צרפת נכנסה לעולם הכריכים

משבר כלכלי או שינוי הרגלי אכילה? גם וגם. הצרפתים עוברים לסנדביצ'ים במקום ארוחת צהריים כבדה מסורתית המלווה בבקבוק יין (אחד לפחות) ונמשכת שעתיים (לפחות)

משבר כלכלי או שינוי הרגלי אכילה? גם וגם. הצרפתים עוברים לסנדוויצ'ים במקום ארוחת צהריים כבדה מסורתית המלווה בבקבוק יין (אחד לפחות) ונמשכת שעתיים (לפחות).

לפי דיווח "האקונומיסט, הבריטי, הצרפתים אכלו 1.3 מיליארד כריכים בשנת 2008 – הווה אומר  50 מיליון יותר מאשר ב- 2007.
המגמה נותנת ביטוי לטעם המשתנה של האומה הצרפתית, המתרחקת מ"מנת היום" בביסטרו השכונתי או מהארוחה המלאה שתוארה למעלה, ועוברת לחלופות נוחות וזולות הרבה יותר.

ההוכחה? המספר של המסעדות ובתי הקפה שפושטים רגל עולה מרבעון לרבעון, בעוד רשתות כריכים במחיר נמוך כמו Dailymonopהמציעה סנדוויצ'י בוטיק עם מילוי כמו כבד אווז; ו- Goutu עם כריכים במחיר המתחיל ב- 1 יורו (ז'מבון–שינקן לבן וחמאה, גבינת שמנת עם מלפפון חמוץ ומנתה, פטה כבד ומלפפונים חמוצים, טורטייה עם סלט וחרדל); 2 יורו (גבינת קממבר, חמאה ורוקט; גבינת עזים עם עגבניות מיובשות; הודו עם כרוב לבן; עוף קריספי עם טרטר עגבניות; נקניק יבש, חמאה ומלפפון חמוץ), או 3 יורו (הוט דוג – נקניקיה; שרימפס קטנים עם סלט ורוטב קקאו-לימון; פסטרמה עם בצל מטוגן, רוקט וחרדל; טרטר של סלמון במרינדה, קרים צ'יז, חסה, פירורי פיסטוק חלבי).
כמובן שיש גם כריכים אופנתיים ויוקרתיים יותר – ועבורם משלמים עד 8 יורו. בכל מקרה הרבה פחות מאשר בביסטרו או במסעדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר