ערב יינות ריוחה 2001 – מעל 90 נקודות

לא בכדי נבחרה שנת 2001 על ידי המארחים של הערב, מאחר ובשנה זו היינות קיבלו את הממוצע הגבוה ביותר של ציונים מעל 90 נקודות, כאשר היין שזכה לציון הגבוה ביותר הגיע ל- 96 נקודות ממבקרי היין בעולם

אזור ריוחה נמצא בחלקה הצפוני מערבי של ספרד, יש באזור כ-600 יקבים, שמשתמשים בעיקר בשני זנים: טמפרניו וגרנאש. ניתן למצוא גם אחוז נמוך מאוד של קברנה סוביניון. האזור מחולק לארבעה תת אזורים:
Alavesa, Alta, Baja, Valles De Sadacia

לא בכדי נבחרה שנת 2001 על ידי המארחים של הערב, שרון ואסף (האירוע התקיים אצל ידידנו אורי גילן), מאחר ובשנה זו היינות קיבלו את הממוצע הגבוה ביותר של ציונים מעל 90 נקודות, כאשר היין שזכה לציון הגבוה ביותר הגיע ל- 96 נקודות ממבקרי היין בעולם, כמובן שגם רוברט פרקר: La Rioja Alta Gran Reserva 904.

ואלה היינות שהוטעמו בערב זה, כולם מוגדרים כאפלסיון גרנד רזרב.
2015 Hacienda Grimon blanco
2001 Criadores de Rioja Castillo D Clavijo Gran Reserva, Rioja DOCa, Spain
2001 Valdemar 'Conde de Valdemar' Gran Reserva, Rioja DOCa, Spain
2001 Muga 'Prado Enea' Gran Reserva, Rioja DOCa, Spain
2001 Bodegas Vinicola Real 200 Monges Gran Reserva, Rioja DOCa, Spain
2002 Artadi Vina El Pison, Rioja DOCa, Spain
2001 La Rioja Alta Gran Reserva 890, Rioja DOCa, Spain
2001 La Rioja Alta Gran Reserva 904, Rioja DOCa, Spain

בתחילת הערב, וכרגיל בכדי "לפתוח" את מירב הגששים (סנסורים) בפה, הוגש היין הלבן הראשון, עשוי מ- 100% ענבי וויאורה. היין מאוד חד וחומצי עם הרגשה של עץ, אבל הוא לא עבר כל תהליך של חביות עץ, ואולי תהליך מלולקטי יצר את ההרגשה. אפטר טייסט נעים, ומשאיר טעמים חמצמצים בפה. כמובן חייב להיות מוגש קר מאוד.

מאחר וכל היינות עמדו בסטנדרטים גבוהים מאוד של ריוחה -בטעמים עזים יותר ובריחות חזקים יותר או פחות; היו ביניהם כאלה שהיינו חייבים לטעום לאחר מספר דקות, כך שהיינות יוכלו להיפתח יותר, והיו כאלה ש"נגמרו" מהר מאוד ואיבדו מהריחות והטעמים, – יינות גמורים.

אלה שלושה היינות בהם בחרתי כבעלי הציון הגבוה ביותר.

מקום ראשון :
2001 Bodegas Vinicola Real 200 Monges Gran Reserva, Rioja DOCa, Spain

היין מורכב מ -85% טמפרניו, 10% גרנאש, 5% מזואלה (קריניאן). 60 חודשי חבית- 70% אמריקאיות ו- 30% צרפתיות . היין מרגיש צעיר ומאוד fresh, בעל צבעים אדומים עזים מאוד וצלולים, עם נטייה קטנה אפילו לצבעי הבורדו שלא מאופיין כיין מריוחה. ריחות של דובדבן וליקריץ (שוש), והחמיצות מעודנת מאוד אבל מתמשכת. לאחר שהייה של כ-15 דקות בכוס, היין מתמלא בגוף רחב מאוד ומורגש בכל חלל הפה, ועל כן לדעתי יש להגישו אחרי דיקנטר. זה יפתח את היין מהר יותר.
אפשר לשמר את היין לעוד כ- 10 שנים, ועל כן הוא עומד אצלי בטופ עם 94 נקודות.

מקום שני:
2001 Muga 'Prado Enea' Gran Reserva, Rioja DOCa, Spain

היין מורכב מ -70% טמפרניו, 20% גרנאש, 10% מזואלה (קריניאן), 36 חודשי חבית. הצבעים אינם עזים, אך צלולים מאוד. עם ההרחה הראשונה מיד עולים ריחות חזקים של שוקולד ותבלינים מודגשים. החמיצות בתחילה מאוד מעודנת, אך מתחזקת מרגע לרגע יחד עם ריחות של עור, אדמה (חמרה) ועץ. היין מרגיש מרגע לרגע כמו ליקר טוב. 

הגוף המלא, יחד עם החמיצות והפירותיות, יאפשרו ליין להישמר עוד הרבה שנים קדימה. ציון של 91 – 92 משקף מאוד.

מקום שלישי:
2001 La Rioja Alta Gran Reserva 904, Rioja DOCa, Spain

היין מורכב מ -95% טמפרניו, 3% גרנאש, 2% מזואלה. צבעים עזים מאוד וצלולים מאוד. ריחות חזקים של קפה, שוקולד ועץ, שולטים "ביד רמה". החמיצות משתלבת בצורה מושלמת בתוך הריחות והטעמים הנהדרים.
היין בעל גוף מורכב ורחב מאוד. הטעמים מלווים במעט מרירות, אך היא לא משפיעה לרעה. 

ליין פוטנציאל לשימור ארוך מאוד – לפחות עוד 10 שנים או יותר. כיף גדול וציון של 91-92 נקודות.

כמובן אין לשכוח שבהשוואה ל"אחיו" מאותו יקב בטעימה – ה-890 – זה המוביל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר