פת שטינבך – מאפייה חשמלית: מאפיית בוטיק של לחמי מחמצת בחיפה

הסבא של עפר פת עם האוטו-לחם שלו בחיפה של פעם
עפר פת מצא תמונה של סבו עומד ליד האוטו-לחם שלו עליו כתוב 'א. פת מאפיה חשמלית', לציון המיקסר החשמלי שהיה לו כבר בשנות ה-20 של המאה הקודמת. המאפייה שעפר הקים ירשה את השם, ואת הקמחים המיוחדים הוא קונה מהטחנות הגדולות של א"י' ממש כמו סבו

עפר שטינבך, נכדו של אבא פת, מייסד "מאפיות פת" שפעלו בחיפה בשנים 1922 – 1953, חזר לשורשים ופתח לאחרונה בחיפה מאפיית בוטיק בשם "פת שטינבך – מאפייה חשמלית", בה הוא אופה מגוון עשיר של לחמי מחמצת מקוריים ללא שמרים וחומרים תעשייתיים. הלחמים נאפים בעיקר מקמחים מלאים ומשובחים בטחינה גסה, תוך שימוש במחמצות שאור מחיטה, כוסמין או שיפון. שטינבך, שפיתח את המתכונים, גם העניק לכל לחם שם מיוחד משלו.

צילום אלי דגני
צילום אלי דגני

בין הלחמים: לחם טוטם – נאפה בתבנית טרקוטה גלילית, עשוי מתערובת של קמחים מלאים מחיטה, כוסמין ושיבולת שועל, בתוספת אגוזי קשיו, גרעיני דלעת, חמנייה ופרג.  שועלי – לחם מקמח חיטה מלא, עשיר בתוספות של שיבולת שועל גסה, אגוזי קשיו, לוז, מלך, גרעיני חמניות, ודלעת ועגבנייה מיובשת.  חריף מטריף – לחם מקמח חיטה מלא, בתוספת פלפל חריף טרי. דון צימוקי – לחמנייה מקמח מלא עם אגוזי מלך וצימוקים. ביצי כוסמין – לחמניות מקמח כוסמין מלא גס ומחמצת כוסמין, בציפוי אגוזים, גרעינים וזרעונים. מרקי – כיכר קערת מרק עשויה 100% קמח גס, בעלת דופן עבה. את הלחמים אפשר לקבל שלמים או פרוסים בעת הקנייה, וכן אפשר ליהנות במקום מכריכים מיוחדים.

צילום אלי דגני
צילום אלי דגני

עפר שטינבך, אדריכל בהכשרתו, תמיד אהב לבשל. כבן למשפחת אופים, הוא  נמשך לתחום זה והחל לאפות לחמי מחמצת לפני 11 שנים. לאחר שחזר לחיפה וקצב ההזמנות גבר, החליט לפתוח מאפייה. "לחמיי עשויים אך ורק מקמחים מלאים ומשובחים בטחינה גסה של הגרעין בשלמותו, מים, מלח ים אטלנטי ומחמצת שאור, ואין בהם שמרים או חומר תעשייתי כלשהו", הוא אומר. "כל לחם נעשה בעבודת יד, וכל בצק מקבל יחס אישי הכולל התפחה איטית במשך 24 – 48 שעות, ולאחר מכן אפייה בתנור אבן כמו פעם".

את המאפייה עיצב בניחוח נוסטלגי: על הקירות  תמונות ופריטים היסטוריים של משפחת פת. על המדפים – ארגזי לחם ישנים מעץ ואמייל, ומכונות ביתיות לפריסת לחם, כשהלחמים מוצגים בארגזי לחם אותם בנה בעצמו. הלחמים נמכרים בשקית נייר עם חלון שקוף, שעליה מדבקה המפרטת את תכולת הלחם והערכים התזונתיים שלו.  הכריכים מוגשים טריים עם מגוון סוגי גבינות, עלים ירוקים, פטריות, עגבניות, וממרחים מיוחדים.

צילום אלי דגני
צילום אלי דגני

פת שטינבך – מאפייה חשמלית – דרך יפו 28, חיפה. 04-6184881

את הלחמים אפשר לקנות במאפייה הפתוחה בימים ראשון-חמישי בשעות 08:00-18:00 ובימי ששי – עד 14:00.  אפשר להזמין משלוח דרך האתר. בשלב זה המשלוחים רק בחיפה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר