עלייה של 20% במכירת דגי הבורי ב-2005

יו"ר ארגון מגדלי הדגים: היעד שלנו לשנה הבאה הוא עלייה של כ-5% בהיקף המכירות הכלליות"

המכירות של דגי בורי טריים עלו בשנת 2005 בשיעור של כ-20% לעומת שנת 2004: מ-1,770 אלף טון בשנת 2004 לכ- 2,100 אלף טון ב-2005. עם זאת, את נתח השוק העיקרי של דגי הבריכה הטריים בישראל, תפסו גם השנה דגי האמנון והאדמונית- כ-42% מנתח השוק. זאת, על אף העובדה שבשנת 2005 חלה ירידה של כ-20% בהיקף מכירות האמנון לעומת 2004. כך עולה מדו"ח שיווק לשנת 2005 של ארגון מגדלי הדגים.

"בשנת 2005 היה גידול בייצור דגי הבורי, והשוק קלט היטב את הכמות הנוספת", אומר יו"ר ארגון מגדלי הדגים, יואב חורין. "מצד שני, בדצמבר 2004 הייתה קרה ממושכת שגרמה לתמותה גדולה של דגי אמנון, שהנו דג טרופי הרגיש לקור, וזה מה שהביא לירידה בהיצע של דגי אמנון".

סך כל המכירות של דגים טריים בשנת 2005 הסתכמו בכ-18 אלף טון, לעומת כ-18.5 אלף טון בשנת 2004. בנוסף לאמנון ולאדמונית, כ-34% מהמכירות הן של קרפיון, עוד כ-12% של בורי וכ-13% מתחלקים בין שאר סוגי הדגים השונים: כסיף, בס, אמור, לברק, פורל ומוסר.
"היעד שלנו לשנה הקרובה הוא עלייה שבין 3% ל-5% בהיקף המכירות הכלליות, כאשר הגידול העיקרי צפוי להיות בשיווק האמנון".
סך כל ההכנסות השנתיות של מגדלי הדגים הסתכמו בשנת 2005 בכ-200 מיליון שקל, לעומת כ-180 מיליון שקל ב-2004.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר