פסטיבל ראשית המסיק בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה

בפסטיבל יתארחו מגדלי זיתים, יצרני שמן זית, יצרני קוסמטיקה על בסיס שמן זית ויתקיימו סדנאות מיוחדות לילדים בנושא הזית. כניסה לכל הפעילויות חופשית

לרגל עונת מסיק הזיתים, המתרחשת בכל רחבי הארץ, עורך קניון שבעת הכוכבים בהרצליה חגיגת מחווה מיוחדת לשמן הזית – פסטיבל "ראשית המסיק". החגיגה שכולה בסימן שמן זית, תתקיים בסוף השבוע השלישי של נובמבר, מיום חמישי עד שבת (20-22 בנובמבר). במסגרת הפסטיבל יתארחו בקניון נציגים של בתי בד ויצרני שמן זית איכותי ממקומות שונים בארץ לצד יצרנים של מוצרי טיפוח וקוסמטיקה על בסיס שמן זית.

מבקרי הפסטיבל יוזמנו לטעום ולהתרשם מהמגוון העצום של שמני הזית המיוצרים בארץ – חלקם שמנים "ותיקים" וחלקם שמנים טריים ביותר שאך זה עתה נקטפו ונסחטו. עוד יוכלו המבקרים לשמוע הסברים על הליך הפקת שמן הזית, על ההבדלים בין הזנים השונים, להתוודע למוצרי טיפוח וקוסמטיקה על בסיס שמן זית, וליהנות מפעילויות מיוחדות לילדים, כמו סדנאות בישול בשמן זית וסדנאות לכבישת זיתים. הכניסה לפסטיבל – חופשית!

בין המשתתפים הבולטים בפסטיבל:
עץ השדה – שמן זית ייחודי רב-זני המופק מכרמי הזיתים של משפחת טפרברג, מהמתיישבים הראשונים בגבעת עדה. שמן הזית "עץ השדה", המסווג כ'כתית' מעולה, מופק מזיתים שנבחרו ונמסקו במיוחד על ידי דור ההמשך של המשפחה, תוך הקפדה על כבישה קרה. בפסטיבל 'ראשית המסיק' תוצג גם סדרת מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח שפיתחה המשפחה על בסיס שמן הזית האיכותי.

שחם – בני וחיה שחם, בעלי משק בכפר קיש שבגליל הצופה אל הר תבור, מתמחים בהפקת שמן איכותי ביותר, משמני הזית המובילים בישראל. סוד איכותו של שמן "שחם" טמון בראש ובראשונה בזמן הקצר – שעות ספורות – החולף מרגע המסיק ועד להפקת השמן.

LAVIDO COSMETICS – המפעל שבמושב נהלל, מיסודו של עדו מגל, מומחה לקוסמטיקה טבעית וצמחי מרפא, מתמחה בייצור מוצרי קוסמטיקה וטיפוח טבעיים באיכות גבוהה ביותר, שהופקו מגידולים של חקלאות אורגנית, ללא כל מעורבות של חומרים כימיים או שאריות של חומרי הדברה. כל מוצר נושא תווית המיידעת את הצרכן לגבי שיעור החומרים הטבעיים שבתוכו. במסגרת הפסטיבל יוצגו מוצרי הדגל של המפעל, כמו קרם נגד קמטים המבוסס על חמאת זיתים ושמן אוביליפיחה או קרם פילינג עדין לפנים העשוי מקליפת רימונים, שמן זרעי רימון וחמאת זיתים. מגל עצמו יספק לכל דורש ייעוץ וטיפים להכנת מרקחות קוסמטיות על בסיס חומרי גלם שנמצאים במטבח הביתי.

בית הבד ארץ גשור – סדרת ארץ הגשור מונה 8 שמנים זניים: ארבינקה (זן ספרדי), קורנייק (זן יווני), לצ'ינו (איטלקי), פישולין (צרפתי), ברנע (זן מקומי), סורי (זן לבנוני), פיקואל (זן ספרדי) וקורטינה (זן דרום איטלקי). הזיתים נמסקו בשיטה ייחודית – באמצעות בצרת, המשמשת לבציר ענבי היין. שמני הזית של "ארץ גשור" מסווגים ככתית מעולה ומצטיינים בחמיצות נדירה ברמתה הנמוכה – 0.14%-0.28% בלבד. לפני כשנה נפתח בקיבוץ בית בד מודרני שהופך את גשור לאימפריה ארצית בתחום היין.

דאליה – בית הבד הוותיק של משפחת חלבי מדליית אל-כרמל מתמחה בייצור שמן זית סורי, "שהוא השמן הכי עשיר והכי טעים מכל השמנים, כולל שמני הזית", מכריז מוהין מבעלי החברה. במסגרת הפסטיבל תציג המשפחה זיתים סורים מבוקעים וגם מגוון תבשילים וסלטים ממיטב המטבח הדרוזי, על בסיס השמן האיכותי.

משק אילון – שמן זית אילון הוא שמן כתית מעולה בכבישה קרה. את השמן מפיק דני אילון, מזיתים שהוא מגדל במשקו, משק אילון, במושב שדה חמד, בלב אזור השרון הכפרי. שמן איילון מופק מזנים שונים, שלכל אחד מהם ייחוד משלו:
ברנע: פיתוח ישראלי של עץ זית, המתאים לתנאי הארץ ואשר ממנו מופק שמן בעל מתיקות פירותית קלה וארומה של קציר.
פרנטויו ולצ'ינו: הזנים האיטלקיים המובילים מאזור טוסקנה. שמן הזית המופק מהם הוא פירותי, חזק ומפולפל מעט. שונה בטעמו מאזור לאזור.
ארבקינה: הזן הספרדי האופייני לחבל קטלוניה, דרומית מערבית לברצלונה, ממנו מופק שמן זית במרקם מיוחד.
פישולין: הזן הצרפתי המעודן, האופייני לפרובנס. שמן זית זה מתאים במיוחד לבישול.
העיבוד הקפדני של עצי הזית במשך כל השנה, בחירת מועד המסיק והפקת השמן מייד עם גמר המסיק בכבישה קרה, כל אלה הופכים את שמן זית אילון לאיכותי במיוחד.

מי אמר ששמן זית זה רק למבוגרים? קניון שבעת הכוכבים בהרצליה יציע במסגרת פסטיבל "ראשית המסיק" פעילות מגוונת לילדים שלא תשאיר אף ילד משועמם. הפעילות תתקיים ביום שבת .
בין השעות 12:00 – 14:00 יוכלו הילדים להשתתף בסדנאות חווייתיות לכבישת זיתים: הילדים ילמדו לכבוש זיתים על ידי ריסוקם באבן שיש והכנסתם לצנצנות עם תבלינים.
בין השעות 15:00 – 18:00 יתקיימו סדנאות "השף הצעיר" במסגרתן יכינו הילדים פוקצ'ות עם שמן זית.

שעות פעילות הפסטיבל
חמישי 10:00-22:00
שישי 9:30-14:30
שבת  10:00-22:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר