סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים: ממשיכה העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים

סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מראה כי בשנה האחרונה המשיכה העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים – 19.1% כיום, לעומת 15.1% לפני כשנה ו- 11% לפני 3 שנים

סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מראה כי בשנה האחרונה ממשיכה העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים – 19.1% כיום, לעומת 15.1% לפני כשנה ו- 11% לפני 3 שנים. כך מסר דודי מנביץ, יו"ר ועדת השיווק באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים וסמנכ"ל אסם, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים. לדבריו , ההסבר לכך עשוי להיות פתיחה של סופרים מקומיים זולים במקביל למיעוט בפתיחת סניפים של הרשתות המאורגנות. 

מנביץ מציין, כי שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים המקומיים הזולים, גבוה יותר בקרב משפחות בגילאי הביניים 35 – 54 (30%), לעומת מבוגרים 55+ (23%), ובקרב משפחות בעלות 3 נפשות ויותר (30%), לעומת משפחות עם 1-2 נפשות (21%).

כן מתברר מהסקר, כי חלה עליה בכוח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים, 29% כיום, לעומת 25.5% אשתקד ו- 23.5% לפני כ- 3 שנים.

מנביץ מציין, כי שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה גבוהה (56%) ובינונית (46%), בהשוואה לבעלי הכנסה נמוכה (35%). כן הוא גבוה יותר בקרב משפחות בעלות מספר נפשות הגבוה מ- 5 (49%), בהשוואה למשפחות עם 2-1 נפשות (37%) ועם 3-4 נפשות (43%).

כן מתברר מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי במקום השלישי נמצאים הסופרים השכונתיים של הרשתות המושכים כיום 13.2% מכוח קניית המזון, זאת בהשוואה ל-12.9% לפני שנה.

עוד עולה מהסקר, כי המכולות והמינימרקטים מושכים 12.9% מכח הקניה של מזון. זאת, לעומת 16.2% לפני שנה. מנביץ מציין, כי הירידה בכח הקנייה של המינימרקטים היא כנראה חלק מסימני המיתון.

הסופרים החרדיים של הרשתות מושכים כיום 8.4% מכח קניית המזון, זאת לעומת 11.6% לפני שנה.

השווקים הפתוחים מושכים כיום 8.3% מכח הקניה. זאת בהשוואה ל-9.1% לפני שנה; הצרכניות הרוסיות מושכות כיום 2.6% מכח קניית המזון. זאת, לעומת 4.1% לפני שנה.

כן מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי הצרכניות החרדיות מושכות 2.4% מכח הקניה בדומה לכוחן לפני כשנה; החנויות בתחנות הדלק מושכות 1.4% מכח הקניה; הקיוסקים והפיצוציות מושכים 1.3% מכח קניית המזון; ערוצי מכירה אחרים מושכים 1.4% מכח הקניה.

עוד מתברר מהסקר שנערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי בשנה האחרונה חלה ירידה במספר סוגי נקודות המכירה בהם עורכים משקי הבית בישראל את קניות המזון לבית. כיום מבצעים משקי הבית את קניות המזון שלהם ב- 3 נקודות מכירה בממוצע, זאת לעומת ממוצע של 3.1 לפני כשנה.

מנביץ מציין, כי בתוך כך 18% ממשקי הבית מבצעים את קניות המזון בנקודת מכירה אחת, בדומה לאשתקד; 25% ממשקי הבית מבצעים את קניות המזון ב-2 נקודת מכירה, (לעומת 21% לפני שנה); 28% ממשקי הבית מבצעים את קניות המזון ב-3 נקודת מכירה, (לעומת 24% לפני שנה); 15% ממשקי הבית מבצעים את קניות המזון ב-4 נקודת מכירה, (לעומת 19% לפני שנה); 8% ממשקי הבית מבצעים את קניות המזון ב-5 נקודת מכירה, (לעומת 10% לפני שנה); ו-6% ממשקי הבית מבצעים את קניות המזון ב-6 או יותר נקודת מכירה, (לעומת 9% לפני שנה).

יו"ר ועדת השיווק באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מציין, כי מהסקר מתברר שכ- 65% ממשקי הבית עורכים קניה מרכזית (גדולה) של מזון אחת לשבוע; 13% – עורכים אחת לשבוע וחצי-שבועיים; 4% – עורכים כל שבועיים וחצי – שלושה שבועות; 9% ממשקי הבית עורכים קניה מרכזית של מזון פעם בחודש; 2% – עורכים בתדירות נמוכה יותר (דהיינו אחת לחודשיים או שלושה) ו- 7% ממשקי הבית לא עורכים כלל קניה מרוכזת (גדולה) של מזון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר