עדכון: בקבוקי יין דלתון שנגנבו ממחסני היקב נמצאו

משטרת ישראל בצפון פענחה חלקית את פרשת הגניבה הגדולה ביקב דלתון אשר התבצעה בלילה שבין ה- 7-8 לאוקטובר, והוחזרו ליקב כמחצית מהסחורה הגנובה, סה"כ 18,468 בקבוקים

משטרת ישראל בצפון פענחה חלקית את פרשת הגניבה הגדולה ביקב דלתון אשר התבצעה בלילה שבין ה- 7-8 לאוקטובר, והוחזרו ליקב כמחצית מהסחורה הגנובה, סה"כ 18,468 בקבוקים.

מכיוון שהגנבים התכוונו למכור את היינות במהלך תקופת החגים, היה באינטרס שלהם לשמור עליו בצורה נאותה מאוד. לכן, היין אוחסן במהלך התקופה שהוא לו היה ביקב בתנאים מתאימים במחסן גדול ומקורר בקלנדיה.

כאשר הבקבוקים הוחזרו ליקב, הם הועברו סדרת בדיקות. בין היתר בדיקה ידנית על מנת לוודא את שלמותם ושלא הוחדרו אליהם גופים זרים.

כמו כן, היינן היועץ האוסטרלי של היקב ג'ון וורנצ'ק וייננית היקב נעמה מועלם, בחנו וטעמו את היינות ומצאו כי טעמם לא נפגע כהוא זה. במהלך התהליך נפסלו כ- 1,600 בקבוקים בגלל קפסולות את תוויות פגומות. בנוסף, היין נבחן על ידי מכון התקנים

כזכור, נפרצו מחסני יקב דלתון הממוקם ברמת דלתון. הפורצים לקחו עמם בקבוקי יין יקרי ערך מסוג שיראז, קברנה ומרלו מבציר 2002 ו-2003, כאשר היינות מבציר 2003 טרם הושקו בשוק. שווי הסחורה שנגנבה מוערכת בכ- 3 מיליון שקל.

הגנבים פרצו את שערי היקב במהלך סוף השבוע, ניטרלו את האזעקה והעמיסו שתי משאיות למעלה מ-20 אלף בקבוקי יינות דלתון.

הנזק ליקב, אשר חוגג עשור להיווסדו השנה, הנו קשה במיוחד. היינות מבציר 2003 היו מתוכננים להשקה בחודשים הקרובים, כאשר הבציר בשנה זו היה מוצלח במיוחד עבור דלתון.

משה חביב, מנכ"ל יקב דלתון, אמר אז: "בנוסף לחקירת המשטרה, אנו מבקשים את שיתוף הפעולה ועירנות הציבור ומציעים פרס בשווי של 25 אלף שקל לכל מי שיביא מידע מהימן אשר יעזור בהחזרת הסחורה בשלמותה ליקב. הבקבוקים, שכאמור טרם הושקו בשוק, מסומנים וממוספרים, כך שיהיה לנו קל יחסית לאתר את היינות. עם קצת עזרה ועירנות ציבור חובבי ואוהבי יינות דלתון, אולי נוכל לאתר גם את הגנבים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר