פרפה דבש ברוטב מעדן שזיף 100% פרי

8 מנות אישיות או תבנית אינגליש קייק אחתחומרים:4 חלמונים1/2 כוס דבש מפרחי הדרים של 'יד מרדכי'1/4 כוס סוכר1 + ½ מיכל שמנת מתוקה (צמחית או חלבית – עפ"י הטעם)1/2 שקית ג'לטין1/2 כוס ברנדי¼ כוס תמרים מגולענים חתוכים לקוביות קטנותלרוטב:1 מעדן שזיף 100% פרי של 'יד מרדכי'1/2 כוס יין אדום1 מקל קינמוןאופן ההכנה:מכינים אמבט כפול: יוצקים לסיר בינוני 3 כוסות מים. מניחים מעליו קערה חסינת חום, שאינה נוגעת במים. בעזרת מקציף חשמלי או ידני מקציפים באמבט על אש בינונית חלמונים, סוכר ודבש כ- 10 דקות, או עד שהקצף הופך יציב. מורידים מהאש ומשאירים באמבט. בינתיים מערבבים בכוס ג'לטין עם ברנדי בעזרת מזלג. מחממים במיקרוגל כ- 20 שניות עד שכל הגושים נעלמים, ומוסיפים תוך כדי הקצפה ידנית קלה אל קצף החלמונים. מורידים את הקערה מהסיר, ומצננים במקרר לפחות 5 דקות.מקציפים בקערה את השמנת עד לקבלת קצפת יציבה. מקפלים את השמנת בעדינות אל קצף החלמונים עד שהפרפה הופך אחיד, ומוסיפים את התמרים. ממלאים בתבניות ומקפיאים לפחות ל-4 שעות.לרוטב: מחממים בסיר קטן מעדן שזיף, יין וקינמון כ- 4 דקות, עד שהרוטב התחמם היטב. מוציאים את הפרפה מהתבניות (מהכוסות החד פעמיות ע"י טבילה מהירה במים חמים, מתבניות הסופלה אין צורך להוציא), ומגישים עם רוטב שזיף חם. במידה ומכינים בתבנית אינגליש קייק חותכים פרוסה לכל מנה, ומגישים עם הרוטב החם.הערה: אפשר להשתמש בכוסות חד פעמיות כתבניות אישיות של סופלה, "רינגים" קטנים מחנויות מקצועיות, או תבנית אינגליש קייק מצופה בניילון נצמד להפרדה מהירה של הפרפה.

8 מנות אישיות או תבנית אינגליש קייק אחת

חומרים:
4 חלמונים
1/2 כוס דבש מפרחי הדרים של 'יד מרדכי'
1/4 כוס סוכר
1 + ½ מיכל שמנת מתוקה (צמחית או חלבית – עפ"י הטעם)
1/2 שקית ג'לטין
1/2 כוס ברנדי
¼ כוס תמרים מגולענים חתוכים לקוביות קטנות

לרוטב:
1 מעדן שזיף 100% פרי של 'יד מרדכי'
1/2 כוס יין אדום
1 מקל קינמון

אופן ההכנה:
מכינים אמבט כפול: יוצקים לסיר בינוני 3 כוסות מים. מניחים מעליו קערה חסינת חום, שאינה נוגעת במים.
בעזרת מקציף חשמלי או ידני מקציפים באמבט על אש בינונית חלמונים, סוכר ודבש כ- 10 דקות, או עד שהקצף הופך יציב. מורידים מהאש ומשאירים באמבט.
בינתיים מערבבים בכוס ג'לטין עם ברנדי בעזרת מזלג.
מחממים במיקרוגל כ- 20 שניות עד שכל הגושים נעלמים, ומוסיפים תוך כדי הקצפה ידנית קלה אל קצף החלמונים.
מורידים את הקערה מהסיר, ומצננים במקרר לפחות 5 דקות.
מקציפים בקערה את השמנת עד לקבלת קצפת יציבה.
מקפלים את השמנת בעדינות אל קצף החלמונים עד שהפרפה הופך אחיד, ומוסיפים את התמרים.
ממלאים בתבניות ומקפיאים לפחות ל-4 שעות.

לרוטב:
מחממים בסיר קטן מעדן שזיף, יין וקינמון כ- 4 דקות, עד שהרוטב התחמם היטב.
מוציאים את הפרפה מהתבניות (מהכוסות החד פעמיות ע"י טבילה מהירה במים חמים, מתבניות הסופלה אין צורך להוציא), ומגישים עם רוטב שזיף חם.
במידה ומכינים בתבנית אינגליש קייק חותכים פרוסה לכל מנה, ומגישים עם הרוטב החם.

הערה: אפשר להשתמש בכוסות חד פעמיות כתבניות אישיות של סופלה, "רינגים" קטנים מחנויות מקצועיות, או תבנית אינגליש קייק מצופה בניילון נצמד להפרדה מהירה של הפרפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר