קודארי: טבעונית דרוזית בתל אביב

יש הרבה סיבות טובות לאכול בקודארי. צילום תדי הרשקוביץ
הכותרת של המסעדה היא "Khudari טבעוני גלילי". הבעלים אלירן דיב הוא בן לעדה הדרוזית, והשף אסי דלק ערבי ישראלי מיפו

הכותרת של המסעדה היא "Khudari טבעוני גלילי", אך הבעלים, אלירן דיב, הוא בן לעדה הדרוזית, ואילו השף, אסי דלק, הוא ערבי ישראלי מיפו. האם האקלים הפוליטי הנוכחי הוא שגרם להשמטה זו מהכותרת הרשמית של המסעדה? אחרי הכל, דווקא הרקע של השניים – והעובדה כי מדובר במסעדה טבעונית, הם שיוצרים עניין קולינרי מיוחד תוך ניסיון למענה על השאלה, האם אפשר לקחת את המנות המוכרות מהמטבח הדרוזי-ערבי ולתרגם אותן לטבעונית? המסעדה ממוקמת מול הסינמטק בתל אביב, ויש בה 41 מקומות ישיבה ועוד 8 מקומות ישיבה על הבר. האווירה קלילה, פתוחה ומזמינה, מתאימה למיקום שלה בלב תל אביב.

צילום תדי הרשקוביץ
צילום תדי הרשקוביץ

ומה בתפריט? מנה של לחם דרוזי עם מטבלים – טחינה מצוינת, סלסת עגבניות פיקנטית, ממרח חריף במיוחד שמקורו לא היה לנו ברור, ועוד פסטו כוסברה, המגיעים עם לחם מצוין שנאפה במקום ופיתה מקמח מלא (14 שקלים). גם מנת החומוס של המקום מצוינת (25 שקלים). המנה הבסיסית משלבת טחינה, גרגרי חומוס, פטרוזיליה, תבלינים ושמן זית. בתוספת של 8 שקלים אפשר לקבל גם פול/צנוברים/רומניה – תבשיל עדשים מסורתי/"בשר" טחון. 10 שקלים יאפשרו להוסיף לחומוס פטריות.

צילום תדי הרשקוביץ
צילום תדי הרשקוביץ

אבל אנחנו כאן בעיקר בשביל החלופות למנות של מאכלי בשר וחלב של המטבח "הרגיל" שלנו. למשל, סלט פטוש, שמשלב עם הירקות וקרעי הפיתה הקלויה גם גבינת פטה טבעונית, שכה דומה למקור עד שקשה להבדיל בין השתיים. והסלט כולו טרי ומרענן (32 שקלים); או "המפתול של אמא" – קוסקוס ערבי עם תבשיל גרגירי חומוס, כרובית, בצל וקציצות עשויות מחלבון אפונה (53 שקלים). קוסקוס מהטובים שטעמנו. התבשיל עצמו עשוי היטב, והקציצות כל כך דומות לקציצות בשר במרקם ובטעם, שקשה להבחין בהבדל.

צילום תדי הרשקוביץ
צילום תדי הרשקוביץ

ויש עוד: מאלובה – תבשיל אורז מצוין המשלב חלבון אפונה, חצילים, כרובית ופלחי תפוח אדמה (54 שקלים). את המאלובה (או מאקלובה) אהבנו, את הלבאנה שלצדה – פחות. מדובר בלבאנה עשויה מקשיו טבעי עם זעתר, לימון ופסטו ריחן (25 שקלים), שהתחושה באכילתה הייתה כמו של לבאנה רגילה שהתקלקלה. ייאמר לזכות המנה, שאחרים בשולחן אהבו אותה מאוד.

צילום תדי הרשקוביץ
צילום תדי הרשקוביץ

יש גם בורקס דרוזי – פיתה דרוזית בעבודת יד ממולאת באותה לבאנה עם טאבולה, גרגרי חומוס, שמן זית וזעתר (25 שקלים). נשמע מעולה, חוץ מזה שזה לא באמת בורקס, כזה שסגור מכל צדדיו ומכיל בהצלחה את המילוי. הפיתה רכה, פתוחה בצדדים, והיא נפתחת ותכולתה נשפכת בדרך אל הפה. מעבר לכך, השילוב של הרכיבים והתבלינים מוצלח, וגם אותה לבאנה עובדת כאן טוב.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

קינחנו עם כנאפה – הגבינה טבעונית, כמובן, ומשתלבת כל כך טוב עם הקדאיף, שהיא כשלעצמה סיבה טובה לחזור לכאן שוב (39 שקלים). לשמחתנו, זו רק סיבה טובה אחת מני כמה סיבות לכך ששמחנו לאכול בקודארי.

קודארי – קרליבך 39  תל אביב, 052-8282003. ב'-שבת 11:00-23:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר