"פה אחד" – הגוף שמאחורי פסטיבלי המסעדות בהרצליה ובשפלה

מתוך זיהוי האינטרסים המשותפים והכרה בפוטנציאל של ריכוז אנרגיה ומאמצים לטיפול וקידום האזור הוקמה חברת "פה אחד – מסעדות מדברות". היוזמה הנה ייחודית וראשונית בנוף הישראלי. החברה הוקמה במטרה לאחד ולקדם את האינטרסים העסקיים, השיווקיים והקהילתיים המשותפים לכל המסעדות והמסעדנים באזור, מתוך הכרה בכוח הסינרגטי הטמון באיחוד הכוחות של כל המסעדות

בשנים האחרונות הפך אזור המסעדות בהרצליה פיתוח לאזור ובו מספר המסעדות הגדול ביותר בארץ ביחס לשטח. השילוב בין מרכז תעשייה מתקדמת, המרכז מספר גדל והולך של חברות היי-טק, לבין הנגישות המיידית מכביש החוף הוביל לפריחה של מסעדות המשרתות במהלך היום את עשרות אלפי עובדי התעשייה ובלילה את עשרות אלפי תושבי השרון, תל-אביב והארץ בכללה.

כמות כה גדולה של מסעדות בשטח כה קטן (יחסית) טומנת בחובה אתגרים לא מעטים למסעדות עצמן כמו גם לרשות המקומית. למסעדות, מדובר בתחרות קשה עם שאר המסעדות באזור על כיסו ותאבונו של הלקוח מחד, כאשר מאידך, ישנם לא מעט אינטרסים משותפים שיש לכל בעל מסעדה עם שכנו כמו קידום האזור כמרכז קולינרי, וכן קידום וטיפול בבעיות משותפות כמו חנייה, תאורה ושילוט וכן נושאים נוספים הנוגעים למערכת היחסים של כל מסעדה וכל המסעדות גם יחד מול הרשות המקומית. הרשות המקומית מצידה זוכה להכנסות בלתי מבוטלות של ארנונה ומסים אחרים מהמסעדות ולקוחותיהם וצריכה, מצידה, לדאוג לספק שירותים איכותיים לאזור עסקים בעל דרישות גבוהות.

מתוך זיהוי האינטרסים המשותפים והכרה בפוטנציאל של ריכוז אנרגיה ומאמצים לטיפול וקידום האזור הוקמה חברת "פה אחד – מסעדות מדברות". היוזמה הנה ייחודית וראשונית בנוף הישראלי. החברה הוקמה במטרה לאחד ולקדם את האינטרסים העסקיים, השיווקיים והקהילתיים המשותפים לכל המסעדות והמסעדנים באזור, מתוך הכרה בכוח הסינרגטי הטמון באיחוד הכוחות של כל המסעדות.

מייד עם הקמת החברה, בשנת 2004, החלו להצטרף ליוזמה בעלי מסעדות שראו בחברה את הפוטנציאל שהוביל את שני היזמים, טל נחמיה וערן זלינגר לצאת לדרך. כיום מייצגת החברה למעלה ממחצית המסעדות באזור. עם כינוס יסוד של החברה בהשתתפות "הלקוחות" (המסעדות משלמות תשלום חודשי לחברה כדי לקחת חלק ביוזמה), התברר כי היוזמה נפלה על קרקע פורייה הצמאה לגוף שיפעל לקידום האינטרסים המשותפים של כלל הלקוחות.

החברה שמה לה למטרה לקדם נושאים שהם מעניינם של כלל לקוחותיה ובכלל זה: פעילות מסודרת מול חברות הכרטיסים והקופונים על מנת לעגן חוקי מכר ברורים – אחוזים עמלות, מכשירים, תנאי תשלום וערבויות; הוזלת עלויות תפעול של הלקוחות ע"י ריכוז פעילות הלקוחות מול ספקים; איחוד הפניות לרשות המקומית ולמוסדות השונים בסוגיות המשותפות למסעדות ובעליהם; קידום יוזמות שיווקיות ואירועים מיוחדים באזור כגון פסטיבל אוכל ססגוני שמתוכנן לתחילת הקיץ; הפקת עיתון פרסומי איכותי שיחולק לתושבי האזור ויקדם את המסעדות ואת האזור כולו כמרכז בילוי וקולינריה.

כדוגמת אזור הרצליה יש עוד מספר אזורים בעלי מבנה וצביון דומה כמו אזור רמת החייל ואזה"ת פולג, אזור ראשון-נס ציונה – רחובות בו מתקיים בחודש נובמבר פסטיבל מסעדות השפלה שכותרתו היא "שף תאכל".
לדברי היזמים, בכל אחד ממתחמים אלו יש השילוב של מסעדות, היי-טק ואזור בילוי לילי, והם אומרים כי מטרתה העתידית של פה אחד הנה לתת שרותים גם באזורים אלו ולשכפל את ההצלחה של הרצליה.
"לאחר "כיבוש" מתחמים אלו ברצוננו לפנות למסעדות רבות ככל האפשר בלי קשר למתחמים, על מנת ליהנות ממגוון הפעילויות שלנו", אומרים זלינגר ונחמיה.

הפתרון העסקי
לאור כל זאת מתכוונת "פה אחד" להיות חברה שתעסוק בשתי פעילויות שונות אשר משיקות אחת לשנייה:
1. סוג של ועד בית מתקדם של בתי אוכל בתוך מתחמים.(מתחם יכול להיות גם רחוב גדול כמו בן יהודה בתל אביב,אשר לבעלי העסקים במקום אינטרסים משותפים).
2. סוג של ארגון מסעדות ארצי אשר נותן מענה גם לצרכים גדולים יותר ומעמיק את השפעתו בכל הקשור לספקים, אירועים, יעוץ, הכשרות וסדנאות,ואפילו בעתיד הרחוק אפשרות להשפעה פוליטית כלכלית לטובת המסעדות ברמה הארצית, בדומה לאיגוד המסעדות בארה"ב שהנו אחד האיגודים המשפיעים ביותר, ועל כן הוא מצליח ליזום ולעגן חוקים לטובת ענף המסעדות.
יש לזכור כי ענף המסעדות בישראל מגלגל מיליארדי שקלים בכל שנה וסכום זה גדל בכל שנה וכמו כן זהו ענף אשר מעסיק כמויות עובדים אדירות, ועל כן השפעתו במידה ויתארגן בצורה מסודרת יכולה להיות גדולה ואפקטיבית.

מנהלי החברה:
ערן זלינגר – בעל תואר בוגר בניהול וכלכלה. הקים את חברת פרוסייל, המתמחה בתחום השיווק וקידום המכירות, ומשמש כמנכ"ל החברה. בנוסף, יזם את הקמתה של חברת "10 ביס" המתמחה במתן פתרונות להסעדה עבור חברות ושימש כסמנכ"ל החברה במשך ארבע שנים.
טל. 052-3567316.

טל נחמיה – בוגר תואר מנהל עסקים באוניברסיטה UCLA בארה"ב. בעשר השנים האחרונות פועל בתחום המסעדות בניהול מסעדות ובתפקידי ניהול שונים במספר רשתות מסעדות.
טל. 052-2901955.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר