על יין ואירוח

לקראת תקופת החגים בה אנו מארחים ומתארחים, לפניכם מספר טיפים שיהפכו את חווית היין למושלמת

לקראת תקופת החגים בה אנו מארחים ומתארחים, לפניכם מספר טיפים שיהפכו את חווית היין למושלמת:

קניית יין – אלא אם יש לכם מקרר יין, השומר על היין לאורך זמן, אנו ממליצים לרכוש יין סמוך לאירוע בו תגישו אותו. כך תקטינו את הסיכוי להתאכזב מיין חמוץ או פגום, שלא נשמר בתנאים האופטימליים. תזכורת – לא לשכוח את היין במכונית ולא לאחסן בארון מעל התנור. יין הוא מוצר רגיש, חום ושמש הם האויב הגדול שלו.

כוסות יין – לא כל הכוסות מתאימות לכל יין, ומצד שני – אין לנו מקום במדיח הכלים או בארון להחזיק כוס מכל סוג. על כן, אם אתם רוצים להחזיק רק סוג אחד, אז כדאי לבחור בכוס המכונה "כוס בורדו", אשר תיטיב עם יינות מסוג קברנה סוביניון, מרלו, סוביניון בלאן ואמרלד ריזלינג הפופולריים.

בישול ביין – בישול עם יין או ביין תמיד מוסיף, אולם הטיפ שלנו הוא שתמיד תבשלו עם יין שגם תיהנו לשתות אותו. והמלצה אמיתית – מאחר וברוב המקרים אנו זקוקים רק לכוס אחת של יין למנה כולה, הגישו את שאר הבקבוק כליווי למנה.

טמפרטורת ההגשה של היין – יין אדום ויין לבן מוגשים בטמפרטורות הגשה שונות.
יינות אדומים נהוג להגיש בטמפרטורה שאינה עולה על 18 מעלות צלזיוס. הביטוי "טמפרטורת החדר" אינו רלוונטי למדינה כמו ישראל, ועל כן ההמלצה שלנו היא לצנן מעט את היין האדום לפני ההגשה ע"י הכנסתו למקרר לשעה קלה, במיוחד בחודשי הקיץ.
יינות לבנים יש להגיש, כמובן, מקוררים היטב.

התאמה של יין למנה – יין ואוכל הם זיווג מושלם, שעלול להיפגע אם אין איזון נכון בין מאפייני המנה לאלו של היין. ככלל, יינות לבנים ויינות אדומים צעירים יהיו מלווים טובים למנות על בסיס שמן זית, עגבניות ותבלינים ירוקים. יינות בעלי גוף מלא יותר, כמו יין שרדונה שהתיישן בחביות עץ ויינות אדומים, ילוו היטב מנות עוף, בשר ואף מנות דג ופסטה על בסיס שמנת.
ניתן ליהנות מיינות שונים במהלך הארוחה, אך נהוג לשתות אותם מהקל אל הכבד: מיין לבן לעבור ליין אדום, ומיין צעיר לעבור ליין בוגר.

עיטור כוסות היין – על מנת שכל אורח ידע לזהות את כוס היין שלו לאורך כל הערב, ניתן לעטר את רגל הכוס בטבעת קישוט ייחודית לכל אורח.

נשאר יין בבקבוק? – מרגע פתיחת בקבוק היין מתחיל תהליך חימצון. בתחילה זהו תהליך המיטיב עם היין, ובהמשך פוגם בו. אם אתם בוחרים לשמור את היין שנשאר בבקבוק, רצוי להשתמש במשאבת וואקום מיוחדת ולהכניס את היין למקרר. במקרה כזה היין יוכל להישמר עוד יום יומיים מקסימום.

לחיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר