פסטיבל יינות ישראלים ב"בית הטבק והיין" בראשון לציון – דני רובין היה גם שם

כשקבוצת יקבים מהשמות המוכרים והמובילים של יינות ישראל מגיעה לחנות יין פרטית, לפסטיבל זוטא חסר קמצנות ומכובד, וזאת יום אחד אחרי יריד יינות ישראל; זה בהחלט מוסיף כבוד ליקבים, לענף, ולמארחים

"ביום חמישי 30.3.2006 יתקיים פסטיבל יינות ישראלים בבית הטבק והיין שבראשל"צ. בין היקבים המשתתפים: רמת הגולן, כרמל, תשבי, אלכסנדר, רמים, רות, אורנה צ'ילאג".
כך אמרה המודעה, ואנו נסענו לבקר, לטעום, ולהתרשם.

בכניסה לחנות קבלה את פנינו גברת נחמדה שהציעה כוסות יין פשוטות חסרות עומק וגובה. אלו אמרה, נועדו לטעימה ככה סתם ובחינם. אין עלות לכוס, אין עלות לטעימה.

לצידן של כוסות אלו הוצעו בתמורה ל-20 ₪ כוסות יין גבוהות ועמוקות ארוכות רגל עדינה – שוות תמורה ובהחלט ראויות לטעימת יין. קנינו, כך עשו מרבית האורחים, ובהחלט עסקה הוגנת.

בחנות פנימה הוטעמו היינות של היקבים שצוינו במודעה (כולל הרי גליל שהטעימו את היראון), למעט יקב אלכסנדר. הקהל שנכח בחנות לא היה רב, ולפיכך לא הורגשה צפיפות, והאווירה הייתה נעימה חייכנית והשרתה שלווה נעימה. תקרובת קלה הוגשה בדמות גבינות עיזים חלקן בשלות וריחניות, ירקות חתוכים שכללו עגבניות שרי, מלפפון ירוק,פלפל אדום, בצל סגול, מגוון זיתים, כמה קעריות מטבל,ולחם כפרי, הכל טרי, בשפע, וכל הזמן מתחדש ומתמלא להנאת הנוכחים.

אפתח ביינות של אורנה צ'ילג– אקדים ואומר שאני נחשף אליהם לראשונה, וגם מכיר את הגברת הנחמדה מאחורי היקב והיין. פתחנו עם המרלו ג'ובנה (צעיר) 2004, עשוי 92% מרלו ו- 8% קברנה מענבי הרי ירושלים. הענבים נבצרו ידנית, יושנו בחביות עץ אלון צרפתי 7 חודשים. היין של אורנה אינו יין ישראלי טיפוסי. משהו במרכיבי הטעם והריח שונה. זהו יין שמזכיר יין איטלקי, ולכך התכוונה הייננית.
אורנה מספרת כי השיטה היא בסגנון אירופאי. היין מקורר לפני ההתססה לטמפרטורה של 8 מעלות במשך 3 ימים, ולאחר מכן הוא מוכנס להליך תסיסה של שבועיים ימים בטמפ' של 18 מעלות. לגמנו יין עם טניניות רכה, טעמי אוכמניות, זכר לשוקולד חם, נימת חמיצות מסוימת אירופאית משהו. בסדר גמור.
סיימנו עם הקברנה ג'ובנה (צעיר) 2004 – הענבים מגיעים מכרם בן זימרה, יבול נמוך של 900 קילו לדונם. הבציר ידני, ושיטת הייצור זהה לקודמתה בסגנון האירופאי של קירור טרום התססה. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי 7 חודשים. ליין טעמים וריחות של פירות יער, שוקולד ושזיף, קצת אקליפטוס, הטנינים רכים, היין עגול בפה, הסיומת ארוכה ומשתלטת על כל החיך.
זוהי לי טעימה ראשונה, ולא מהסדרה הגבוהה, של יקב אורנה צ'ילג, ואני מוכרח לציין שהגברת "שיחקה אותה". יינותיה משובחים, וטעמם מזכיר חו"ל.

טעמנו ביקבי רמת הגולן את הויונייה 2004. צרפתי, מעודן, מתאים לגבינות העיזים שהוגשו, והבקבוק אותו רביד המטעימה הגישה לנו היה צונן מהמקרר. ניחוח חבית העץ ברקע עושה את היין למשובב נפש.
טעמנו את היראון 2002 של הרי גליל. מה לומר? זהו יין דגל במלוא מובן המילה. גוף, צבע, עושר, עומק, אלגנטיות ומורכבות שולבו יחדיו ליין איכותי במחיר אמצע. המלצת קנייה מוצלחת ביותר כמו תמיד.
טעמנו את הירדן קברנה סוביניון 2002 – 18 חודש בחביות עץ , יין כבד, בעל גוף ועומק, עשוי בסגנון המזכיר יין צרפתי. הסובבים אותי אהבו את היין מאוד.

יינות יקב רות הגיעו עם בעליהם, היינן טל מאור ורעייתו החביבה דורית. הזוג, חייכני ומסביר פנים, הציע לנו לטעום מהקברנה סוביניון 2003 העשוי 100% קברנה, 18 חודש בחביות אלון צרפתי ואמריקאי. הענבים מהרי ירושלים, היין ישתבח, וטעמיו יעשירו עוד כשנתיים-שלוש.
טעמנו את המרלו קברנה 2004 – 8 חודשי חבית, 60% קברנה 40% מרלו. בלנד מעניין של ענבים מהרי ירושלים. יין צעיר, קליל, שצריך קצת להירגע. שוב, שנתיים-שלוש שנים בבקבוק יאזנו את היין וישבחו טעמיו.

יינות יקב רמים– קיבלה את פנינו קרן מקלר, עלמת חמודות נעימת פנים המכהנת כמנהלת הייצור והשיווק של היקב. מאוחר יותר הגיע ד"ר ניצן אליהו, הבעלים ויינן היקב אותו אנו מכירים מה- ICE WINE של רמים, שהנו יין קינוח החביב עלינו במיוחד. קרן הטעימה שלושה יינות, ואלו הם: מרלו סדרת שחר 2003, קברנה סוביניון 2003 מסדרת רמים, ובלנד הנקרא פסיפס 2003 העשוי מקברנה, מרלו, ונגיעות של פינו ושירז.
השילוב של זני הענבים יצר יין מעניין בעל טעמים מורכבים ורבים. אתה טועם את היין, ובליל של טעמים וריחות משכרים את האף ונוגעים בלשון. אהבנו את היין הזה מכל השלושה.

תשבי– גלעד מיקב תשבי הטעים את הקברנה סוביניון מסדרת האסטייט 2001, ששהה 12 חודש בחביות אלון צרפתי ואמריקאי. היין מוכן לשתייה.והוא לא מסונן (היין הותיר בדפנות הכוס שלנו שאריות שעוררו תהייה אצל שכנינו למקור היין). היין פירותי מאד, טעמי פרי האוכמניות עם נגיעה של ציפורן. הענבים מכרם כפר יובל וגוש עציון.
מרלו 2001 סדרת האסטייט – גוף בינוני, מעט טעמי שזיף, וחריכת חבית. ליין שטעמנו פוטנציאל התיישנות, ואנו סבורים ש- 4-6 שנים ישביחו טעמיו.

יקבי כרמל הטעימו את כרם זרעית 2002, יוהניסברג ריזלינג 2005, ואת הסדרה האזורית גליל עליון ורמת ערד 2001. אהבנו את כרם זרעית יותר מכולם. היקב הציע דיל מעניין: קנה שני בקבוקים מהסדרה האזורית, וקבל ארבע כוסות יין של RIEDEL קריסטל ב- 49.90 ₪.

לסיכום, לבעלי "בית הטבק והיין" תודות על האירוח. אומרים שהאנשים והמקום הם גם מזמיני האורחים. וכשלאורחים טוב ונעים, הם ישובו לבקר. שמענו על כוונתכם להמשיך במסורת, ועל כך תבורכו.

כשקבוצת יקבים מהשמות המוכרים והמובילים של יינות ישראל מגיעה לחנות יין פרטית, לפסטיבל זוטא חסר קמצנות ומכובד, וזאת יום אחד אחרי יריד יינות ישראל; זה בהחלט מוסיף כבוד ליקבים, לענף, ולמארחים.





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר