עוגת קיץ מהמטבח הדני

לכל מי שאוהב מתוק, זה במיוחד בשבילכם. עוגה שמכינים ממה שיש בבית (כמעט) ללא מאמץ מיוחד. רק לדבר אחד צריך לדאוג מראש…מרציפן. מאחר והדנים מאד אוהבים מרציפן, זה לא נחשב לקנייה מיוחדת. לכל אלו שלא אוהבים מרציפן – .אל תדלגו על המתכון הזה. הוא יהיה טעים גם לכם. המרציפן הוא חלק מ, ולא הטעם העיקרי וממש שווה.הדנים מקשטים עם המרציפן, אבל בעיקר הם אופים עם המרציפן, וזה סיפור אחר לחלוטין. למאפים מיוחדים יש מרציפן לאפייה שהוא מכיל גם חלק מגרעין המישמש, מה שעושה אותו הרבה יותר יציב. למתכון כאן מספיק המרציפן הפשוט שאפשר לקנות בכל חנות. זה גם מתכון מצוין שמאפשר לנו להשתמש בכל החלבונים שהקפאנו, ולא באמת ידענו מה לעשות איתםחומרים ללבסיס העוגה:200 גר' חלבונים 150 גר' סוכר1 כפית חומץ125 גר' מרציפן מגורדלמילוי:250 גר' שמנת מוקצפתפירות העונה טריים ויפים ולא בשלים מדיאופן הכנת הבסיס:מקציפים את החלבונים עד שמתחילים לקבל קצף לבן..מוסיפים את החומץ והסוכר לאט לאט תוך כדי הקצפה, עד שמקבלים קצף לבן, סמיך ומבריק.מוסיפים את המרציפן המגורד בקיפולים, בזהירות עד שהוא מתערבב לגמרי בתוך החלבונים.מניחים רינג או רק את הטבעת של תבנית קפיצית על מגש אפייה מרופדת בנייר, ומפזרים את התערובת עד ל2- ס"מ מהטבעת.אופים בתנור 30 דקות ב-150 מעלות טורבו. אם המרנג מקבל צבע חום בהיר, תכבו את התנור אחרי 20 דקות ותשאירו את המרנג עוד 10 דקות בתנור מכובה.המרנג יוצא ספוגי והוא מתכווץ שהוא מתקרר.מחברים ומקשטים:מרחו את הקצפת על המרנג. אפשר להשאיר 2 ס"מ שוליים, כדי שיראו את העוגה אם רוצים.פרסו דק פירות וקשטו את העוגה. בעונת התותים אפשר פשוט להניח הר של תותים על העוגה. אתם יכולים להשתמש בכל פרי שאתם אוהבים.טיפים:אפשר להכין את הבסיס מראש ולהקפיא. אפשר גם לשמור יום במקרר. את הקצפת והפירות שמים ברגע האחרון לפני ההגשה. אם בכל זאת רוצים להכין הכל מראש, אפשר להבריש את הפירות בנפג'. הנוזל המבריק שתמיד יש על עוגות עם פירות טריים בקונדיטוריות. אפשר להשיג בחנויות המתמחות. לא כדאי להשאיר יותר מיום במקרר, העוגה מתייבשת.למי שהמתכון הזה נראה מתוק מדי, אפשר להוסיף לחלבונים המוקצפים יחד עם המרציפן, כף קקאו איכותי או כפית של נס קפה (לא המגורען). זה יעדן את המתיקות ויוסיף טעם.רינה שביט – 054-2025269www.rinabarina.com

לכל מי שאוהב מתוק, זה במיוחד בשבילכם. עוגה שמכינים ממה שיש בבית (כמעט) ללא מאמץ מיוחד. רק לדבר אחד צריך לדאוג מראש…מרציפן. מאחר והדנים מאד אוהבים מרציפן, זה לא נחשב לקנייה מיוחדת.
לכל אלו שלא אוהבים מרציפן – .אל תדלגו על המתכון הזה. הוא יהיה טעים גם לכם. המרציפן הוא חלק מ, ולא הטעם העיקרי וממש שווה.
הדנים מקשטים עם המרציפן, אבל בעיקר הם אופים עם המרציפן, וזה סיפור אחר לחלוטין. למאפים מיוחדים יש מרציפן לאפייה שהוא מכיל גם חלק מגרעין המישמש, מה שעושה אותו הרבה יותר יציב. למתכון כאן מספיק המרציפן הפשוט שאפשר לקנות בכל חנות. זה גם מתכון מצוין שמאפשר לנו להשתמש בכל החלבונים שהקפאנו, ולא באמת ידענו מה לעשות איתם

חומרים ללבסיס העוגה:
200 גר' חלבונים
150 גר' סוכר
1 כפית חומץ
125 גר' מרציפן מגורד
למילוי:
250 גר' שמנת מוקצפת
פירות העונה טריים ויפים ולא בשלים מדי

אופן הכנת הבסיס:
מקציפים את החלבונים עד שמתחילים לקבל קצף לבן..
מוסיפים את החומץ והסוכר לאט לאט תוך כדי הקצפה, עד שמקבלים קצף לבן, סמיך ומבריק.

מוסיפים את המרציפן המגורד בקיפולים, בזהירות עד שהוא מתערבב לגמרי בתוך החלבונים.
מניחים רינג או רק את הטבעת של תבנית קפיצית על מגש אפייה מרופדת בנייר, ומפזרים את התערובת עד ל2- ס"מ מהטבעת.
אופים בתנור 30 דקות ב-150 מעלות טורבו.
אם המרנג מקבל צבע חום בהיר, תכבו את התנור אחרי 20 דקות ותשאירו את המרנג עוד 10 דקות בתנור מכובה.
המרנג יוצא ספוגי והוא מתכווץ שהוא מתקרר.

מחברים ומקשטים:
מרחו את הקצפת על המרנג. אפשר להשאיר 2 ס"מ שוליים, כדי שיראו את העוגה אם רוצים.
פרסו דק פירות וקשטו את העוגה. בעונת התותים אפשר פשוט להניח הר של תותים על העוגה. אתם יכולים להשתמש בכל פרי שאתם אוהבים.

טיפים:
אפשר להכין את הבסיס מראש ולהקפיא. אפשר גם לשמור יום במקרר. את הקצפת והפירות שמים ברגע האחרון לפני ההגשה. אם בכל זאת רוצים להכין הכל מראש, אפשר להבריש את הפירות בנפג'. הנוזל המבריק שתמיד יש על עוגות עם פירות טריים בקונדיטוריות. אפשר להשיג בחנויות המתמחות. לא כדאי להשאיר יותר מיום במקרר, העוגה מתייבשת.

למי שהמתכון הזה נראה מתוק מדי, אפשר להוסיף לחלבונים המוקצפים יחד עם המרציפן, כף קקאו איכותי או כפית של נס קפה (לא המגורען). זה יעדן את המתיקות ויוסיף טעם.

רינה שביט – 054-2025269
www.rinabarina.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר