סל הקניות של שחר 875 – עוגות לראש השנה תש"פ-2019

בתמונה עוגות ראש השנה של רשת ארקפה. צילום מעורר תיאבון של אמיר מנחם
כמדי שנה התכנסו שחר בן-פורת וטועמיו לבחינת עוגות חג לראש השנה. הפעם ציון 10 לקונדיטוריה אחת ו-9 לשלוש אחריה. שתהיה שנה מתוקה בלי להגזים בעוגות

בייקרי

צילום עידית בן עוליאל
צילום עידית בן עוליאל

כיצד קשור טארט פטל אפוי לעוגות המיועדות לראש השנה? אין לנו מושג. אבל כשהטארט כל כך טעים, האם זה באמת משנה? הבצק האיכותי, הכמות המכובדת של הפטל, שילוב הטעמים בין החמצמצות למתיקות; כל אלה הופכים אותו למומלץ לחובבי פטל, שבוודאי ישמחו שאינם חייבים להסתפק בתפוחים בארוחת החג. הרשת מציעה לחג גם את הריז'יק הידוע, שהיא מכינה בהצלחה מדי שנה, וגם שטרודל תפוחים טבעוני, שגם מי שאינו טבעוני ייהנה ממנו: העלים פריכים במיוחד, המילוי מכובד, והמתיקות מעודנת. המחיר 29-178 שקלים. להשיג בסניפי בייקרי ודליקטס'ן.

ציון: 10

קפולסקי

צילום אנטולי מיכאלו למטבחון
צילום אנטולי מיכאלו למטבחון

העובדה שהאגסים המשמשים לפאי מפרי זה עברו תהליך קרמול עם דבש, מספקת את החיבור הנחוץ לחג למי שמחפש אותו. בפועל, טעם הדבש מינורי בפאי הזה, וטוב שכך – השילוב עם בצק החמאה  כל כך טוב, שהיו כמה רגעים בהם הרגשנו שוב בפריז. וזו אינה העוגה היחידה שמציעים כאן לחג: ניסינו גם את עוגת "בסבוסה" דבש ותפוחים – עוגת סולת תבלינים עם תפוחים מקורמלים בדבש, בזילוף קרם מסקרפונה; ופליזר דבש ותבלינים – דקוואז תבלינים עם שכבת קראנץ' שקדים, גנאש שוקולד ושנטיי וניל. היצירתיות בשתי העוגות הללו מתבטאת גם במראה שלהן וגם בשילוב המרקמים והטעמים – אופציות מצוינות לעוגות מפתיעות ומרשימות. המחיר 24-130 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

ביסקוטי

צילום בועז לביא
צילום בועז לביא

השף קונדיטורית רוסלה יונה חתומה על מגוון העוגות והקינוחים שמציעים כאן לחג. תמצאו כאן עוגת דבש קלאסית עם קראמבל שקדים, עוגת דבש וריקוטה, פאי ברולה דבש, ברד פודינג תפוחים בדבש, מארז עוגיות מדלן ועוד. העוגה הקלאסית טובה – הקראמבל מספק שדרוג כיפי לעוגה הקלאסית, העוגה עצמה רכה במידה ולא דחוסה מדי, וכמות הדבש מספקת. הפאי ברולה-דבש היה החגיגה האמיתית – השילוב של דבש בעוגה מפתיע, ולמרות חששות ראשוניים מספק טוויסט מיוחד, והכל מונח על בצק חמאה מצוין. השפית יצרה גם ברד פודינג – עשיר בתפוחים, הדבש נמצא במינון קטן יחסית, והמרקם דחוס במידה סבירה. שילוב של כל הרכיבים פשוט טעים. המחיר 28-168 שקלים. להשיג בסניפי הרשת וב-03-5704015/8.

