פרויקט חדשני של חיסכון בחשמל בשופרסל יוצא לדרך ויחסוך לרשת מיליוני שקלים לשנה

הטכנולוגיה של סמארט מהווה פריצת דרך משמעותית בתחום הקירור ומיזוג האוויר בעולם. גם משרד התשתיות תומך בטכנולוגיה של סמארט ורואה בה כבעלת תרומה לאומית הנוגעת להעלאת החסכון באנרגיה והקטנת זיהום האוויר בשל הקטנת צריכת החשמל.

סמארט פתרונות אנרגיה, חברה מהוד השרון המיישמת טכנולוגיה לחיסכון באנרגיה תבצע ברשת השופרסל פרויקט חדשני של חיסכון בחשמל ע"י ייעול מערכות מיזוג האוויר והקירור בסניפי הרשת בהשקעה של שני מיליון ₪. החיסכון המיידי בחשבון החשמל של הרשת יגיע לכ- 4.2 מיליון קוט"ש לשנה.
בשלב א' יבוצע הפרויקט ב- 15 סניפים של הרשת. בשלב ב' ישולבו סניפים נוספים של הרשת המונה כ- 230 מרכולים.

משה אביחי, מנכ"ל סמארט פתרונות אנרגיה, אומר שהפרויקט בשופרסל יכלול התקנת מערכות SMART SAVE המותקנות על מתקני המיזוג והקירור (צ'ילרים) של המרכולים, ומייעלות את פעולתם באמצעות האצת נוזל הקירור במערכת ושמירה על טמפרטורה נמוכה של נוזל הקירור. הפעולה מורידה את צריכת החשמל של יחידות הקירור והמיזוג בשיעורים של בין 30- 20 אחוז ומביאה לחיסכון של בין 10-15 אחוז בחשבון החשמל הכולל של הסניף.

עזרא צוק, ראש אגף פיתוח נכסים ואחזקה ברשת שופרסל, אומר שעלויות הקירור והמיזוג הן המרכיב העיקרי בחשבון חשמל של סניפי השופרסל ובסניפים מסוימים מגיעות ל- 40% מעלויות החשמל של הסניף.
"ההחזר על ההשקעה בפרויקט יושג בתוך כשנה וחצי מיום סיום הפרויקט", אומר צוק. "סמארט הוא פתרון מוכח החוסך בחשמל ע"י ייעול המערכות הקיימות. המטרה היא להגיע לחיסכון של 10% ויותר במרכולים שבהם יותקנו המערכות.

אביחי מציין שהטכנולוגיה של סמארט מהווה פריצת דרך משמעותית בתחום הקירור ומיזוג האוויר בעולם. גם משרד התשתיות תומך בטכנולוגיה של סמארט ורואה בה כבעלת תרומה לאומית הנוגעת להעלאת החסכון באנרגיה והקטנת זיהום האוויר בשל הקטנת צריכת החשמל.

"סמארט פתרונות אנרגיה" מהוד השרון הינה המפיצה, המשווקת והמתקינה המורשית של מערכות SMART SAVE מאז שנת 2002. המערכות של סמארט מבוססות סט טכנולוגיות בניהם טכנולוגית
Hy-save הנחשבת האמצעי הזמין ביותר להפחתה משמעותית של צריכת האנרגיה במערכות קירור ומיזוג אוויר תעשייתיות מעל 10 טון.ע"י יישום מערכות SMART SAVE, משיגים הלקוחות חסכון בן עשרות אחוזים בחשבון החשמל והחזר מהיר על השקעה בצד תפוקה גדולה יותר של מתקני מיזוג האוויר והקירור.

סמארט פתרונות אנרגיה זוכה לתמיכה צמודה של משרד התשתיות והאנרגיה והמשרד לאיכות הסביבה בשל העלאת המודעות לחסכון באנרגיה והקטנת זיהום האוויר. בין לקוחות סמארט פתרונות אנרגיה בישראל: רשת השופרסל, רשת הריבוע הכחול, מחלבות יטבתה,בזק בנק הפועלים, חברת פלסאון, עיתון גלובס ועוד עשרות חברות ומפעלים. החברה הוקמה ע"י דר' עופר אלון, אריה גאולי ומשה אביחי.

לפרטים נוספים:
משה אביחי- סמארט פתרונות אנרגיה – 09-7450942


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר