במדור ה-300 שפרסמנו לפני ראש השנה האחרון, כתבתי בפרק על חוסר נשים בתפקידים בכירים בתעשייה: "לצערי מדובר בתעודת עניות לתעשיית היין הישראלית. נכון שביקבי בוטיק יש יינניות או בעלות יקבים, אבל ביקבים הגדולים המובילים את התעשייה אין ולו אחת. אין אפילו סמנכ"לית שיווק אחת ביקב גדול (אני מרים להנחתה למוטי טפרברג), והמגמה חייבת להשתנות. אנחנו חייבים כמה שיותר נשים מוכשרות ומקצועיות בענף היין הישראלי".
השבוע התבשרתי כי מוטי טפרברג מינה את קרן אפל לסמנכ"לית השיווק של היקב. קרן תחליף את רועי הראל שסיים את תפקידו אחרי שמונה שנים וחצי ביקב. הראל היה שותף למהפכה שיקב טפרברג עבר בשנים האחרונות, למיתוג מחדש ולהעברת הדגש לאיכות היין. היקב מייצר נכון להיום כ-6 מיליון בקבוקי יין בשנה.
קרן אפל מגיעה מחברת ויסוצקי בה הייתה מנהלת השיווק של תה ויסוצקי, וזכתה בשנת 2017 בפרס מטעם איגוד השיווק הישראלי על הובלת מהלך שיווקי ייחודי, בו הצליחה ויסוצקי לשכנע ישראלים רבים להחליף את שתיית הקפה בבוקר בתה של ויסוצקי. לפי נתוני סטורנקסט, מתחילת הקמפיין צמחה קטגוריית התה הירוק ב-11% ברמה הכספית, בנוסף הציג תה ויסוצקי ירוק גידול של 17.5% במכר כספי מול התקופה המקבילה בשנה הקודמת (2016).
כאמור, להראל שמור כל הקרדיט על המהפכה שעבר טפרברג. כתבתי כמה פעמים, שעם כל הכבוד להראל, גם לו היו כמה פיספוסים מאוד משמעותיים שגורמים ליקב להיות מוגבל, ושעבודת המיתוג לא הייתה תמיד מוצלחת, בעיקר בגלל השמות הגרועים שניתנו ליינות היקב. לסמנכ"לית השיווק תהיה הרבה עבודה, כי לא מדובר רק בתוויות חדשות והפקת עוד פרסומת כזו או אחרת, אלא בהנגשה לצרכן של היין שעושים שלושה ייננים מוכשרים, שבתקופת הראל נעלמו מהתודעה: שיקי ראוכברגר – יינן ראשי, אוליבייה פרתי ודניאל פרידנברג.
רועי הראל הפך מאוד מהר לכל יכול שעל פיו הכל ייעשה ביקב, לכן הייננים נעלמו וזה חייב להשתנות. קרן אפל היא בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים מהמכללה למנהל, ויש לה יותר מעשר שנות ניסיון בענף הפרסום ובענף המזון. בהחלט רכש משמעותי וחיזוק נדרש (אך לא מספיק) לנוכחות נשים בדרג הניהולי בענף.
מערכת אכול ושאטו מאחלת לקרן אפל הרבה הצלחה. אנחנו נעקוב אחרייך, וכמובן שאפו למוטי טפרברג. לפחות אנחנו יודעים שאתה קורא את המדור (כנראה מנכ"ל יקב גדול היחיד)