ציון: 9

ארקפה

צילום אמיר מנחם
צילום אמיר מנחם

מתוך המבחר המגוון של עוגות שהרשת מציעה ללקוחותיה, ניסינו את העוגה הקלאסית שלה: עוגה אפויה בעיטור שקדים פריכים. יחד עם כמות טובה של דבש ותבלינים שונים, מקבלים כאן את הגרסה הטובה יותר של עוגות הדבש הבחושות – רכה במידה נכונה, מתובלת כהלכה, מהסוג שיגרום גם למי שאינו חובב של עוגות דבש, ליהנות ממנה. המחיר 29-55 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

בוטיק סנטרל

צילום טל סיון ציפורין
צילום טל סיון ציפורין

הרשת מציעה מבחר גדול של עוגות לחג, הכולל עוגות קלאסיות כגון עוגת דבש אפויה, שטרודל תפוחי עץ ודובוש דבש; בצד חידושים שונים, בהם עוגת דבש תפוזים ופאי פתוח של תפוחי עץ וקינמון. ניסינו את שני החידושים האמורים. השילוב של הדבש עם התפוזים עובד מצוין, כך שמתקבל עושר טעמי מתיקות עם חמצמצות קלילה. העוגה עצמה בחושה, ועשויה היטב, דחוסה אך רכה במידה. הפאי הפתוח היה אתגר – מצד אחד הוא מבוסס על בצק חמאה מצוין, ויש תוספת מכובדת על תפוחי עץ עם קינמון במינון הנכון. שילוב הטעמים מוצלח, אבל העוגה נוטה להתפרק כאשר מעבירים אותה לצלחת אישית ומשם אל הפה. המחיר 16-120 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

Tatti Bakery

צילום דניאל לילה
צילום דניאל לילה

לקראת החג מציעים כאן לחמים, עוגיות ועוגות שונות. השף קונדיטורים עופרי גרינהוט וכפיר כהן, יצרו כאן עוגות כגון עוגת בריוש ותפוחים במילוי קרם פטיסייר, תפוחים ומרציפן; עוגת פלורנטין תפוחים; ועוגת דבש פיצוחים. עוגת הבריוש אכזבה מעט – הבצק מצוין אבל היה חסר לנו עוד מילוי כדי שההנאה תהיה שלמה; הפלורנטין תפוחים מהנה במיוחד. הבצק הפריך שעשוי כהלכה, כמות מספקת של תפוחים, ומעל שכבת שקדים קלויים עם זיגוג של דבש, מה עוד צריך? להשיג בסניפי הרשת ובאתר.

ציון: 8

קונדיטוריה שני

עוגת ג'ינג'י, כלומר עוגת שכבות של דבש, קרם פטיסייר ותפוחים, היא העוגה אותה ניסינו. זו כמובן עוגה אחת מבין כמה וכמה שמציעים כאן לחג. שכבות הבצק והקרם ביניהן היו מדויקות בעובי ובמרקם, ותוספת הדבש מספקת טוויסט טוב, שאינו משתלט. השכבה העליונה של פרוסות התפוחים חביבה, אבל המרקם הג'לטיני שלה קצת פגם בחוויה. המחיר 36-89 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

 ביגה וקפה גרג

צילום אמיר מנחם
צילום אמיר מנחם

שתי הרשתות חולקות אותה בעלות ואותה מאפייה, ובהתאם תמצאו בביגה את העוגות שמוכרים בקפה גרג. ההבדל הוא במגוון – בביגה, שהיא מאפייה (בעוד גרג היא רשת בתי קפה), מציעים מגוון רחב יותר של עוגות. עוגת הדבש הקלאסית שמציעים כאן טובה – מינון מעט גבוה של דבש, מרקם דחוס במידה, ברמת איכות גבוהה יותר ממה שאנו מכירים מהעוגות של פעם. בביגה מציעים גם עוגת דבש וקרמבל תפוחים הרבה יותר טובה מהרגילה, הודות לשילוב של קרמבל וחתיכות תפוחים. שני טועמים חיצוניים טעמו גם הם את עוגות ביגה. דבש תפוחים הדרים – מדויקת בטעם, נהדרת לשבירת הצום הקשה ביום הכיפורים; עוגת דבש בחושה – במבט ראשון נראית מרשימה, אבל בחיתוך הראשון התקשתה לשמור על צורה אסתטית והתפרקה די מהר. אוורירית מדי ולא פריכה, רמת המתיקות טובה. המחיר 42 שקלים. להשיג בסניפי הרשתות.

ציון: 7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר