עוגת פרג עם פירות יער

לעוגה4 ביצים מופרדות2 חלבוניםשלושת רבעי כוס סוכר שלושת רבעי כוס מיץ תפוזים רבע כוס שמן קנולה 1 כוס קמח150 גרם פרג טחון טרי 1 כפית גדושה אבקת אפייה1 כף קליפת לימון מגוררתלהגשה250 גרם פירות יער (אפשר קפואים)1 כף סוכרההכנהטורפים היטב את החלמונים עם חצי מכמות הסוכר, לקבלת קציפה בהירה ותפוחה. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים לסירוגין את הנוזלים, הקמח, הפרג ואבקת האפייה. מוסיפים את קליפת הלימון.בקערה נפרדת מקציפים היטב את החלבונים תוך הוספת הסוכר הנותר. מקפלים יחד את הקצף עם תערובת החלמונים. שוטחים בתבנית קפיצית בקוטר 28 ס"מ, או בתבנית טורט עם חור, לא משומנת.אופים כ-50 דקות בחום בינוני-נמוך, 160 מעלות, בתנור שלא חומם מראש. העוגה מוכנה כשקיסם שננעץ בה יוצא נקי. לא לאפות יותר מדי, כדי לא לייבש את העוגה. מוציאים את העוגה מהתנור והופכים אותה מיד על רשת, בתוך התבנית, כדי לשמור על הגובה. הופכים חזרה רק לאחר שהעוגה צוננת.להגשה, מרסקים את רוב פירות היער עם הסוכר בבלנדר או במעבד מזון. מגישים פרוסת עוגה עם הפירות המרוסקים ומעט פירות שלמים.

לעוגה
4 ביצים מופרדות
2 חלבונים
שלושת רבעי כוס סוכר
שלושת רבעי כוס מיץ תפוזים
רבע כוס שמן קנולה
1 כוס קמח
150 גרם פרג טחון טרי
1 כפית גדושה אבקת אפייה
1 כף קליפת לימון מגוררת

להגשה
250 גרם פירות יער (אפשר קפואים)
1 כף סוכר

ההכנה
טורפים היטב את החלמונים עם חצי מכמות הסוכר, לקבלת קציפה בהירה ותפוחה. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים לסירוגין את הנוזלים, הקמח, הפרג ואבקת האפייה. מוסיפים את קליפת הלימון.

בקערה נפרדת מקציפים היטב את החלבונים תוך הוספת הסוכר הנותר. מקפלים יחד את הקצף עם תערובת החלמונים. שוטחים בתבנית קפיצית בקוטר 28 ס"מ, או בתבנית טורט עם חור, לא משומנת.

אופים כ-50 דקות בחום בינוני-נמוך, 160 מעלות, בתנור שלא חומם מראש. העוגה מוכנה כשקיסם שננעץ בה יוצא נקי. לא לאפות יותר מדי, כדי לא לייבש את העוגה. מוציאים את העוגה מהתנור והופכים אותה מיד על רשת, בתוך התבנית, כדי לשמור על הגובה. הופכים חזרה רק לאחר שהעוגה צוננת.

להגשה, מרסקים את רוב פירות היער עם הסוכר בבלנדר או במעבד מזון. מגישים פרוסת עוגה עם הפירות המרוסקים ומעט פירות שלמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר