עשבי התיבול שכדאי לכם לגדל בחצר האחורית

עשבי תיבול מתארים את כל הצמחים שבהם ניתן להשתמש לתיבול ללא צורך בייבוש, טחינה, בישול או עיבוד
גידול עשבי תיבול היא פעולה קלה מכפי שנהוג לחשוב, ולמזלכם יש הרבה סוגים של תבלינים שיכולים לשדרג את המתכונים שלכם. הנה המדריך לחצר ריחנית עם אורגנו, עירית, וכמובן רוזמרין

עשבי תיבול מתארים את כל הצמחים שבהם ניתן להשתמש לתיבול ללא צורך בייבוש, טחינה, בישול או עיבוד. מלבד העובדה ששימוש כזה בצמחים שומר על הערך הקולינרי והתזונתי שלהם, הוא גם משדרג מתכונים בסיסיים ומשפר את איכות החיים. בנוסף, את רוב עשבי התיבול אפשר לגדל בקלות יחסית בחצר האחורית של הבית, וללא מאמץ מיוחד או השקעה כספית. הנה למשל 3 עשבי תיבול שכדאי לגדל בבית והשימוש הפוטנציאלי בהם במתכונים שונים:

  1. אורגנו להכנת פיצה

אורגנו משמש לתיבול של כל סוגי המאכלים שמגיעים אלינו מהמטבח האיטלקי, ובראשם כמובן פיצה ולזניה. היות ומדובר בצמח רב שנתי מומלץ לשתול אותו באביב, אך למזלכם הוא מסתפק בקרקע דלה ומנוקזת היטב. עם זאת, האורגנו זקוק לשמש מלאה, ויש לשמור על אדמתו לחה בעזרת השקיה מתונה.

לאורגנו טבעי שתגדלו בחצר האחורית יש טעם ארומטי חזק. אם תבחרו להשתמש בו כתבלין לפיצה, תרצו להחליש מעט את הטעם על ידי ייבוש: פשוט חתכו את הגבעולים עם העלים וראשי הפרחים, תלו אותם במקום קריר ומאוורר, ולאחר מכן אחסנו בכלי אטום היטב.

  1. עירית לתיבול סלטים

חובבי סלטים לא יכולים לוותר על התענוג שבגידול עירית. זהו צמח רב שנתי שאותו שותלים לקראת חודש מאי, אך גם בשאר עונות השנה הוא מסוגל לשרוד ולהעניק תמורה להשקעה. התנאי הוא לשתול את העירית בקרקע אוורירית, ובתקופת החורף לנסות לדאוג לשמש מרבית. לחילופין, בקיץ תרצו להפחית את כמות השמש על ידי ניוד האדנית לאזור מקורה.

השימוש הפשוט בעירית הוא לגיוון טעמם של סלטים, ירקות מאודים ומאכלים חלביים. אם יש לכם גם ניסיון בקונדיטוריה, תוכלו לנסות לשלב אותה במאפים כאשר היא טרייה וקצוצה. כמו כן, העירית משמשת במטבח הסיני כקישוט, וניתן לצרף אותה למתכונים של עוף מוקפץ.

  1. רוזמרין

הרוזמרין הוא לדעת רבים המלך של עשבי התיבול הביתיים בגלל שהוא עמיד מאוד, פשוט לגידול ומסתגל במהירות. את הרוזמרין כדאי לשתול בתחילת הסתיו או האביב, ומומלץ לגדל אותו לאחר מכן בחשיפה מלאה לשמש. במידה וזה לא מתאפשר, יש לדאוג לחצי צל מקסימום, כי צל מלא יפגע בו.

השימוש ברוזמרין במתכונים כבר תלוי בטעם האישי שלכם. ניתן לשלב אותו כתבלין לבישול דגים, להוסיף אותו לכל מתכון בסיסי של תפוחי אדמה ובטטות, ולהכין איתו תבשילי קדרה בבישול ארוך. אופציה אחרת היא לשלב את הרוזמרין במשקאות תה כדי לטפל בכאבי ראש, מיגרנות ובעיות עיכול, ומיטיבי לכת אף מפיקים ממנו שמן בעל השפעות אנטי-בקטריאליות מחטאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר