440 גרם. להשיג ברשתות השיווק.

בשורה התחתונה: ההבדל בינו לבין הממרח הוותיק מינורי, והעדר חומרים משמרים הוא בונוס.

 קרמוגית שוקו במילוי קרם אגוזים של אסם

צילום סטודיו אסם
צילום סטודיו אסם

חובבי הקרמוגית יתחלקו לשניים ביחס לעוגיה החדשה בסדרה – יש שיתרעמו על התוספת החדשה ויגידו שהם לא מבינים מדוע צריך לחדש, ואחרים יאהבו את השילוב בין טעם השוקו לבין קרם האגוזים, גם אם, כצפוי, הקרם מינימלי בכמותו. זו לפחות הייתה החלוקה אצלנו (מכיל גלוטן). המחיר עד 10.9 שקלים ל-200 גרם. להשיג ברשתות השיווק ובחנויות פרטיות.

בשורה התחתונה: טוב למי שרוצה לאכול את מה שהוא מכיר ורק לגוון בטעם.

בירות DELIRIUM של Huyghe

הערת אזהרה לגבי הבירות של המותג הבלגי הזה – הן חזקות. 8-8.5 אחוזי אלכוהול יש בכל אחת מהן, מה שהופך אותן לקצת יותר משכרות מהרגיל. לא שאנחנו מתלוננים, אבל שימו לב שאתם שותים אותן בידיעה שהן יסובבו לכם את הראש יותר מבירות אחרות. מתוך מגוון הבירות של המותג הגיעו לישראל שלוש – טרמנס, בירת אייל בהירה עם 8.5% אלכוהול; נוקטורנום, בירת אייל כהה עם 8.5% אלכוהול; רד, בירה אדומה פירותית עם 8% אלכוהול. האחרונה הייתה המיוחדת מבין השלוש, הודות לטעם הפירותי המוצלח שלה שמספק איזון מסוים למרירות של הבירה. השתיים האחרות התחבבו מאוד על אוהדי הבירות הכהות והבהירות אצלנו, שנהנו מהטעמים העשירים שלהן. המחיר עד 16 שקלים ל-330 מ"ל. להשיג בברים, חנויות אלכוהול ויין.

בשורה התחתונה: נסו אותן בפעם הבאה שאתם יוצאים לבלות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר