סנדוויץ' בר – נוסטלגי ועדכני בכרמל

על הקירות לוחות גיר ובמרכז ניצבת ויטרינה מרכזית עמוסה מכול טוב. צילום כפיר גליקו
בסנדוויץ' קלאב כרמל יודעים שחייבים להתמקד בהווה ולהיות מבודלים אך מדי פעם להמשיך לקרוץ אל העתיד. שם הם כבר מפתחים את המכונה המשומנת הבאה עם הרחבת סוגי הבשרים מהמעשנה, וייצור קינוחים

כבן רמת ישי אני זוכר שכשהייתי חייל לפני 25 שנים, חיפה הייתה אחת המקומות והאופציות המבוקשות ביותר לטחון את זמננו בסופ"ש. וכאשר עיר הבילויים נכנסה לתרדמת, כאשר המוזיקה כבתה וההופעות נגמרו, הייתה פינה אחת שחיכתה לכולם – סנדויץ' בר כרמל, פינה שעומדת במקומה במרכז משנת 1992, עם ויטרינה אחת שבתוכה אין-ספור חוויות וסיפורים. אני אמנם פריק של נוסטלגיה, אך אם נתבונן בה שוב נגלה גם סיפור עדכני.

צילום כפיר גליקו
צילום כפיר גליקו

הכול החל בבחור אחד מוכשר בשם יאיר מלכה, שחלומו היה לפתוח מקום קטן בכרמל שעוד לא היו כמותו, מקום של אוכל מהיר, אפייה מידית, ובדיוק מה שכולם רוצים: לגעת, לאכול וללכת. זה מוסד שאירח מאות אלפי אנשים, בליינים או כאלה שאוהבים את הבוקר במיוחד, כאלה שמתעצלים להגיע או כאלה שעסוקים מאוד – כולם מגיעים ואל כולם הסנדוויץ' המפורסם מגיע. נפתחת דלת אדומה שלא שונתה עם השנים, ומנהל המקום מקבל אותנו. על הקירות לוחות גיר ובמרכז ניצבת ויטרינה מרכזית עמוסה מכול טוב; מוצרים מהארץ שמיוצרים למקום בקפידה על פי מתכונים סודיים, מוצרי פרמיום שמגיעים מרחבי העולם, ועוד ועוד. אוקיי, נוסטלגיה במיטבה,

צילום כפיר גליקו
צילום כפיר גליקו

אך מה כאן חדש? אז ככה: ליין חדש של פטאטאס – בעצם תפוחי אדמה מיוחדים שעוברים בכול פעם מחדש שלוש שיטות בישול: מים, אפייה וטיגון, מה שמביא את המנה לחוויה עדכנית של תפוחי אדמה נימוחים במעטפת קראנצ'ית אך לא ספוגה, כשמעל תפוחי האדמה רצועות קורנביף דקיקות ומעושנות עדין עדין, ביצת עין ואיולי שום – כול אלו מגיעים בתוך מגש וינטאג'. נכון, אלו בסופו של דבר תפוחי אדמה, אבל יש כאן טכניקה מעניינת של שילוב טעמים על משחקי העישון, ושילוב מרקמים חכם ומפתיע ומסקרן.

צילום כפיר גליקו
צילום כפיר גליקו

המנה השנייה הייתה מליין הספיישלים החדש שנקרא all in  –  סנדוויץ' ענקי, בהחלט ענקי, שמקבל בתוכו טקסטורות בסגנון מיקס אסאדו, עם נקניקיות צלויות, בצל מטוגן, מלפפון כבוש, בצל ירוק, קולסלו, איולי שום ועקיצה של סרירצ'ה. כאן הסיפור אחר: תשלובת טעמים שמשלימים זה את זה. לחם שהגיע אפוי במידה הנכונה ושמר על מרקמו הפנימי והחיצוני למרות כול הקרנבל שהיה בתוכו, נקניקיה עדינה בטעמים, גבינת אמנטל, אסאדו רך עשיר בטעמים שכאילו מחזיק איתו איזה סיפור אחר, ועוד יד מכוונת שהרימה את הסנדוויץ' הזה למחוזות אחרים והחזירה אותי לשנת 1995 כשהייתי חייל.

הליין שהרכיבו כאן כולל חמש מנות חדשות שמשלבות טכניקות עישון, תוצרת מקומית וניואנסים מיובאים מעולם עשיר, רטבים שבאו לידי ביטוי בטעמים משלימים. טעמים של בית שמייצר בבית, סודות של לחמים גדולים מהחיים שנאפים למעלה ויורדים במעלית אל הקהל, ועוד ועוד. יודעים כאן שחייבים להתמקד בהווה ולהיות מבודלים, אך מדי פעם להמשיך לקרוץ אל העתיד. שם הם כבר מפתחים את המכונה המשומנת הבאה – הרחבת סוגי הבשרים מהמעשנה, ייצור קינוחים שעוד ירימו את כול הפינה הזאת וישמרו טביעת יד בשדרות הוליווד – שדרות הכוכבים.

צילום מהאתר
צילום מהאתר

לסיכום: עם המושג מוסד מגיעים כול כך הרבה ביטויים כמו כבוד, הצלחה, הישגיות שפורצת גבולות, ויציבות. כול אלו ועוד רבים נכנסים בתוך סנדוויץ' שיושב לו כאן בכרמל, עם דלת אחת אדומה ואוקיינוס שלם של טעמים, דיוקים ומנגינות. אז אם אתם עוברים בבוקר לקפה או מאפה, אם לצהריים על הדרך לחטיפה זריזה, או סתם כשרעבים אחרי בילוי – יש כאן נוסטלגיה למבוגרים שבינינו ולצעירים. בואו לתפוס ביס גדול (לא כשר). מחירים לדוגמא: פטאטאס –  22 ₪ עד 42 ₪, כריך פילדלפיה – 49 ₪, כריכים עם בשר מעשנה –27 ₪ עד 47 ₪, סלטים 10 ₪ עד 42 ₪.

סנדוויץ' בר כרמל – שדרות הנשיא 128 חיפה, כל השבוע מ- 7.00 בבוקר עד 3.00 לפנות בוקר. משלוחים בכל חיפה וסביבותיה 053-9441063

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר