עיריית בני ברק תחדש אחרי פסח את הפעילות נגד השארת כיכרות לחם ומוצרי חלב מחוץ לחנויות בשעות המוקדמות של הבוקר

לפני מספר חודשים החלה העירייה בפעילות בנושא זה בשיתוף משרד הבריאות, במגמה למנוע את המשך המצב של השארת מוצרי מזון כלחם וחלב בשעות שלפנות בוקר בכניסות לחנויות המכולת, למרות הסכנה הבריאותית שבעניין

עיריית בני ברק הודיעה כי הפעילות נגד השארת כיכרות לחם ומוצרי חלב מחוץ לחנויות בעיר בלא פיקוח בשעות המוקדמות של הבוקר, תחודש לאחר חג הפסח.

לפני מספר חודשים החלה העירייה בפעילות בנושא זה בשיתוף משרד הבריאות, במגמה למנוע את המשך המצב של השארת מוצרי מזון כלחם וחלב בשעות שלפנות בוקר בכניסות לחנויות המכולת, למרות הסכנה הבריאותית שבעניין.

במסגרת זו יצאו אנשי מחלקת רישוי עסקים של העירייה לביקורות בחנויות. נגד בעלי חנויות שלא דאגו להסדיר את העניין הוגשו תביעות משפטיות, ועשרה מהם גם נקנסו בשל כך.
חלק מבעלי החנויות דאגו בעקבות זאת להציב מתקן לאחסון כיכרות הלחם, אך יש בעלי חנויות שהתעלמו מהפעולות שננקטו, וממשיכים את המצב כבעבר.

בד בבד פנתה העירייה לרשות המזון שבמשרד הבריאות בהצעה לפעול במשותף בתחום זה, ע"י החרמת כיכרות הלחם ומסירתן לגן לבעלי חיים. הפנייה היתה הואיל והסמכות להחרמת סחורה מסוג זה מסורה לרשות המזון.

הפעילות בנושא תימשך לאחר חג הפסח, שכן בתקופה זו נאלצים בעלי החנויות לפנות את החמץ מהחנויות ולהכניס במקומו מוצרים כשרים לפסח, והעירייה אומרת כי אין כל אפשרות לפעול בעניין זה.

אשר לירקות ולפירות, הבעייה היא שבעלי החנויות נמנעים מלהכניס סחורה זו עד להגעתו של משגיח הכשרות שצריך לבדוק את מקור הסחורה ולהפריש תרומות ומעשרות, בהתאם להלכה. יחד עם זאת, במסגרת הפעילות הכולל בתחום זה תחפש העירייה דרך לפיתרון הולם, בשיתוף כל הגורמים הנוגעים בדבר.

מעיריית בני ברק נמסר כי בעיית המזון בסמוך לחנויות קיימת ברשויות מקומיות רבות, אך מצב זה אינו משחרר את העירייה מטיפול בנושא, ובהתאם להנחיות ראש העיר תחודש הפעילות ביתר הרחבה לאחר החג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר