עקב העלייה בצריכת בשר בקר טרי: קורס חדש לפיטום בקר בחוות נווה יער

קורס מפטמי הבקר יימשך כחודש ימים וייפתח בחוות נווה יער ב-18 באוקטובר, בעלות של 770 ₪ למשתתף, כולל חומר מקצועי שיחולק. בקורס ירצו מיטב המומחים והחוקרים בתחום הבקר בארץ

שירות ההדרכה במשרד החקלאות (שה"מ), בעידוד התאחדות מגדלי הבקר (לחלב) ואמב"ל (ארגון מגדלי הבקר לבשר), פותחים קורס לפיטום בקר בתחנה למחקר חקלאי בנווה יער.

הקורס מיועד לבעלי מפטמות בקר לשם הרחבת המידע, ולאלה המתכוונים להשתלב בתחום. כיום מנוהל ענף הבקר בישראל ברמה וסטנדרטים גבוהים, נתמך ע"י מו"פ (מחקר ופיתוח) מהארץ ומחו"ל וכן ניהול עדרים ומפטמות בסיוע תוכנות מחשב משוכללות המותאמות לענף המתקדם.

חיים דיין מנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר) אומר, כי הוא מברך על פתיחת הקורס, מאחר ועם התפתחות שוק הבשר הטרי בארץ, ובתוך מהלך חשוב בשינוי הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי מבשר בקר קפוא לבשר טרי, יש חשיבות להכשרה מקצועית של מפטמים, בכדי לאפשר לצרכן הישראלי לקבל את המוצר ברמה הגבוהה ביותר, בדומה לשווקים בחו"ל. דיין אומר כי כיום בארץ 800 מפטמות בקר.

ד"ר מאורי רוזן מהמחלקה לבקר בשה"מ, אומר כי בשה"מ החליטו על קיום הקורס לנוכח השינוי שחל בשנים האחרונות במאפייני צריכת הבשר באוכלוסיה. מקורות בשר הבקר לצריכה בישראל הינם מיבוא ומייצור מקומי, הייצור המקומי מתחלק לבקר שמקורו ברפת החלב ובקר שמקורו בעדר הבקר לבשר.

ד"ר רוזן אומר כי הבשר המיובא התבסס שנים רבות על בשר בקר קפוא שמקורו בדרום אמריקה וכי בשנים האחרונות במקביל וכתחליף לבשר הקפוא המיובא נפתח שוק של יבוא עגלים לפיטום. העגלים לפיטום מיובאים מאוסטרליה במשקל של כ- 240 ק"ג ומפוטמים בארץ עד משקל שחיטה של כ- 580 ק"ג. כמו כן מיובאים עגלים בני חודשיים (כ- 70-60 ק"ג) מאירופה, המפוטמים עד למשקל שחיטה של 580 ק"ג.

כתוצאה מהעלייה בביקוש לבשר טרי המפוטם בארץ עלה מספר החקלאים העוסקים בפיטום עגלים מיובאים. גם תנובה שהקימה מפעל גדול המבוסס על אספקה שוטפת של בקר מפוטם לשחיטה, ביססה את מערכת האספקה שלה על יבוא עגלים מאוסטרליה והתקשרות חוזית לפיטום עם חקלאים בעלי ידע וניסיון בתחום הפיטום. ד"ר מאורי רוזן אומר, כי חקלאים אשר ענף חקלאות בת זמננו אינו מאפשר להם הכנסה מספקת מעוניינים כיום להיכנס לתחום הפיטום אך הינם חסרי ידע. קורס הפיטום יאפשר למגדלים העוסקים בפיטום להגדיל את בסיס הידע שלהם.

חיים דיין מוסיף כי בענף הבקר לבשר בישראל כ- 60,000 פרות ה"מייצרות" 40,000 עגלים לשיווק. עדרי הבקר לבשר מספקים כ- 13% מתצרוכת הבשר בישראל, הצריכה לנפש בישראל עומדת על
כ-18 ק"ג בשר בקר לשנה. ענף זה מגלגל כ-150 מיליון ₪ בשנה. מספר העגלים המיובאים עומד על כ- 80,000 בשנה, קטגוריה זו מגלגלת כ- 200 מיליון ₪ בשנה, וענף הפיטום בתחום הבקר מגלגל 400 מיליון ₪ בשנה.

קורס מפטמי הבקר יימשך כחודש ימים וייפתח בחוות נווה יער ב-18 באוקטובר, בעלות של 770 ₪ למשתתף, כולל חומר מקצועי שיחולק. בקורס ירצו מיטב המומחים והחוקרים בתחום הבקר בארץ.
בין הנושאים בקורס: שוק הבשר בישראל ובעולם, ניהול מפטמה באמצעות תכנת מחשב נ.ע.ה, הזנה, הכשרות במפטמה, הגורמים המשפיעים על איכות הטבחה, בריאות מקנה במפטמה, ועוד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר