ענבי ציון מאמצת טכנולוגיה מתקדמת ופותחת מחלקה אספטית

תהליך הייצור והאריזה האספטי נחשב לטכנולוגייה המתקדמת ביותר בעולם בתעשיית הפירות המעובדים. התהליך מבוצע בסטריליות כזו, כך שאין צורך להוסיף למוצר חומר משמר, ויחד עם זאת חיי המדף של המוצר ארוכים ועשויים להגיע לכשנה

חברת ענבי ציון, הנמצאת בבעלות משותפת עם תנובה, ומתמחה בייצור ושיווק מוצרים המבוססים על פירות, ממקמת עצמה בקו אחד עם חברות המזון המובילות בעולם, ופותחת מחלקה אספטית שתפעל באמצעות אחת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לייצור ואריזת מוצריה בתהליך אספטי.
הקמת המחלקה האספטית החדשה נמשכה שנתיים, והושקעו בה כ-5 מיליון שקל, מתוכם 1.9 מיליון שקל כמענק של המדען הראשי של משרד התמ"ת.

לצורך הקמת המחלקה האספטית החדשה, הוקם בשטח מפעל ענבי ציון מבנה סגור שהותאם לצרכים הספציפיים וכולל בין השאר התקנה של מערכות בקרה אוטומטיות מתקדמות וחדשניות שיבטיחו את עמידת התהליך בתקן ובסטנדרטים הנדרשים. המחלקה החדשה, תתחיל לפעול בהיקף ייצור מלא בחודש ינואר הקרוב, וייוצרו בה פירות מעובדים לתעשיית החלב, האפייה והגלידה.

על התהליך האספטי
תהליך אספטי הוא טכנולוגייה מודרנית ומתקדמת לייצור, מילוי ואריזת מזון ומשקאות. באמצעות טכנולוגיה זו, שהבשילה לכלל יישום תעשייתי מוצלח רק בשנים האחרונות, ניתן לייצר, למלא ולארוז מזון בתנאי סטריליות מסחרית (מצב בו כל החיידיקים הושמדו) ובאווירה אספטית נטולת מקרואורגניזמים.

היתרונות שבתהליך האספטי
היתרונות הברורים והמובהקים שבתהליך האספטי הם בכך שאין צורך להוסיף חומר משמר למוצר שעבר תהליך יצור כזה, חיי המדף של המוצר ארוכים יותר .המוצר המתקבל הנו בעל תכונות טובות יותר ובעל יכולת שמירה טובה יותר על החומרים המזינים המצויים בו ושמירה על איכות חומרי הגלם – הפירות, טעם, ריח ומרקם.
מענבי ציון נמסר כי חברת ענבי ציון עושה כל העת כדי להבטיח את איכות מוצריה ומציבה לעצמה סטנדרטים גבוהים בכל הנוגע לייצור ושימור מוצריה. כחלק מאסטרטגיה זו, אנו מקצים תקציבים להקמת מחלקות חדשות שיאפשרו לנו לפעול באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. תהליך הייצור והאריזה האספטי נחשב לטכנולוגייה המתקדמת ביותר כיום בתעשיית הפירות המעובדים ואנו גאים להוביל את הסטנדרט הזה גם בארץ".


ענבי ציון מתמחה בייצור ושיווק פירות מעובדים למגוון רחב של תחומים בתעשיית המזון לשוק המוסדי והפרטי. החברה הוקמה בשנת 1972 כחברה משפחתית. כיום נחלקת הבעלות בין תנובה ומשפחת זלצר. החברה, נחשבת למובילה בתחומה, מייצרת קו מוצרים המבוסס על פירות המיוצרים בטכנולוגיה מיוחדת המשמשת את תעשיית מוצרי החלב (פירות ליוגורטים תחת המותג "יופלה" ומותגים נוספים), הגלידה והאפייה. מרבית המוצרים מיוצאים למדינות שונות בהן ארה"ב, רוסיה, אוסטרליה, רומניה וצרפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר