קולקציית רהיטים חדשה הבנויה על טהרת חביות יין

הסטודיו של אופיר שבתאי ממוקם במושב גאולים בלב אזור השרון, והוא עוסק בו בעיצוב וייצור רהיטים ושאר מוצרים שימושיים ללקוחות פרטיים ולמגזר העסקי

מעצב הרהיטים אופיר שבתאי יצר קולקציית רהיטים חדשה הבנויה על טהרת חביות היין.
הסטודיו של אופיר שבתאי ממוקם במושב גאולים בלב אזור השרון, והוא עוסק בו בעיצוב וייצור רהיטים ושאר מוצרים שימושיים ללקוחות פרטיים ולמגזר העסקי.

הרהיטים מיוצרים כולם בעבודת יד ובסדרות מוגבלות, מתאפיינים בסגנון ייחודי המשלב בתוכו חומרים ורעיונות שונים ומשונים, ואף על-פי שלעתים נראה המוצר הסופי כיצירת אומנות, מקפיד המעצב על כך שיהיה שימושי, ארגונומי ואיכותי.
סט מרלו
הקולקציה האחרונה של שבתאי עשויה כולה מחביות יין שפורקו וחוברו מחדש לכיסאות ושולחנות בר. עץ האלון האיכותי סופג לתוכו במשך השנים את צבעו הסגול של היין, ויוצר רהיטים אלגנטיים ובעלי ארומה של יין.

אופיר אומר כי פירוקם והרכבתם של חלקי החבית יוצרים תחושה שקורות העץ קרמו חיים ויצאו במחול שובבי שיצר רהיטים קלילים העשויים במלאכת מחשבת ובעלי גימורים מוקפדים.

עיצוביו של אופיר נעשו מתוך התפיסה שעיצוב הופך לאמנות כאשר הוא מצליח לרגש את האדם שמתבונן בו. "כשמשהו מעוצב כמו שצריך, אין עליו עוררין. כולם יסובבו כלפיו את הראש, יעצרו לרגע, יהיה איזה שהוא אימפקט. אולי לא כל אחד ירצה לשים אותו בסלון, אבל הוא ירגש באיזה אופן כל אחד", הוא אומר.
שולחן סלון מרלו
"כשפירקתי את חבית היין הראשונה, מוחי מייד הוצף בשלל רעיונות והחלטתי ללכת על הפן המסחרי. הרעיון הוא להתייחס לחביות כאל חומר גלם, ולעצב לכול לקוח, מסעדה או פאב קולקציה ייחודית משלו,, אומר אופיר שבתאי ומסביר: "תחשבו על יקב בוטיק אשר מרכז המבקרים שלו מרוהט כולו מחביות היקב, עם הלוגו המוטבע בעץ ופקקי השעם הממותגים. אפילו את עמדות הטעימה בשווקים אפשר להפוך למשהו ייחודי".

"את החביות אנו מפרקים לגורמים, ולאחר תהליך חיטוי וניקיון מתקבלות קורות עץ אלון משובחות, אשר צידן הפנימי ארגמן עמוק מן היין שהתיישן בחבית. הסדרה כוללת מערכות ישיבה רגילה וישיבה גבוהה (סט בר), שולחנות, ארונות תצוגה, ולמעשה כול דבר העולה על הדעת".
סט קברנה
אופיר מציין כי מחשבה רבה הושקעה בפישוט תהליכי הייצור, על מנת לאפשר ייצור סדרתי בעבודת יד מבלי לפגוע בעמידות וברמת הגימור. כמו כן, חלק מן הרהיטים אף ניתנים לקיפול או פירוק, על מנת לאפשר שינוע ואחסון יעילים.

בתמונות המצורפות ניתן לראות חלק מהקולקציה החדשה של סדרת רהיטים הבנויה כולה מחביות יין.
ניתן לבחור ממגוון הדגמים הקיימים או להזמין סדרות בהתאמה אישית.

את הרהיטים ניתן לראות ולרכוש בסטודיו אופיר שבתאי.
ביקורים בסדנא במושב גאולים בשרון בתיאום מראש בלבד.
טל. 052-7469904
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר