קייטרינג טעם וצבע מאמצת פרויקט להכשרת ושילוב עובדים עם צרכים מיוחדים בשורותיה

הפרויקט, בשיתוף מיזם תב"ת, כולל קורס ייחודי וראשון העוסק בהכשרה המעשית והעיונית של עולם הטבחות, הממוקם בתוך חברת טעם וצבע

קבוצת טעם וצבע מאמצת פרויקט ייחודי וראשון מסוגו, שמטרתו הכשרתם ושילובם של עובדים עם צרכים מיוחדים בשורותיה.

הפרויקט, בשיתוף מיזם תב"ת, כולל קורס העוסק בהכשרה המעשית והעיונית של עולם הטבחות, הממוקם ומתקיים בתוך החברה.
בקורס, שיימשך כשלושה וחצי חודשים, ישתתפו 16 תלמידים, שהמתאימים מביניהם ייקלטו כעובדים מן המניין בטעם וצבע. לשאר יימצאו מקומות עבודה על פי יכולתם.

כל משתתפי הקורס הינם צרכני סל שיקום של שירותי בריאות הנפש, המעוניינים ומסוגלים להתמיד בהכשרה כזו ולהשתלב בעולם העבודה – אנשים המתמודדים עם לקויות רגשיות, נפשיות וקוגניטיביות. עבור חלק גדול מהם הכניסה לקורס הינה בגדר הגשמת חלום לעסוק במקצוע הטבחות, והזדמנות חד פעמית להשתלב באופן נורמטיבי בקהילה בכלל, ובעולם העבודה בפרט.

הסטודנטים לומדים לימודים עיוניים פעם בשבוע, ובשאר ימי השבוע הם משולבים כבר מתחילת הקורס כמתלמדים במטבח בפיקוח טבחים ותיקים.

הקורס מלווה באופן רציף על ידי עובדי חברת אשנב מתחום הריפוי בעיסוק, אשר מסייעים בהטמעת החומר הנלמד, ליווי הסטודנטים במטבח, והתמודדות עם קשיים במהלך הדרך. כל בוגרי הקורס יקבלו שירותי השמה ליווי והדרכה מחברת אשנב גם לאחר סיום הקורס ותחילת עבודתם.

מוטי בן אהרון, מנכ"ל קבוצת טעם וצבע, אומר: "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם פרויקט זה. אנו מאמינים כי הפרויקט משרת אותנו כחברה באותה מידה שהוא משרת את המשתקם. הפרוייקט משלב חשיבה פילנתרופית ועסקית כאחד, אותה אנו שמים לנגד עינינו. דרך הפרויקט אנו נרתמים ועוזרים לשיקום דרך המטבח, ומרוויחים עובדים מצוינים ונאמנים לשנים רבות, המעוניינים לעבוד ולהתפתח בתחום".

לדברי איה חסדאי, מנהלת התוכנית: "אחת המטרות של הקורס הינה בניית זהות של עובד מקצועי אצל אותם משתקמים – הקניית הרגלי עבודה ופתוח מיומנויות בין-אישיות תוך כדי רכישת השכלה ועבודה מעשית.
בתום הקורס מקבלים הבוגרים תעודת סיום של והמלצה של מקום עבודה ראשון. עבור חלק מהמשתתפים זו תהיה חוויה ראשונה של מחויבות למקום עבודה בשוק הפתוח, וחלון הזדמנויות לשילוב בעולם העבודה ובקהילה.
תהליכי השיקום שעוברים הסטודנטים, מתאפשרים ומצליחים בין השאר תודות לקשר הטוב שנוצר בינם לבין צוות המקום, אשר מקבל את הסטודנטים כקולגות כבר מהיום הראשון, ובשל שיתוף הפעולה והתמיכה לה זוכה הקורס מכל צוות טעם וצבע לאורך כל הדרך.
המטרה הנו השמתם של למעלה מ- 70% בוגרי הקורס בשוק העבודה הפתוח במסגרת השמה נתמכת, יצירת שרידות תעסוקתית במקום העבודה ומתן הזדמנות להמשך לימודים לקראת סיווג 01 בטבחות לבוגרים שיהיו מעוניינים בכך".

טעם וצבע הנה קבוצת ניהול המתמחה בתחום המזון והאירוח.
הקבוצה הוקמה לפני 11 שנים, ומחזיקה כיום במספר עסקים בתחום המזון והאירוח. המותג המוביל של הקבוצה הינו קייטרינג טעם וצבע.

מיזם תב"ת (תנופה בתעסוקה) הינו פרויקט ארצי של ג'וינט ישראל וממשלת ישראל, אשר שם לו למטרה להחזיר לעולם העבודה את כל מי שרוצה ומסוגל לכך. חברת אשנב הוקמה בשנת 2004 ועוסקת באיתור מקומות עבודה והתאמתם, לצורך שילוב עובדים עם צרכים מיוחדים. אשנב יחד עם תב"ת ומשרד הבריאות הגתה ומיישמת את הפרויקט, שנקרא "מעול אנושי להון אנושי", אשר בסיסו שילוב בעבודה נתמכת באמצעות הכשרה מקצועית במגזר העסקי.
הפרויקט מיועד לאוכלוסיות בגילאי 50 – 20, כולם מוכרים על ידי המוסד לביטוח לאומי וחיים מקצבת נכות.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר