פותחה טכנולוגיה שתאפשר סיווג שוקולד על פי הארומה של פולי הקקאו

כיום מסווג השוקולד על פי אחוז מוצקי השוקולד בו וארץ הייצור, ולא על פי מרכיבי איכות אחרים שהם משמעותיים יותר למיתוג מבדל של סוגי שוקולד שונים

סטארט-אפ חדש, Tcho, שהוקם לאחרונה בסן פרנסיסקו, אינו שייך לקטגוריה של חברות העוסקות בהיי טק, אלא בפיתוח טכנולוגיה חדשה לייצור ושיווק של שוקולד.
כך מדווח TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות חדשות.

מייסד הסטארט-אפ, תימוטי צ'ילדס, אומר כי כיום מסווג השוקולד על פי אחוז מוצקי השוקולד בו וארץ הייצור, ולא על פי מרכיבי איכות אחרים שהם משמעותיים יותר למיתוג מבדל של סוגי שוקולד שונים.
צ'ילדס מציג את האבסורד שבסיווג הנוכחי, כאשר הוא משווה זאת ליין, שאם היה משווק כמו שוקולד, הרי שהיה ממותג למשל כ "13% אלכוהול המיוצר בצרפת" במקום שם המותג, סוג הענבים, מרכיבי הארומה, שנת הבציר ושמו של היצרן.

צ'ילדס פיתח שיטה לניתוח פולי הקקאו שמהם מיוצר שוקולד, וסיווג אותם לשHשה סוגים שונים המייצגים את הארומה הטבעית שלהם ואת מרכיביה. שיטת הסיווג מתבצעת באמצעות תנורים המצויידים בחיישנים' המאפשרHO לזהות את הארומה המורכבת של פולי הקקאו השונים, כולל זיהוי של תבלינים שונים הגדלים בכפיפה אחת עם פולי הקקאו.

חברת Tcho פועלת בשיתוף פעולה עם המגדלים של פולי הקקאו בדרום אמריקה ועם שתי חברות מחקר שהקשר איתם מתבצע באמצעות תקשורת לוויינית, כדי לשפר את האיכות של הפולים. החברה תפעל במתכונת של B2B ותשווק את מוצרי השוקולד לחברות מזון, כאשר צ'ילדס מאמין כי הסיווג החדש של פולי הקקאו יהפוך לסטנדרד המקובל בענף.

התייחסות TRENDS: התחרות בתחום המזון מניעה תהליכים חדשניים טכנולוגיים ושיווקיים, המיועדים ליצור יתרון יחסי. במידה ששיטת הסיווג של חברת Tcho תהפוך לסטנדרד ענפי, יעבור הענף מהפיכה אשר תעמיד לרשות הצרכן סוגי שוקולד שאולי טעם מהם בעבר, אך לא היתה לא כל דרך לזהות אותם. סביר גם להניח כי בעתיד נוכל לראות סיווגים מורכבים של גידולים חקלאיים נוספים.


מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר