קיבוץ צובה נכנס לייצור יין – מקים יקב בהשקעה של כ-2.5 מיליון שקל

מוטי צמיר, מנהל היקב והיינן הראשי: אנו מתוכננים לצאת, כנראה באפריל 2007 עם קברנה מרלו, שיראז, סנג'ובזה ופינו נואר

קיבוץ צובה בהרי יהודה נכנס לייצור יין, ומקים יקב כשר עם מרכז מבקרים בהשקעה כוללת של כ- 2.5 מיליון שקל.
כך פורסם לאחרונה בעיתון ענף המזון "פקספוד".
בכך מצטרף היקב ה- 25 באיזור הרי יהודה וירושלים, ביניהם "קסטל", "נחשון", "פלאם" ו"צרעה".

קיבוץ צובה, שברשותו כרמים בשטח כולל של כ- 253 דונם, מגדל כבר כ- 30 שנה ענבים עבור יקבי בוטיק ישראליים. הכרמים נמצאים בגובה 700 מטר מעל פני הים, ונהנים מהפרשי טמפרטורות גבוהים, גם בקיץ.
עתה בכוונת הקיבוץ להתחיל לייצר יינות בהיקף של 15,000 בקבוקים בשנה הראשונה. היקב שהוקם במחסן ישן ששופץ בקיבוץ תוכנן לייצור של עד 30,000 בקבוקים.

מוטי צמיר, מנהל היקב והיינן הראשי, אמר ל"פקספוד" כי היין כבר נמצא בחביות עץ אלון צרפתי, חדשות וישנות שנרכשו עם הקמת היקב, ו"אנו מתוכננים לצאת, כנראה באפריל 2007 עם קברנה מרלו, שיראז, סנג'ובזה ופינו נואר. עוד לא הוחלט מה יבוקבק ראשון אך כל היין יהיה שנה לפחות בחביות".

ד"ר ארקדי פפיקיאן בעבר יינן ב"דלתון" ו"כרמל" ומומחה לטכנולוגיית יין, העומד בראש "סימבסט" – חברה המתמחה בייעוץ לעשיית יין, גידול ענבי יין, הקמה, פיתוח וקידום יקבים – מלווה מקצועית את ייצור היין ביקב.

במקביל מוקם ביקב מרכז מבקרים שעתיד להיפתח באמצע השנה הבאה, אשר ישים דגש על המיקום של קיבוץ צובה באיזור יין וכרמים שהיה מפותח מאוד בימי קדם.

צמיר ציין כי המומחיות והניסיון המצטבר בגידול ענבים טובים לייצור יין, יבואו לביטוי ביינות של היקב שישווקו תחת המותג "יקב צובה".
"הסגנון שלנו הוא של יקב בוטיק, אשר יפנה לקהל הרחב", הוא אמר.





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר