קדימה לטאיה – אסיה בקדימה צורן

טאיה מציעה אוכל אסיאתי עשוי מחומרי גלם טריים ואיכותיים. צילום נטלי בן ברוך
בשנים האחרונות יש פריחה של מסעדות אסיאתיות שניכר כי הן המטבח האהוב ביותר על החך הישראלי המנוסה בטעמים חריפים ומשחקים של חמוץ מתוק

מאז המסעדה הסינית הראשונה בתל אביב בשנות השישים, זרמו טונות רבות של דגי סלמון באוקיינוסים, בנהרות ובבריכות גידול, ועשו את דרכם לצלחת של הסועד הישראלי. נראה שבשנים האחרונות יש פריחה של מסעדות אסיאתיות,  שניכר כי הן המטבח האהוב ביותר על החך הישראלי, המנוסה בטעמים חריפים ומשחקים של חמוץ מתוק.

צילום בן מיז
צילום בן מזרחי

כזו היא האסיאתית 'טאיה' ששוכנת במרכז המסחרי בקדימה צורן; מסעדה שמציעה אוכל אסיאתי עשוי מחומרי גלם טריים ואיכותיים, וממוקמת באזור שהחניה בו בשפע (חשוב!), עם מקומות ישיבה בתוך המסעדה ובחוץ.

סייגון צ'יקן. צילום נטלי בן ברוך
סייגון צ'יקן. צילום נטלי בן ברוך

השף ירון שנבל עומד מאחורי המנות הטעימות שזרמו לשולחננו באחד מצהרי השבוע, שעה שבה המסעדה הומה אדם אך השקט בה נשמר, שלא כמו במסעדות אחרות שהתחושה בהן כמו בחדר אוכל בקיבוץ. מנת הפתיחה שאכלנו מתוך התפריט המגוון והעשיר, הייתה סייגון צ'יקן – גיוזה במילוי עוף בתיבול וייטנאמי, עם גזר, פטריות שמפיניון, חלב קוקוס, קארי ירוק ובצל סגול (63 ₪). המנה אסתטית, הגיוזה חם ונאה למראה, חלב הקוקוס במידה הנכונה, הרמוניה טובה.

פיסטוק נודלס. צילום נטלי בן ברוך
פיסטוק נודלס. צילום נטלי בן ברוך

המשכנו עם פיסטוק נודלס – אטריות ביצים עם פלפל אדום, קישואים, טופו, חלב קוקוס, כוסברה, פיסטוק, למון גראס וצ'ילי (59 ₪). החריפות במידה נכונה, לא היה צורך להוסיף חריף. עושר של טעמים ואטריות פריכות.

קריספי פיש. צילום נטלי בן ברוך
קריספי פיש. צילום נטלי בן ברוך

התרווחנו בכיסא, וכבר הגיעה המנה הבאה: קריספי פיש – קוביות דניס בטמפורה, מוגש עם שלושה מטבלים: טאם טאם, איולי צ'ילי, וקרם טראנשי (89 ₪). מנה זו – גולת הכותרת של הארוחה, מוגשת בדרך אמנותית, כשהקוביות הטריות נחות בתוך בטן הדג. הקוביות פריכות ועסיסיות, והרטבים מרעננים.

מקפא ברולה. צילום נטלי בן ברוך
מקפא ברולה. צילום נטלי בן ברוך

את הארוחה ליווה קוקטייל מוחיטו ליצ'י – וודקה, ליקר ליצ'י, למון גראס, סיידר תפוחים ונענע (38 ₪), מתקתק ומרענן. לקינוח נהנינו ממקפא ברולה וניל על שכבת בצק פריך (34 ₪), וקראק פאי עשוי משכבת פאי משיבולת שועל במילוי שמנת קרמל, לצד מוס וניל וטוויל פטל (38 ₪), חגיגה של מתוקים, שמהווה מפלט משגרה מרירה.

קראק פאי. צילום נטלי בן ברוך
קראק פאי. צילום נטלי בן ברוך

יש לציין את המהירות בה המנות מגיעות – למרות שאם הארוחה הייתה בערב, הייתי מצפה להגשה איטית יותר מאשר בצהרים, ואת המלצרים והמלצריות החינניות שעובדים במקום ונענים לכל בקשה. במקום יש אירועי מוזיקה שמושכים אליהם קהל רב, חגיגות של ימי הולדת, ימי נישואין ובילוי משפחתי נעים. מומלץ בחום, אחת המסעדות הטובות שאכלנו בהן מהמטבח האסיאתי.

טאיה – מרכז מסחרי קדימה צורן, 077-3629495, פייסבוק טאיה Taya

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר