סל הקניות של שחר 976: מדור פרידה

סל הקניות של שחר 976
סל הקניות של שחר 976: מדור פרידה
השבוע בסל שלנו: ערכה להכנת פיצה בבית – מומלצת, גבינות עם ירקות קלויים – אהבנו, פסטות אורגניות ללא גלוטן – אנחנו בעד חידושים, וגם דפי אצה להכנת מנות אסיאתיות, וקופסה ובה חפיסות קורנפלקס

ב-21.9.2008 התפרסם מדור "סל הקניות של שחר" הראשון באכול ושאטו. 13 שנים וחצי עברו מאז, 976 מדורים, בהם כתבתי על מוצרי מזון חדשים שיצאו לשוק.

כמה דברים השתנו מאז: מחירי המזון עלו משמעותית יחד עם המודעות לאוכל בריא. כמויות הנתרן והסוכר והשומן ירדו בחלק מהמוצרים שאנו רגילים לאכול, במקביל לעלייה במספר המוצרים המיועדים לטבעונים ולצליאקים. 'גולדה' השתלטו על ענף הגלידות, טעם הקרמל מלוח השתלט על כל מאכל אפשרי, ולמדנו שמיקסים הם טעם החיים (עד שנעבור לטרנד הבא).

רק דבר אחד לא השתנה בכל התקופה הזו: הקלוריות, שממשיכות לעשות בהצלחה את מה שהן תמיד עושות. כלומר, באות בלילה ומכווצות לנו את הבגדים.

המדור האחרון מתפרסם בימי מלחמה – פלישת רוסיה לאוקראינה, הממחישה יותר מכל את הקלות בה אנו יכולים להרוס את העולם. ענף המזון, חרף בעיותיו, ממחיש את היכולת שלנו לברוא עולמות (טעימים יותר או פחות). אומרים שהצבא צועד על קיבתו. אני מאמין שאחרי ארוחה טובה אין כוח או סיבה לצאת למלחמה.

אני מאחל לכולנו ימים שקטים, מחירים שפויים ומאכלים טעימים.

Pizza Box של פיצה פורטו

צילום ניצן רובין


המוצר החדש של קבוצת המסעדות האיטלקיות מיועד למי שרוצה לאכול פיצה בבית, רוצה להכין פיצה בבית, אבל לא רוצה להתאמץ כדי להכין אותה. הערכה, הנמכרת בגרסה רגילה ובגרסה ללא גלוטן, כוללת מוצרים מדודים להכנת שתי פיצות: שני בצקים מוכנים, קמח, רוטב עגבניות או רוטב ביאנקה, תערובת גבינות, עלי תבלין, שתי תוספות, קמפרי סודה (שיהיה מה לשתות במהלך ההכנה), ודף מידע לתהליך ההכנה. המידע מפורט וברור, כך שקל להכין את הפיצה גם אם אין לכם ניסיון מיוחד במטבח. אנחנו הכנו את הפיצה בתנור ביתי רגיל, והתוצאה הייתה מספקת במיוחד. הבצק לא עבה ולא דק מדי, הרטבים עשויים טוב, ויש מספיק גם מהרטבים וגם מהתוספות. אנחנו אהבנו במיוחד את הפיצה הלבנה שהתקבלה באופן זה, שהייתה עשירה בטעמי גבינה ועם זאת לא כבדה במיוחד. מתאימה ל-2-4 אנשים, תלוי במידת הרעב. המחיר 89 שקלים, 12 שקלים לכל תוספת נוספת. להשיג בסניפי הרשת ובאתר.

בשורה התחתונה: ערכה מומלצת לחובבי פיצה ביתית

המעדנייה של צבר מבית נסטלה

צילום סטודיו אסם

ההשקה האחרונה של המותג מביאה אותו לקטגוריה חדשה של מוצרים, במטרה לתת מענה למי שרוצים מוצרים באיכות של מעדנייה. מדובר בשלושה מוצרים המשלבים גבינות עם ירקות קלויים, שנוצרו בשיתוף פעולה עם מחלבת כפר תבור. הבסיס הוא גבינה לאבנה טובה, חמצמצה במידה ועם מרקם עשיר ויציב יחסית, כאשר ההבדל הוא בירקות: קרם פלפלים, חציל על האש, או פלפל חריף וגרגירי חומוס. הקונספט עצמו הוא בבחינת חידוש, ואנחנו שמחים על הנכונות של החברה לנסות משהו חדש. מה עוד שהתוצאה מספקת מאוד, במיוחד השילוב המפתיע לטובה של הפלפל החריף עם גרגרי החומוס. בנוסף השיקה החברה מחדש אריסה, סחוג ירוק, סחוג אדום, פסטו וממרח עגבניות. המחיר עד 18.9 שקלים ל-220 גרם. להשיג ברשתות השיווק.

בשורה התחתונה: הם אמנם לא משתווים למוצרים המיוחדים שיש במעדניות, אבל המוצרים עדיין התחבבו עלינו מאוד

פסטות אורגניות ללא גלוטן של תבואות

צילום אייל גרניט

כוסמת וקטניות מסוגים שונים הם הבסיס לסדרת הפסטות החדשה של החברה. כל המוצרים אורגניים, כאמור, והם כוללים אטריות קטניות אורגניות העשויות מעדשים כתומות, אפונה ירוקה אורגנית, חומוס אורגני ושעועית שחורה אורגנית; אטריות עדשים כתומות אורגניות; פוסיליני עדשים צהובות אורגניות; פנה חומוס וכורכום אורגניים; ופוסילי כוסמת אורגנית. השילוב של אורגניות עם העדר גלוטן אינו נפוץ כל כך בתחום הפסטה, ואנו מברכים על כך. אתם עשויים לזהות את ההבדל בבין היכולת של הפסטות הללו "להכיל" את הרוטב לבין זו של פסטות מקמח רגיל, ויש כמובן הבדל בטעמים, שיכול להיות דומיננטי עבור חלק מהצרכנים. אבל אם אתם נמנעים מגלוטן ורוצים פסטה שאינה עשויה, כמו במרבית המקרים, מאורז או תירס, כדאי לכם לנסות את המוצרים הללו. עד 16.9 שקלים ל-250 גרם. להשיג ברשתות השיווק, בתי טבע ובחנויות מובחרות.

בשורה התחתונה: אנחנו בעד חידושים מהסוג הזה

בקצרה

צילום אסף לוי

המותג מאסטר שף השיק דפי אצה המיועדים להכנה של מנות אסיאתיות שונות, בהן סושי כמובן. מדובר בדפי אצה מסוג GOLD, שניתן להשתמש בהן לרולים או קונוסים. המחיר עד 12.9 שקלים ל-10 דפי אצה. להשיג ברשתות השיווק ובחנויות נבחרות.

תלמה מבית יוניליוור השיקה מארז של קורנפלקס, ובתוכו חמש שקיות שכל אחת מהן מכילה 30 גרם קורנפלקס. מיועד למי שרוצה לאכול מנות מדודות כמו גם לטיולים. המחיר עד 13.9 שקלים ל-150 גרם. להשיג ברשתות השיווק.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר