סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים: עלייה בקניית מזון בסופרים הענקיים

בשנה האחרונה חלה עלייה בכוח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים,
מ-28.3% אשתקד ל-29.5% כיום. כך עולה מסקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים בנושא ההוצאה על מזון לפי סוגי נקודות מכירה.
הסקר הקיף כ-600 איש המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.

עוד מתברר מהסקר כי ממשיכה העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים: 16% כיום, בהשוואה ל-14.2% לפני כשנה.
במקום השלישי נמצאים המכולות והמינימרקטים – 14% מכוח קניית המזון מופנה אליהם, ירידה משמעותית מ-17.4% לפני שנה.
מהסקר עולה כי 13.4% מכוח קניית המזון מופנה לסופרים השכונתיים של הרשתות, בהשוואה ל-12.1% לפני שנה.

השווקים הפתוחים מושכים 8.5% מכוח קניית המזון, לעומת 10.2% לפני שנה.
מהבדיקה מתברר כי ירד כוחם של הסופרים החרדיים של הרשתות, עם 8.3% מקניות המזון, בהשוואה ל-11.1% אשתקד. הצרכניות החרדיות מושכות 2.4% מכוח קניית המזון, בדומה לכוחן לפני שנה.

כן מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים כי הצרכניות הרוסיות הגדילו את נתח השוק שלהן מ-2.9% לפני שנה ל-3.1% כיום.
הקיוסקים והפיצוציות מושכים 1.9% מכוח קניית המזון, וחנויות הנוחות בתחנות הדלק: 1.3%.
מקומות קנייה אחרים, כולל חנויות מפעל, מחזיקים ב- 1.5% ממכירות המזון, בדומה לאשתקד.

עוד מתברר מהסקר שנערך ע"י מכון גאוקרטוגרפיה, עבור איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי נמשכת מגמת העלייה במספר סוגי נקודות המכירה בהם מפזרים משקי הבית את קניות המזון: 3.3 סוגים בממוצע בהשוואה ל-2.9 נקודות מכירה לפני כשנה.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה