קונדיטור ללא הנחות

הקונדיטור יואב אלט הגשים חלומו והפך את תחביבו העיקרי למקצוע, וזאת למרות נכותו. סיפור של אדם שהחיים לא הקלו עליו, אך למרות הכל לא עשה לעצמו הנחות, ובזכות כוח רצון השיג את שרצה

מרביתנו נוטים להתמרמר על מה שאין בידינו, במקום להודות על מה שיש. נראה שהיכולת להיות שמחים בחלקנו שמורה לאלה שבאמת איבדו דברים מהותיים בחייהם.
סיפורו של יואב אלט הוא סיפור על אדם מירושלים בשנות הארבעים לחייו, נשוי ואב יואב אלטלארבעה ילדים, שהחליט לעשות תפנית ולקחת את חייו בידיו עם כל הקשיים והמגבלות הפיזיות.

לאחרונה סיים יואב קורס קונדיטוריה מקצועית ב"מכללת השף" במטרה לפתוח עסק פרטי. על פניו, נראה שמדובר בבוגר נוסף של מכללת השף היוצא לשוק העבודה עם ידע וכלים שרכש במהלך הקורס. אך למען האמת, מדובר באדם שסיפורו המרתק והמרגש יכול ללמד את כולנו שיעור לחיים.

יואב אלט, נכה צה"ל, נפצע אנושות במלחמת שלום הגליל כשיריונר צעיר. יואב איבד את יד ימין – ידו הדומיננטית, ונפגע פגיעות פנימיות. זמן ההחלמה של יואב נמשך כחצי שנה, ובתום השיקום  החל את חייו החדשים.
"לאחר שהתאוששתי החלטתי שאני לוקח לעצמי פרק זמן עבור שיקום פיזי, ולאחריו אקדיש עצמי לפן התעסוקתי", אומר יואב. "למרות הקשיים לא נתתי לעצמי הנחות. הגדרתי לעצמי מטרות ויעדים, והתקדמתי לעברם. מרבית הקשיים בהם נתקלתי הגיעו מבחוץ, מאנשים אחרים, אבל למרות הכל לא ויתרתי. הגעתי למקומות שאליהם רציתי להגיע, וזאת בזכות הצורה בה הצגתי את עצמי – שווה בין שווים. כל פעולה שאני עושה אין בה כדי להוכיח לאחרים. אני עושה בשביל עצמי, והכל עם דחיפה של המשפחה שמחזקת אותי ותומכת בי. את אלונה אשתי, שעומדת מאחורי ומדרבנת אותי, הכרתי אחרי הפציעה במהלך לימודי לתואר B.A בכלכלה. התחתנו אחרי ארבע שנות חברות, ואנו חיים באופן נורמלי לחלוטין, כמו כל זוג".

בעברו עסק יואב בייעוץ השקעות, וכיהן במשך 12 שנים כיו"ר ארגון נכי צה"ל במחוז ירושלים. "סיימתי תפקידי לפני כשנה וחצי והגעתי לפרשת דרכים. החלטתי שזהו הזמן לעשות את שחלמת,י ולהפוך את תחביבי העיקרי, בישול ואפייה, למקצוע. לקחתי בחשבון שיתכן ותהיה לי בעיה מבחינה מעשית, אבל אני לא מסתכל על המגבלה שלי כקושי, ואינני נותן לה להפריע לי לעשות את שאני רוצה. יואב אלט והקונדיטור יוסי שי
בדקתי במספר מקומות לימודי קונדיטוריה, חשוב היה לי נושאי הלימוד. שהקורס יקיף את כל החומר הנדרש. בין השאר קבעתי פגישת ייעוץ ב"מכללת השף" בסניף ירושלים. לפגישה הוזמן גם הקונדיטור יוסי שי שעובד כשף קונדיטור בסניף המכללה בירושלים, ובגלל מצבי "הרגיש" רצו לוודא שאני יודע לקראת מה אני הולך, ולבדוק אם אוכל להשתלב בקורס. יוסי שאל אותי איך אתמודד במצב בו צריך שתי ידיים, ונתן לי דוגמאות מעולם התוכן של קונדיטוריה. הפתרון שנתתי היה פשוט. הרי לכל דבר אפשר למצוא פתרון.
בסוף הפגישה יוסי אמר שישמח אם ארשם לקורס, וכי תהיה זו זכות בשבילו להיות המרצה שלי. נרשמתי ללימודים. בתיאום הציפיות נשאלתי איך ארגיש בסוף היום אם לא אצא עם מוצר מוגמר? אמרתי שלא אכפת לי, אבל כמובן שבסופו של דבר יצאתי כמעט תמיד עם תוצר מהשיעור".

"בתחילה נראה לחברי הסטודנטים קצת תמוה מה אני עושה בקרבם. הם הציעו את עזרתם, אבל מהר מאוד הבינו שאינני שונה מהם, ביצעתי את שצריך ותמיד עמדתי בזמנים. הרגשתי שביצעתי את המבחן המעשי, בסוף הקורס כפי שצריך. נכון שההצלחה שלי נזקפת לזכותי, אבל חשוב לי לציין את המרצים של מכללת השף, יונתן מצליח ויוסי שי, שכאנשי מקצוע הם משכמם ומעלה. הם קשובים לתלמידי הקורס וסייעו לי מעל ומעבר".

המרצה של יואב, קונדיטור יוסי שי, מספר כי בהתחלה חשב שיואב יתקשה להשתלב, והיה לו חשוב ליידע את יואב בפגישה בכל הפרטים, כדי שלא יהיו הפתעות בדרך. יואב אלט והקונדיטור יוסי שי"התרגשתי לראות אדם איתן בעל כוח רצון", מספר יוסי. "במהלך הקורס יואב לא הפסיק להפתיע. לעתים כשהיה זקוק לעזרה, תמיד היה שותף שעזר לו. לקראת המבחן עלו אצלי חששות איך אוכל לתת תעודה לאדם שלא יכול לעבוד לבד. פחדתי שזה לא ייראה רציני. התייעצתי עם מנכ"ל מכללת השף שאמרה כי יואב חייב לעבור את המבחן לבד, אבל הוא יוכל, באופן חד פעמי ולפנים משורת הדין, לבחור את המתכון שירצה לעשות. מתוך שלוש אופציות יואב בחר את המתכון הכי קשה. הוא עשה את המבחן לבד ועבד בצורה מושלמת. צורת הגשת המנה הייתה אחת היפות בכיתה. כשהגיש לי את המנה שלו התרגשתי מאוד. לא הופתעתי מזה שיואב הצליח, אלא מהאיכות ומהרמה של המנות. יואב קיבל את אחד הציונים הגבוהים בכיתה".

יואב מספר כי אחת מחברותיו לכיתה אמרה לו: "עד שהכרתי אותך וראיתי אותך פועל כך, הייתי עושה לעצמי הנחות. מעכשיו אני כבר לא מוותרת לעצמי".

יואב נמצא כעת עם הפנים קדימה ומתכוון לקחת את כל מה שלמד וליישמו בפתיחה של עסק בענף הקונדיטוריה. אין ספק כי גם כאן ניצחון הרוח הפנימית יוביל אותו להצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר