צריכת הבשר הטרי בישראל: 116 אלף טון בשנה; עלייה של 10% בצריכת בשר בקר

הצריכה הממוצעת לנפש היא 16.2 ק"ג בשר בקר בשנה, עלייה של כ- 10% ביחס לשנה שעברה. לשם השוואה, בדרום אמריקה עומדת הצריכה על 45 ק"ג לנפש בשנה

מנתוני צריכת בשר בקר שנמסרו ע"י חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר) ומועצת הבקר, עולה כי צריכת בשר הבקר בישראל עומדת על 116 אלף טון בשר בשנה.
הצריכה הממוצעת לנפש היא 16.2 ק"ג בשר בקר בשנה, עלייה של כ- 10% ביחס לשנה שעברה. לשם השוואה, בדרום אמריקה עומדת הצריכה על 45 ק"ג לנפש בשנה.
79% מהצרכנים בישראל רוכשים בשר בקר, אך רק 35% מהם צורכים בשר בקר טרי.

את ענף הבקר לבשר ניתן לחלק לכמה קטגוריות:
ענף הבקר לבשר במרעה – מגדלים כ-50 אלף אמהות ה"מייצרות" 30 אלף ראשי בקר לשיווק. ענף זה מגלגל כ-210 מיליון ₪ בשנה (עלייה של 29% בשנתיים האחרונות).
בעדר החלב (רפתות) – כ- 50 אלף עגלים לשיווק, מהם מייצרים כ- 20 אלף טון בשר. קטגוריה זו מגלגלת כ- 290 מיליון ₪ בשנה (עלייה של 30% בשנתיים האחרונות)
הפרות הבוגרות (מענף החלב) – מונות כ- 35 אלף אמהות. קטגוריה זו מגלגלת כ-150 מיליון ₪ בשנה (עלייה של 54% בשנתיים האחרונות).
ענף העגלים מיבוא – עומד על כ- 80 אלף עגלים בשנה, קטגוריה זו מגלגלת כ- 640 מיליון ₪ בשנה (עלייה גבוהה של 74% בשנתיים האחרונות).
שוק הבשר קפוא מיובא – עומד על 80 אלף טון בשר בקר קפוא בשנה, המגלגל מיליארד שקלים בשנה.

אחת ממטרות אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר) הינה עידוד הצרכנים לרכוש בשר בקר טרי תוצרת כחול לבן, גם בכדי לעודד את ענף הבקר לבשר וגם בשל איכות וטיב הבשר, בהשוואה לבשר הבקר הקפוא במעובד.
בנוסף פועל אמב"ל לאכיפת החוק שהתקבל בנושא איסור הזרקת מים לבשר מעל 10% שלא נאכף היטב בחלק מרשתות השיווק.

חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל, מברך על העלייה בצריכת הבשר הטרי, ומציין כי הציבור בישראל מבין ומתעניין יותר באיכות בשר הבקר אותו הוא צורך, "הצרכנים רוכשים יותר בשר בקר טרי תוצרת כחול לבן, בשל איכות וטיב הבשר בהשוואה לבשר הבקר הקפוא המעובד, בנוסף פועל אמב"ל לאכיפת החוק שהתקבל בנושא איסור הזרקת מים לבשר מעל 10%", אומר דיין.

דיין מציע לרכוש בשר בקר טרי ברשתות השיווק המוכרות או הקצביות הידועות, לחפש תווית בדיקה וטרינרית אצל הקצבים, ובנוסף להתעניין במקורו של הבשר (לבקש תעודת משלוח) ולברר אם הבשר עבר תהליך הקפאה, מאחר ובשר שעבר תהליך הקפאה איננו נחשב כבר בשר טרי.
סוג אחר של בשר הינו בשר מיושן – בשר בקר שעבר תהליך הבשלה של עד 21 יום בקירור בטמפרטורה של אפס עד 2 מעלות צלזיוס. בתהליך זה מתפתחים אנזימים המפרקים את הרקמות הקשות. הבשר יהיה בעל צבע אדום וטעמו טוב יותר. כמו כן הוא יכיל פחות מים, ויהיה יותר רך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר