סקר TNS טלסקר: הישראלים דורשים פירות וירקות טריים עם "תעודת לידה"

הטריות היא הפרמטר הראשון במעלה שלפיו מקבל הצרכן הישראלי את החלטות הקנייה שלו בתחום הפירות והירקות, והפרמטר השני הוא מקום גידול הירקות והפירות עם זהות המגדל

מנתוני סקר צרכנים מייצג שנערך ע"י TNS טלסקר ביולי 2006 עבור הרבוע הכחול, עולה בצורה חד משמעית כי הישראלים מעניקים חשיבות רבה לטריות במוצרי הירקות והפירות – 98% מהנשאלים הדגישו כי הטריות היא החשובה בעיניהם, ו-84% טוענים כי הערך התזונתי חשוב אף הוא.

נתון נוסף שעולה מהסקר הוא כי קניית פירות וירקות קשורה אצל הישראלים בעולמות התוכן של בריאות, רעננות וטבע, וכי הישראלי מבין את חשיבות תהליכי הבקרה והפיקוח על ירקות ופירות – 90% מהצרכנים הצהירו כי זה חשוב להם.

מהסקר נראה כי הצרכן הישראלי מוכן לשלם יותר עבור ירקות ופירות טריים, שמקום גידולם ידוע. לצרכן גם חשובה ההרגשה כי מגוון הפירות והירקות המוצעים לו רחב, עדכני ומתחדש.
מעניין שבסקר עולה כי סניפי הריבוע הכחול ("מגה", "סופר סנטר" ו"שפע שוק"), מעניקים לצרכנים תחושת שפע ומגוון בחירה רחב.

נתוני הסקר גם מגלים לנו טפח מהרגלי האכילה של הישראלים בתחום: רוב הילדים (85%) בררנים וממעטים באכילת ירקות ופירות (פחות ממנה ליום).
הפירות והירקות שהכי אהובים על הילדים הם אבטיח (31%), אפרסק (24%), בננה (18%), מלפפון (27%), תפוח (32%), ואפילו עגבניה (22%).
גם גברים ונשים אוהבים אבטיח, הפרי של הקיץ (42%), ומייד אחריו האפרסק עם 38% אהדה.
דווקא הפסיפלורה, פרי להיט במוצרים רבים שאינם דווקא אוכל (קוסמטיקה, טואלטיקה ועוד) ונחשב אקזוטי ופופולרי ביותר במסעדנות, זוכה לאהדה נמוכה במיוחד של כ– 2% מהצרכנים.

"הסקר חיזק את מה שאנחנו, ברבוע הכחול, זיהינו ופועלים לפיו כבר שנים, בשיתוף פעולה אסטרטגי בינינו לחקלאים", אומר אורי פלח, סמנכ"ל הסחר של הריבוע הכחול. "שיתוף פעולה זה מרגע הזריעה ועד הקטיף, החל כבר לפני 15 שנה עם מאות מגדלים ברחבי הארץ, בליווי אגרונום מקצועי. כך שכל עגבניה, מלפפון ותפוח עץ באים עם "תעודת לידה" ברורה וידועה.
בשנה האחרונה אנו שמים יתר דגש על הקשר עם הלקוח בנקודת המכירה בסניף. אמצעי התצוגה של הפרי והירק והניראות שלו על המדף שמה דגש על הטריות של התוצרת החקלאית.
החשיבות העצומה שהצרכן הישראלי נותן לטריות הביא אותנו למהלך שיווקי, בו מבטיחה החברה "24 שעות מהקטיף – לסניף". במהלך זה אנו מוסיפים ל"תעודת הלידה" גם "תעודת זהות" המבטיחה טריות שאין שנייה לה", דברי אורי פלח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר